Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 25 FørsteFørste ... 45678910111218 ... SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 241

Emner: Fælles Oldemorsfirkant-tæppe til Rokken lotteri 2010 - "tæppefald" nye billeder #222!

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Klippegøj, det ser bare rigtigt lækkert ud det der
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    29 Oct 2009
    Geografisk sted
    4700 Næstved
    Indlæg
    196
    Citat Oprindeligt indsendt af Klippegøj Se meddelelser
    Jeg sender en pakke afsted i morgen. Der er 70 firkanter i gul/orange/rød/grøn/brune nuancer.
    Skønne, skønne farver. Der skal godt nok også nogle firkanter til på kort tid.
    Varmt Knus & Kram.


  3. #73
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    SÅDAN klippegøj det er da bare kanont godt gået.
    Jeg tror faktisk at vi kommer til at få mere end 1 tæppe ud af det. Tror I ikke også Det ville ihvert fald være dejligt, for så kommer der jo flere penge til varmestuestrik
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  4. #74
    nette strik Gæst
    Nu har jeg været mine garn rester igennem, desværre har jeg ikke rigtig noget passende garn liggende, er der mon nogen der har noget de ikke bruger.
    Ellers må jeg ud at købe.

    Jeg kan se der er forskel på hvordan der hækles firkanter, nogle har 1 lm mellem stg, andre 2 lm i hjørnerne, hvilken er bedst ???
    Hilsen Nette.

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af Klippegøj Se meddelelser
    Jeg sender en pakke afsted i morgen. Der er 70 firkanter i gul/orange/rød/grøn/brune nuancer.
    Virkelig virkelig flot!!
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Nu har jeg været mine garn rester igennem, desværre har jeg ikke rigtig noget passende garn liggende, er der mon nogen der har noget de ikke bruger.
    Ellers må jeg ud at købe.

    Jeg kan se der er forskel på hvordan der hækles firkanter, nogle har 1 lm mellem stg, andre 2 lm i hjørnerne, hvilken er bedst ???
    Hilsen Nette.
    Den har jeg svært ved at svare på.. men følg opskriften som linket til i første indlæg - jeg vil foreslå 1 lm.

    Det er bare vigtigt at størrelsen er passende...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Så laver vi da bare 2 tæpper, venner!!!!

    Jeg er så småt begyndt på den første. Er det halve-, hele- eller dobbelte stangmasker I bruger? Det ville jo være godt, hvis jeg ikke sidder og bruger de forkerte masker. Jeg bruger hele stangmasker. Håber det er ok.

    Ha! Jeg har vist dummet mig. Jeg skal vist hækle 3 stangmasker, 2 luftmasker, 3 stangmasker med i ringen. Og ikke bare 11 stangmasker uden luftmasker imellem, som jeg lige har gjort. Jeg skal nok lave det om.

    I min hæklebog står der, at der skal være 3 luftmasker mellem stangmaskegrupperne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Øhhhh jeg har brugt hele stangmasker.

    Min opskrift ser således ud:

    1. 2lm (erstatter 1.stgm), 2 stgm i magic ring *3lm, 3 stgm i magic ring* gentag fra *til* 2 gange mere. (ialt 4 sektioner) km i øverste lm

    2. 2lm, *3 stgm om lm-bue, 3 lm, 3 stgm om lm-bue* gentag fra *til* dog kun 2 stgm ved sidste sektion, km i øverste lm.

    3. 2lm, 2stgm mellem stgm-grupperne, *3 stgm om lm-bue, 3 lm, 3 stgm om lm-bue, 3 stgm mellem stgm-grupperne*

    4. 2lm, *3 stgm om lm-bue, 3 lm, 3 stgm om lm-bue, 3 stgm mellem stgm-grupperne*

    Jeg håber det giver mening men jeg står på kontoret og må gendkalde firkanterne i hovedet
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  9. #79
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg bruger også hele stangmasker og min firkant er nu 5 x 5 cm. Jeg tror, den bliver for stor, hvis jeg bruger 4 omgange, når den allerede er så stor i 2. omgang. Og det er pind 3, jeg bruger. Og Jannies kaunigarn. Jeg synes, det kradser lidt.

    Den ser nøjagtig ud som Hundeulds firkant. Så kan den ikke være forkert.

    Men jeg får lige som et ekstra hul øverst i højre hjørne (der, hvor jeg skifter farve). Kan det passe? Eller gør jeg noget forkert der?

    Undskyld billedet blev lidt dumt. Det var det bedste af de billeder, jeg tog af lappen.

    Oldemorfirkant1 001.JPG
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Fantastisk Klippegøj

    Citat Oprindeligt indsendt af Klippegøj Se meddelelser
    Jeg sender en pakke afsted i morgen. Der er 70 firkanter i gul/orange/rød/grøn/brune nuancer.
    Hvor er de skønne - Perfekt med alle de ensfarvede, det gør det meget nemmere for Brumby at sætte alle vores spraglede sammen med .


    Keep up the good work ..... men nu ikke for meget vel , der skal jo også være plads til dem vi andre laver;-)

Side 8 af 25 FørsteFørste ... 45678910111218 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •