Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 25 123451121 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 241

Emner: Fælles Oldemorsfirkant-tæppe til Rokken lotteri 2010 - "tæppefald" nye billeder #222!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    Fælles Oldemorsfirkant-tæppe til Rokken lotteri 2010 - "tæppefald" nye billeder #222!

    Også kaldet; Oldemorshækledefirkantshyggeisofaenvådregnvejrsd ag tæppet

    Hejsa alle

    Som I måske har kunnet se i tidligere tråd, så fik jeg (stærkt inspireret af Hundeulds fantastiske energi i 2007) den i idé at vi skulle lave et varmestuetæppe sammen igen...

    Derfor er jeg blevet tovholder for vores Fælles Oldemorsfirkant projekt 2010.

    Hækl én eller så mange lapper du ønsker at lave, i jord farver eller efterårsfarver efter denne opskrift http://www.hundeuld.dk/lappeops.html på nål 3.
    Dvs. meget duche farver - ikke lyserød og lyseblå... Jeg vil sige.. lad jer inspirere af efteråret.. kan I finde farven i skoven, så vil den passe perfekt til dette projekt...


    Der skal hækles 4 omgang - lad en snip hænge fremme som kan hæftes ved sammensyningen af alle lapperne. (Slet alle tanker mth snip - jeg er blevet belært at det er bedst at alle hæfter deres egne lapper) SÅ HÆFT GERNE SELV ENDER...

    De skal sendes til mig, hvor jeg så vil hækle de indkomne lapper sammen med sort garn - med respekt for mønster og system - hvis der er lapper der falder helt udenfor, så vil de blive lagt fra til fremtidige projekter... (jeg sender min adresse i PB til dem der melder sig) De bedes sent senest d. 15 december 2010!

    Tæppet eller tæpperne (hvis der kommer lapper nok) vil blive udloddet i lotteri senere...

    Dette er et eksempel på den firkant, som vi allerede har mange af:
    Vedhæftet fil 47131
    Der bruges hæklenål 3 - der skal være uld i garnet - de skal være ca 7.5cm i brede og højde ved de 4 omgange

    Der må godt bruges varmestuegarn RESTER - husk at det skal være lapper med uld i garnet (behøver IKKE være kauni - men i "kauni tykkelse - så opnåes den rette størrelse)

    DOG ER VARMESTUE-STRØMPEGARN FORBUDT AT BRUGE - til andet end sokker altså...


    SÅ ER DER LAVET IALT 784 oldemorsfirkanter!! (som jeg har modtaget)

    Indtil videre har følgende meldt sig:
    Fra depotet; 61+38 lapper
    Susoe
    Daisy - 20 stk firkanter
    Lenemormeinild
    Strikkelene - 10 stk firkanter
    Bjergged
    Nette strik - 41 stk firkanter
    Nanse - 30 stk firkanter
    Hundeuld - 17+70 stk firkanter
    Missemor - 90 + 146 stk firkanter
    Lolau
    Klippegøj - 70 stk firkanter
    Marion
    GitteHellerup69 - 40 stk firkanter
    anje03 - 20 stk firkanter
    Crazyknitter
    Koldste50 - 40 stk firkanter
    Nikita
    Musmor
    Inger1 - 29 stk firkanter
    D. Sand - 15 stk firkanter
    Elise
    Spelsauen - 4 stk firkanter
    A. Jensen
    Bubbihund - 30 stk firkanter
    Minniesmor - 3 stk firkanter
    Sidst redigeret af "Brumby" : 02-10-2010 kl. 11:38 Årsag: Opdatering af antal firkanter!!!
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #2
    Klippegøj Gæst
    Jeg går i gang når jeg kommer hjem, og vil gerne have din adresse.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg kan sikkert også få plads til et par firkanter ind mellem de andre projekter jeg har gang i.

    "Snip" - mener du den sidste garnende ??? Vil det ikke være en fordel hvis du får firkanterne, med alle ender hæftet, når du skal hækle sort omkring dem alle????

    Hvad str. sådan ca. skal firkanterne have, for der kan jo være lidt forskel på tykkelsen af garnet, selvom man bruger nål 3.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    jeg synes det er en super idé og vil også godt være med - men hvilken nål/kvalitet garn (tykkelse) skal det være??
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Jeg er med
    Skal vi bruge bomuld?
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  6. #6
    nette strik Gæst
    Jeg vil også gerne være med.

    Men synes der skal fast lægges garne kvalitet, og det ville være dejligt med et helt fast cm mål på firkanterne. det med nål str, er ikke nok da vi jo hækler meget forskelligt alle sammen, ellers for du bare problemmer når du skal hækle dem sammen, hvis de ikke er lige storre.
    Udyb også gerne det med farverne.

    Mange hilsner
    Nette.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Jeg vil også gerne være med.

    Men synes der skal fast lægges garne kvalitet, og det ville være dejligt med et helt fast cm mål på firkanterne. det med nål str, er ikke nok da vi jo hækler meget forskelligt alle sammen, ellers for du bare problemmer når du skal hækle dem sammen, hvis de ikke er lige storre.
    Udyb også gerne det med farverne.

    Mange hilsner
    Nette.
    det er jeg helt enig i. - og så er der det med "snippen" - hvad mener du egentlig?? - er det fordi du vil sy firkanterne sammen, og så derefter hækle den sorte kant rundt om dem alle?
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    det er jeg helt enig i. - og så er der det med "snippen" - hvad mener du egentlig?? - er det fordi du vil sy firkanterne sammen, og så derefter hækle den sorte kant rundt om dem alle?
    Se gerne mit svar med rødt i første indlæg.. bare glem det med snippen...
    Jeg mente at man skulle lade en stump hænge som jeg ville hæfte, når jeg syede sammen, men jeg er belvet belært at det er bedst at man selv hæfter, da jeg syer det hele sammen i sort... Jeg ville spare jer for at hæfte ender... men den idé er skrottet...

    Så hæft ender selv derude...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Jeg vil også gerne være med.

    Men synes der skal fast lægges garne kvalitet, og det ville være dejligt med et helt fast cm mål på firkanterne. det med nål str, er ikke nok da vi jo hækler meget forskelligt alle sammen, ellers for du bare problemmer når du skal hækle dem sammen, hvis de ikke er lige storre.
    Udyb også gerne det med farverne.

    Mange hilsner
    Nette.
    Jeps garnkvalitet og størrelse kommer så snart det er muligt.. vi skal lige konferere med de ca 100+ lapper der er lavet indtil nu...

    Farverne er valgfrie.. men der er valgt jord/efterårsfarver, dvs. meget duche farver - ikke lyserød og lyseblå... Jeg vil sige.. lad jer inspirere af efteråret.. kan I finde farven i skoven, så vil den passe perfekt til dette projekt...

    PS; Håber at I alle vil bære over med mig at mine udmeldinger ikke er krystal-klare... Det er første gang jeg er tovholder for noget som helst herinde.. skal lige hitte ud af det hele...
    Spørg endelig hvis det er, så finder vi ud af det hele hen ad vejen...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg tror os rokkere har meget brede skuldre, der kan bære meget, og er der noget vi ikke forstå, ja, så kan du se, vi spørger bare.

    Vi kunne jo kalde tæppet: Oldemorshækledefirkantshyggeisofaenvådregnvejrsd agtæppe

    Iøvrigt synes jeg der er dejligt nogen vil påtage sig arbejdet, ogsa Tina, der er blevet luffepige.

Side 1 af 25 123451121 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •