Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 14 af 25 FørsteFørste ... 410111213141516171824 ... SidsteSidste
Viser resultater 131 til 140 af 241

Emner: Fælles Oldemorsfirkant-tæppe til Rokken lotteri 2010 - "tæppefald" nye billeder #222!

  1. #131
    Tilmeldingsdato
    09 Aug 2010
    Geografisk sted
    8200 Århus, Skejby
    Indlæg
    46
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    en variant af vores firkant, som jeg vældig godt kan lide
    Nej hvor er den fin i midten - hvor så I opskriften henne?

  2. #132
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af FrkHansen Se meddelelser
    Nej hvor er den fin i midten - hvor så I opskriften henne?
    ja jeg synes også den er særdeles fin i midten - men jeg ved endnu ikke om det er tilladt at bruge den jeg skal lige finde linket til dig http://www.loehmann.dk/haekling/ hun lister muligheder til højre - den hedder martsfirkant - men først finder man hækling - tæpper - firkanter til venstre - derefter kigger man til højre, det er lidt svært at læse de forskellige muligheder - men jeg tog brillerne på
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  3. #133
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg tror altså ikke at jeg skal bruge 3 luftmasker, når jeg skifter omgang. Der kommer et stort grimt hul. Jeg går ned på 2 luftmasker og bruger nål 2,5. Det passer med størrelsen på firkanten.

    Uhmm, jeg forstår ikke helt hvad du mener med et "hul". Jeg får ingen huller andet end der hvor de skal være. Jeg laver mine firkanter således:

    5 lm, dan ring med 1 km i første lm.

    I ringen hækles:
    3 lm (= 1 stm=), 2 stm, 3 lm (hjørnet), 3 stm, 3 lm, 3 stm, 3 lm, 3 stm, 3 lm. Slut med 1 km i 3. lm.

    Hækl km frem til lm i hjørnet, 1 km omkring lm + 3 lm (1 stm), 2 stm, 3 lm, 3 stm, 2 lm *3 stm, 3 lm, 3 stm, 2 lm*. Gentag fra * til * 2 gange mere, slut med 1 km i 3. lm.

    Fortsæt sådan med 3 lm i hjørnerne og 2 lm mellem stm-grupperne.

    Så bliver min firkant pæn i kanten og måler ca. 7,5 cm.

  4. #134
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Har jeg forstået det rigtigt: det er lige meget hvor meget uld der er i garnet, bare det indeholder uld?

    For jeg har lidt garn fra Bilka, hvor det er 35% uld og 65% acryl - er det ok?

    Det er ok garn at bruge.. dejligt du vil være med...

    Og nu hvor jeg har lært mig at lave oldemorsfirkanter (juhuuuu), så kan jeg da også godt bidrage til projektet
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  5. #135
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Uhmm, jeg forstår ikke helt hvad du mener med et "hul". Jeg får ingen huller andet end der hvor de skal være. Jeg laver mine firkanter således:

    5 lm, dan ring med 1 km i første lm.

    I ringen hækles:
    3 lm (= 1 stm=), 2 stm, 3 lm (hjørnet), 3 stm, 3 lm, 3 stm, 3 lm, 3 stm, 3 lm. Slut med 1 km i 3. lm.

    Hækl km frem til lm i hjørnet, 1 km omkring lm + 3 lm (1 stm), 2 stm, 3 lm, 3 stm, 2 lm *3 stm, 3 lm, 3 stm, 2 lm*. Gentag fra * til * 2 gange mere, slut med 1 km i 3. lm.

    Fortsæt sådan med 3 lm i hjørnerne og 2 lm mellem stm-grupperne.

    Så bliver min firkant pæn i kanten og måler ca. 7,5 cm.

    Den firkant er fint - og bare den holder målene, så vil jeg gerne "tillade" at den bliver brugt.. Hvis I er søde, så sætter I en snor igennem dem som I laver af samme slags.. så er det lidt lettere at overskue, når jeg sidder med 300+ lapper som skal matche....
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  6. #136
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Brumby vil du også tillade den åbne midte, som jeg har vist på billedet - der er ikke nogen af de 20 jeg har lavet, som er ens - så skal jeg matche farver ??? Hvis de samme farver går igen på anden måde ???
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  7. #137
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Uhmm, jeg forstår ikke helt hvad du mener med et "hul". Jeg får ingen huller andet end der hvor de skal være. Jeg laver mine firkanter således:

    5 lm, dan ring med 1 km i første lm.

    I ringen hækles:
    3 lm (= 1 stm=), 2 stm, 3 lm (hjørnet), 3 stm, 3 lm, 3 stm, 3 lm, 3 stm, 3 lm. Slut med 1 km i 3. lm.

    Hækl km frem til lm i hjørnet, 1 km omkring lm + 3 lm (1 stm), 2 stm, 3 lm, 3 stm, 2 lm *3 stm, 3 lm, 3 stm, 2 lm*. Gentag fra * til * 2 gange mere, slut med 1 km i 3. lm.

    Fortsæt sådan med 3 lm i hjørnerne og 2 lm mellem stm-grupperne.

    Så bliver min firkant pæn i kanten og måler ca. 7,5 cm.
    Jeg starter med 4 luftmasker. Mine 2 er også fine i kanterne og måler, hvad de må. Hullet ses næsten ikke (når jeg laver en luftmaske mindre), så jeg lader det være. Jeg vil også blande de få farver, som jeg har, sammen. Det er ikke sikkert, at jeg laver 2 helt ens (farvemæssigt) firkanter. Du skal bare sætte dem sammen som du synes, de passer sammen, Brumby.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #138
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Så er der lavet et par firkanter. Laver en indimellem de andre projekter, så ser hvad det kan blive til inden den 14/12
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #139
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    det ser ret sejt ud i det farveskiftende garn
    Virkelig flotte lapper det bliver noget af et puslespil men glæder mig til at se det færdige resultat

  10. #140
    nette strik Gæst

    Efterårs farver.

    Citat Oprindeligt indsendt af Susoe Se meddelelser
    Så er der lavet et par firkanter. Laver en indimellem de andre projekter, så ser hvad det kan blive til inden den 14/12
    De er rigtig flotte de farver, håber du har læst indslag 1. der var ønske om efterårsfarver, blot som en oplysning.

    Citat.
    Dvs. meget duche farver - ikke lyserød og lyseblå... Jeg vil sige.. lad jer inspirere af efteråret.. kan I finde farven i skoven, så vil den passe perfekt til dette projekt...
    Sidst redigeret af nette strik : 03-10-2010 kl. 20:57 Årsag: x

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •