Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Hjælp til mønster i halve stangmasker

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Hjælp til mønster i halve stangmasker

    Jeg er begyndt på en hagesmæk, som skulle være "bare lige", Pu ha. I stedet for alm. halve stangmasker, skal man hækle ned i mellemrummene i stedet for maskerne. For mig betyder det, at arbejdet bliver smallere og smallere, så der mangler masker.
    Jeg aner ikke hvad jeg gør forkert. Det må være i start og slut, at der smutter nogle masker.
    Jeg hækler ALDRIG mere dette mønster. Det er skisme for besværligt.

    Jeg tror jeg redder den ved, at hækle en ekstra række fm langs (lodret) kanterne INDEN den rigtige kant hækles rundt.
    Så bliver det mere jævnt.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    det er som regel i slutningen af en række, at det snyder.
    Du skal helt ud, og rundt omkring de luftmasker, som du startede rækken med - forhåbentlig vender du med 3 luftmasker.
    Det er dem, der også skal strikkes en halv stangmaske i - inden du vender.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    vender kun med 1 ln - det står der i opskriften

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Hvordan ser mønstret ud? Og hvordan skal det færdige resultat se ud? ...vil meget gerne se
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    vender kun med 1 ln - det står der i opskriften
    hm, l lm er ikke meget - du skal jo ned dér, med den sidste halve st.m. - jeg ville i hvert fald hækle 2 lm i en vending - men hvor svært det er kommer også lidt an på om det f.eks er en 2½ eller en 6 er du hækler med - og hvor tyk tråden er.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg vender også gerne med 1 eller 2 luftmasker, når jeg hækler de mindre hæklemasker. 3 - 4 luftmasker er til stangmasker eller dobbelte stangmasker.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg vender også gerne med 1 eller 2 luftmasker, når jeg hækler de mindre hæklemasker. 3 - 4 luftmasker er til stangmasker eller dobbelte stangmasker.
    Ja - det gør jeg også normalt, Strikkelene, men når du stikker ned i "hullet" og ikke i masken, og skal hækle en halv stangmaske dér, så skal hullet være stort nok til at man kan komme ind i det
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nåh, ja! Det kan jeg godt se.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Men du har ret i at 3 bliver for mange - så skal garnet være meget tyndt. jeg sad og lavede nogle hækleprøver - og det er jo lidt sjovt, som tingene flasker sig - Jeg fandt nemlig ud af at mønsteret giver en flot struktur til Noro-garnet - har længe søgt en idé til en hue i garnet - og vil nu hækle trekanter i denne hækling, og samle dem til en hue - strikke kant og ombuk. Så kommer garnets specielle virkning bedst frem. Strikker ellers normalt en bestemt slags vævestrikning med Noro'en. Tak for inspirationen
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  10. #10
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    Men du har ret i at 3 bliver for mange - så skal garnet være meget tyndt. jeg sad og lavede nogle hækleprøver - og det er jo lidt sjovt, som tingene flasker sig - Jeg fandt nemlig ud af at mønsteret giver en flot struktur til Noro-garnet - har længe søgt en idé til en hue i garnet - og vil nu hækle trekanter i denne hækling, og samle dem til en hue - strikke kant og ombuk. Så kommer garnets specielle virkning bedst frem. Strikker ellers normalt en bestemt slags vævestrikning med Noro'en. Tak for inspirationen
    Den glæder jeg mig meget til at se et billede af.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •