Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Hvilken stikkering er den mest brugte?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167

    Hvilken stikkering er den mest brugte?

    Jeg kunne godt tænke mig at prøve en strikkering men jeg er tvivl om hvilken jeg skal starte med. Hvilken størrelse er mest brugbar og kan man lave flest forskellige ting på?
    Varme rokke-kram
    Connie

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Jeg har købt et sæt ude i Kvickly til 60 kr. Med to strikkeringe i, dem kan man lave huer på. Men jeg har også brugt dem til alt muligt andet. Jeg mener at det kun er fantasien der sætter grænser, med hensyn til strikkeringe :D Jeg har også den grønne aflange fra panduru hobby. Med de tre har jeg lavet: huer, halstørklæder, futter, tasker osv osv ..
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det er svært at sige. Det kommer an på, hvad du vil strikke. Hvis det er store, bredde ting, skal du bruge en stor, aflang/rektangulær strikkering. De runde strikkeringe findes i flere størrelser og farver, så det er ikke så ment at sige: Brug den blå til en stor barnehue eller lille damehue. Men hvis du kan få dit hoved igennem ringen og den ikke er alt for stor til dit hoved, så kan den f.eks. bruges til en hue til den størrelse dit hoved har. Eller en halsedisse, som dit hoved kan komme igennem. Jeg er ikke hos mig selv lige nu. Så jeg kan ikke lige måle mine ringe. Men prøv at se i de tråde, vi har lavet om emnet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    flasch4 Gæst
    på de runde kan du også strikke lige stykker ved at strikke frem og tilbage

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167
    Jeg kan se at der ikke er noget entydigt svar på hvilken slags strikkering der er mest brugt. Jeg må se at få fat på nogle stykker og så prøve mig frem. Det er smart at man kan strikke frem og tilbage på de runde ringe. Der er jo en masse forskellige opskrifter her på Rokken der er til at prøve af men jeg har set at der findes et hav af opskrifter til strikkeringe. Jeg må se hvornår jeg kommer igang men jeg synes det som en sjov metode.
    Varme rokke-kram
    Connie

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg ved ikke lige, hvilken strikkering jeg bruger mest. Jeg bruger den strikkering, der størrelsesmæssigt passer bedst til den ting, jeg skal lave. Ja, man behøver ikke nødvendigvis at lave runde rør/huer osv. på de runde strikkerige. Man kan sagtens strikke frem og tilbage på dem og lave flade ting.

    Man lærer også bedst ved at prøve sig frem, Connie! Du kan sagtens strikke et halstørklæde på en rund strikkering. Det er kun fantasien, der sætter grænser for, hvad man kan lave på strikkeringe.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Jeg ved at de i kvickly i øjeblikket har to små strikkeringe på tilbud, til 70 kr. Jeg købte dem nemlig igår ;) Og derude havde de stadig dem som de engang havde på tilbud, to strore strikkeringe til 69 kr. Det var dem jeg startede med, men da min kæreste nu også har lysten til at lave noget på strikkeringe, måtte jeg jo købe lidt flere :D
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det lyder spændende at din kæreste også er begyndt at strikke på strikkeringe, Carina! Jeg er spændt på at se, hvad I laver.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Han har skam allerede fået lavet en hue, og tre blomster på strikkeringende.. Også har han et projekt til at ligge han skal igang med på et senere tidspunkt ;)
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det lyder spændende! Må vi se nogle billeder?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •