Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Rokke-hjørnet...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Rokke-hjørnet...

    Posten kom med pakke idag! Med det skønneste kartede uld i Det er bare så lækkert blødt og en uventet overraskelse. Og nu tænker du nok, at jeg er havnet i det forkerte forum med den her tråd, for det handler da om at spinde og ikke lave have...

    Ja egentlig kunne jeg jo fortælle en masse om, at dette er den helt rette årstid til at få fjernet ukrudt og visne stauder. Og jeg har også på det seneste fået beskåret æbletræet og er igang med at flytte/dele stauder samt forårsblomstrende løg foruden alle mine "anlægsopgaver" derude. Og lidt pæne blomster kunne jeg vel også vise Det kan I også få.

    Men når pakken med uld har meget at gøre med haven, så handler det om en af mine påfund i år - stærkt inspireret af hundeuld. Jeg skal have mig et rokke-hjørne - et sted i haven hvor jeg kan sætte mig og spinde, når haven har fået tag på igen uden at jeg provokerer min soleksem...

    Og lige netop idag af alle dage, var jeg gået igang. 14 dage i influenzaens vold har holdt mig fra alle mine gøremål derude. Men til gengæld har jeg besluttet mig for, hvor rokke-hjørnet skal være; nemlig på den østlige side af huset nær køkkendøren.

    Så da posten kom anstigende med pakken og spurgte, hvad jeg nu havde bestilt til haven (han er ved at være vant til, at der er planter o.lign. i mine pakker ) og jeg så måbende ud, fik han samtidig set, at jeg havde hevet toppen af kompostbeholderen, for den må jeg flytte til fordel for mit rokke-hjørne som noget af det første.

    I får lige et billed af situationen, så man kan sammenligne senere... Jeg stoppede halvvejs igennem komposten, for det var knagme hårdt arbejde for mine svækkede muskler og måtte også lige have en bette lur bagefter, men fortsætter imorgen tidlig igen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dejligt at se der kommer gang i dit rokkehjørne, glæder mig til at se det færdigt...
    også spændt på at høre din dom over SDK nr 1...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja hvis ellers der kommer lidt ro over huset i aften engang, så er jeg NØDT til at prøve det på rokken
    og Julemor

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det går fremad med rokkehjørnet Og idag har det fået en ny beboer, som holdt til ved den gamle betongyllebeholder, som gemalen er ved at bryde ned... Så vidt jeg kan regne ud, må det være en grønbroget Tudse
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  5. #5
    Dorit Gæst
    uhhhhhhhhhhh han er så grim at han er helt skön....urrrrrrk jeg tror afligevel at jeg holde mig til min hårde dreng Zigge.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jamen den må du have indsendt til den webside http://obsnatur.dk/index.php?content_id=541, hvor de er ved at kortlægge Danmarks frøer.

    Fra den side:
    Hvordan kendes padderne?

    I Den store Paddejagt skal vi alle lede efter Danmarks padder - dvs. frøer, tudser og salamandre. I Danmark findes otte forskellige frø-arter, tre tudse-arter og tre arter af salamandre. Nogle af dem er almindelige i hele landet. Andre er sjældne og findes kun få steder.

    Nogle padder er lette at kende. Andre er mere vanskelige - de kan let forveksles med nærtstående arter.

    Når man skal bestemme de forskellige padder, er det en stor hjælp, hvis man kender deres stemmer. Padderne har nemlig meget forskellige stemmer, og med lidt øvelse kan man lære frøerne og tudserne at kende ved hjælp af stemmen. Salamandre siger ikke noget!

    Det kan også være en god ide at lytte sig frem, når man er ude for at lede efter frøer og tudser. Man hører ofte padderne, inden man ser dem.
    Ved alle arter er der link til danske-dyr. Her kan du læse meget mere om padderne, høre deres stemmer, se videoklips og meget mere. På danske-dyr er padde-teksterne åbne for alle under Den store Paddejagt.
    Her kan du læse om de 14 arter af padder, som lever i Danmark.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så er "vores" Tudse kommet på Danmarkskortet
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Så er "vores" Tudse kommet på Danmarkskortet
    Sådan, Jens har også kameraet hængende om halsen , men der er ikke kommet nogen endnu..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    fyn
    Indlæg
    69
    Nej hvor lækkert med det uld, hvor har du købt det, jeg har nemlig lige fået en rok og er helt vild for at komme i gang.
    _____________________
    Rokke hilsen Karma

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ups - dit spørgsmål har jeg ikke set tidligere karma Tillykke med din rok Ulden kommer fra hundeuld.

    I får nu lige et glimt af rokkehjørnet igen, som er næsten klar til indflytning
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •