Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 11 af 25 FørsteFørste ... 78910111213141521 ... SidsteSidste
Viser resultater 101 til 110 af 241

Emner: Fælles Oldemorsfirkant-tæppe til Rokken lotteri 2010 - "tæppefald" nye billeder #222!

  1. #101
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Nøøøj

    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    det tænkte jeg også, da jeg havde prøvet et par forskellige garner og nåle så skulle jeg også have fået et billede på - må hellere skynde mig at hæfte ende og sende - det går jo hurtigt her - men hvor var det nu jeg skulle sende dem hen
    Den der nr 3 i øverste rk- ku vi ik bare få et helt tæppe i den farvesammensætning ... ÅHHH det er bare så efterårsmegaflot

  2. #102
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af nanse Se meddelelser
    Den der nr 3 i øverste rk- ku vi ik bare få et helt tæppe i den farvesammensætning ... ÅHHH det er bare så efterårsmegaflot
    Set fra højre eller venstre??
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  3. #103
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Citat Oprindeligt indsendt af nanse Se meddelelser
    Prøv at lave den sidste omgang m nål nr 2 ( selv om du ik er så gode venner med den ;-) ) så tror jeg du ender på 7,,5 cm - DU SKAL IHVERTFALD IKKE TRÆVLE OP ... nu hvor de er blevet så fine :-)
    Nu har jeg fundet min allermindste hæklenål frem (som jeg har arvet fra min mormor). Den er 9 cm lang og tyndere end den 2½ mm nål, jeg også har. Så om det er en 2 mm eller en 1½ mm nål, det ved jeg ikke. Så laver jeg sidste omgang med den. Jo, jeg er gode venner med min lille, søde hæklenål med træskaft. Det er den vigtigste jeg har. Hvis jeg nogensinde mister den, så får jeg aldrig sådan én igen. Den er god, hvis jeg har en maske, hvor jeg ikke kan få en tykkere hæklenål ind i. Jeg bruger den også til vævning. Den kan jeg nemlig trække trendtrådene gennem kammen med.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #104
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Så fik jeg pillet omgang 3 op og har nu hæklet den med mormors hæklenål. Nu skal jeg til omgang 4. Så må den da få den rigtige størrelse.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #105
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Så fik jeg pillet omgang 3 op og har nu hæklet den med mormors hæklenål. Nu skal jeg til omgang 4. Så må den da få den rigtige størrelse.
    Ærgerligt/synd for dig at du skal have så storre problemmer med firkanten,

    Håber det lykkes for dig, Venter spændt på resultatet.

    jeg har nu købt garn og er i gang, det er nu et meget hyggeligt håndarbejde.

    Det bliver spændende at se tææpet når det bliver færdigt.

    Hilsen Nette. krydser finger for at det lykkes for dig.

  6. #106
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Bare rolig, Nette! Det skal nok lykkes for mig. Jeg er en stædig pige, der bare bliver ved og ved til det bliver som det skal være.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #107
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    9400 Nørresundby
    Indlæg
    153
    Det bliver rigtig spændende at se tæppet når den tid kommer, her lige et billede af dem jeg har færdige..

    Billede 222.jpg

  8. #108
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Nu er den 7,5 x 7,5 cm. Nu bliver den ikke bedre. Jeg skal nok skynde mig at lave nogle flere firkanter.

    Oldemor3 001.jpg

    Det billed vil ikke vises!!!

    For 3. eller 4. gang!! Hvorfor smutter teksten/beskeden inden jeg kan nå at poste den?

    Det er lige gået op for mig, at jeg er startet forkert på den første firkant. Jeg hæklede 11 stangmasker i ringen istedet for 3 luftmasker, 2 stangmasker, 3 luftmasker, 3 stangmasker, 3 luftmasker osv.. Men det ses ikke, så jeg lader den være som den er.

    Jamen dog! Jeg fik den selv ind i 2. forsøg. Så behøver jeg ikke Hundeulds hjælp alligevel.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #109
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Den er da blevet super Er det Kauni du har brugt? Det er nemlig en rigtig flot farve
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  10. #110
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Ja, det er en rest kauni, som Jannie har sendt til mig, da jeg ikke havde noget specielt garn til det. Men jeg har nok til en hel del firkanter nu. Jeg er ved at lave firkant nr. 2 nu.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •