Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 58

Emner: Jeg skal prøve nogen nye hæklenåle...Nu billede

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Tror meget det kommer an på hvordan man får fat fra starten og hvad der falder naturligt, så vidt jeg ved kan man hækle hurtigere med blyantsmetoden.....men det er jo kun når der er for få timer i døgnet at vi har travlt ikk?

    Jeg hækler med blyantsmetoden og er en hel del hurtigere end dem jeg kender der bruger gaffelmetoden :P

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Min svigermor som har lært mig at hækle bruger også blyantsmetoden, men det kunne jeg slet ikke finde ud af, så jeg bruger selv gaffelgrebet og jeg synes nu ikke at jeg er så meget langsomere end hende
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  3. #43
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så har jeg fået min hæklenål langt om længe, den var kommet i en forkert postkasse, nu skal den prøves når der er 5 min.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så er den nye hæklenål blevet afprøvet..

    Der mangler dybe i hoved
    Den er alt for klodset at have i hånden..

    På en skala på 1 til 10 hvor 10 er højest giver jeg den 2
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Øv det lyder da ikke så positivt
    Hvad siger I andere der har købt de nye hæklenåle???
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  6. #46
    lis ai Gæst
    Jeg er superglad for mine nye hæklenåle og de ( foreløbig 2½, 3 og 3½) har været igang siden jeg modtog dem. Jeg giver dem 10.

    Hvilken størrelse har du prøvet Hundeuld ? Når der mangler dybde mener du så til at hækle tråden op med ? Kan der være fejl i din nål?

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja det er krogen der ikke har dybde, min er nr 3 , hækle nålen fylder alt for meget i min hånd som ikke er lilledet giver dårlig bevægelse frihed i min hånd, dermed hækler jeg ikke i min rytme.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det ser ud som om de har fået et tandbørste håndtag på. Hvis sådan et håndtag er for stort/klodset at holde på eller for bredt (jeg kan f.eks. ikke holde på et piskeris med et stort håndtag, det føles for stort i min lille hånd).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #49
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Ja det er krogen der ikke har dybde, min er nr 3 , hækle nålen fylder alt for meget i min hånd som ikke er lilledet giver dårlig bevægelse frihed i min hånd, dermed hækler jeg ikke i min rytme.
    Nu studerer jeg min nærmere og du har nok ret i at hovedet ikke har samme dybde som andre hæklenåle.
    Og skaftet skal man nok vende sig til. Det er nemlig fint til mig, da jeg helst ikke skal lukke hånden for meget sammen p.g.a. springfingre og gigt som til de tynde hæklenåle, som jeg nu også stadig er rigtig glad for.

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406

    "special" hæklenål

    Jeg var jo sådan kommet i med at hækle de små dyr og er rigtig glad for det men har desværre fået konstateret slid i mine hænder så jeg dårligt kan holde på hæklenålen. Er der nogen der ved om man kan få special hæklenåle hvor krogen er meget LILLE mens skaftet er MEGET tykt ? Bruger nål 1,75 og har een hvor der er plastik skaft på så den er vel 0,5 cm tyk, men fåes de tykkere ?

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •