Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: HJÆLP Pfaff creative 2.0

  1. #1
    torami Gæst

    HJÆLP Pfaff creative 2.0

    Jeg er som tidligere nævnt NY både på Rokken.dk men også mht. broderi/syning... Jeg ville rigtig gerne brodere navn på min søns fodboldtrøje, men jeg forstår ikke helt hvordan jeg gør det UDEN maskinen brodere ned i bagsiden af trøjen? Da trøjen jo er i et stykke, kan jeg ikke fjerne stoffet som jo sidder under broderirammen og derfor hæftes sammen når der bliver broderet på forsiden...Lyder det helt hen i vejret? Jeg ved ikke om jeg kan forklarer det bedre....:-(( Havde også lagt vflies imellem) Mvh Torami

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    kunne lige se det for mig, øv da også..........................
    Men al begyndelse er svært, det du skal er selvfølgelig ar krænge bagsiden op. Din stabelisering skal vende ned mod symaskinen og der må ikke være noget under, logik hvis du tænker dig om, nålen syr jo ned til spolehuset.
    Jeg har fundet en lille video hvor du kan se at stoffet er krænget op så maskinen kun har kontakt med det den syr.
    http://www.emblibrary.com/EL/elproje...eo_sweatshirts
    og så et par små fif, det du krænger ud, kan oftes med fordel holdes på plads ved rammekanten med hår klemmer, alså de store der lige som griber ind i hinanden. Du skal være opmærksom på du har styr på det for ellers kan det falde ind over der hvor du brodere og så får du en kan syet med, og det er en træls ting.
    Noget andet er at det kan være en fordel at vende motivet i rammen, så det kan være nemmere at komme til, især i forbindelse med små baby ting.
    Du får også lige et link til hele videosiden, tror der er en del ting du kan have gavn af.
    En anden ting du skal tænke over er jo tyndere stof du brodere på jo tykkere skal stabeliseringen være, og ved feks jersey og håndklæder er det en fordel med et stykke plast øverst
    http://www.emblibrary.com/EL/elproje...px?page=videos

    og så held og lykke med projektet.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •