Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 9 af 25 FørsteFørste ... 567891011121319 ... SidsteSidste
Viser resultater 81 til 90 af 241

Emner: Fælles Oldemorsfirkant-tæppe til Rokken lotteri 2010 - "tæppefald" nye billeder #222!

  1. #81
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Strikkelene

    jeg tror du hækler løst li som mig :-)

    jeg har også lavet et par stykker m kauni men har brugt nål 2 for at få størrelsen til at passe. prøv det. jeg har godt nok 2 lm imellem stgm grupperne men kan se at andre kun har 1 det ku du jo prøve. God arbejdslyst.

  2. #82
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg kan godt prøve med 1 luftmaske men mon ikke det bliver for stramt. Jeg kan godt prøve en pind 2½. Men jeg går ikke længere ned.

    Jeg har fået taget 2 billeder af den samme firkant. Her er den.

    oldemorfirkant2 001.jpg

    oldemorfirkant2 002.JPG
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #83
    lenemormeinild Gæst
    Hejsa Navnesøster dine firkanter ser strålende ud

  4. #84
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    det er godt nok nogle flotte firkanter I laver - det der med størrelsen tror jeg har noget at gøre med at der slet ikke skal være luftmasker imellem alle stangmaskerne, men kun en enkelt luftmaske imellem de 2x3 der er i hjørnerne. Jeg kiggede MEGET grundigt på billedserien, der blev nævnt i starten, og så vidt jeg kan se, er der godt nok en masse luftmasker på tegningerne, men ikke på fotografierne - det kan man se, hvis man forstørrer op - og jeg fik dem faktisk for små med en 3 er, (7cm) med en 3½ gav 8cm, men så hæklede jeg lidt løsere - og fik det rette mål. men altså: spar på luftmaskerne
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  5. #85
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    det er godt nok nogle flotte firkanter I laver - det der med størrelsen tror jeg har noget at gøre med at der slet ikke skal være luftmasker imellem alle stangmaskerne, men kun en enkelt luftmaske imellem de 2x3 der er i hjørnerne. Jeg kiggede MEGET grundigt på billedserien, der blev nævnt i starten, og så vidt jeg kan se, er der godt nok en masse luftmasker på tegningerne, men ikke på fotografierne - det kan man se, hvis man forstørrer op - og jeg fik dem faktisk for små med en 3 er, (7cm) med en 3½ gav 8cm, men så hæklede jeg lidt løsere - og fik det rette mål. men altså: spar på luftmaskerne
    Jeg har samme problem. Hækler med nål nr. 3 i strømpegarn fra Hjertegarn så forholdet mellem nål og garn skulle være det optimale . Havde tænkt mig at skifte til nål 3,5 da jeg også synes min firkant virker noget tæt i det, men hvis den så bliver 8 cm. er jeg jo lige vidt. Min personlige holdning er at det er svært at undvære luftmasken mellem fastmaskegrupperne da det så bliver endnu mere tæt end den jeg har lavet. Lægger billede ind i morgen, da lyset ikke er særlig godt lige nu.

  6. #86
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    hvor svært ka det være ;-)

    Morer mig altså lidt.

    Hvis man spørger erfarne hækledamer vil de til enhver tid hævde at oldemorsfirkanter er noget af det absolut mest simple hækleriprojekt man kan kaste sig ud i - og se bare hvor stooooore problemer vi har.

    Men mon ikke det lykkes til sidst.

  7. #87
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Citat Oprindeligt indsendt af lenemormeinild Se meddelelser
    Hejsa Navnesøster dine firkanter ser strålende ud
    Kære navnesøster! Der er kun 1 firkant endnu. Næste gang bytter jeg nok om på farverne.

    Jeg har hæklet sjove firkanter og cirkler før.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #88
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af nanse Se meddelelser
    Morer mig altså lidt.

    Hvis man spørger erfarne hækledamer vil de til enhver tid hævde at oldemorsfirkanter er noget af det absolut mest simple hækleriprojekt man kan kaste sig ud i - og se bare hvor stooooore problemer vi har.

    Men mon ikke det lykkes til sidst.
    Udfordringen består nok ikke så meget i at lave firkanterne, men i at de laves af mange forskellige og alligevel skal indgå i samme projekt men da vi alle har hjertet på rette sted lykkes det jo nok alligevel i sidste ende.

  9. #89
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af nanse Se meddelelser
    Morer mig altså lidt.

    Hvis man spørger erfarne hækledamer vil de til enhver tid hævde at oldemorsfirkanter er noget af det absolut mest simple hækleriprojekt man kan kaste sig ud i - og se bare hvor stooooore problemer vi har.

    Men mon ikke det lykkes til sidst.
    det tænkte jeg også, da jeg havde prøvet et par forskellige garner og nåle så skulle jeg også have fået et billede på - må hellere skynde mig at hæfte ende og sende - det går jo hurtigt her - men hvor var det nu jeg skulle sende dem hen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  10. #90
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det bliver helt sikkert et meget spændende og temmelig anderledes tæppe, tror jeg.

    Min firkant er 7 x 7 cm men kun med 3 omgange.

    Daisy! Du skal sende dem til Brumby. Hun er vores varmestueoldemortæppesamler.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 9 af 25 FørsteFørste ... 567891011121319 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •