Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Min første kjole

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Sep 2007
    Geografisk sted
    2700 Brønshøj
    Indlæg
    178
    Citat Oprindeligt indsendt af Bodiland Se meddelelser
    Her kan vi,Merete Ejlerskov og jeg, også være med. Billedet er fra ca. 1949. Vi havde fået nye kjoler strikket af optrævlet, dampet dueblå shetlandsuld. De kradsede noget så infamt.Heldigvis fik vi dem først på hos fotografen. Merete var heldig at få en ståplads, jeg måtte sidde på den. Vi kan næsten mærke det endnu, når vi taler om dem.


    Hej Bodiland (søster)
    Jeg havde helt glemt hvor sur jeg ser ud,men det var også noget skrækkeligt strik at give børn på,det tangerer mishandling.Men vi tog revance-----en dag vores mor var på nabo besøg---vi klippede fingrene af de strikkede handsker!!!!! Og strømperne der lå til stopning----vi klippede bare hullerne af!!!! Av-av det gjorde ondt i enden da far kom hjem.
    Ja nu dukker der mange minder op.
    KH Merete

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Å hvor er i gode i 2 ....

    Og de der kjoler af af optrevlet garn... ja de kløede noget så imfant..
    Men når man tænke på de mødre dengang, de kunne ikke engang købe noget garn selv hvis de havde haft penge til det , men deres unger skulle se pæne ud, koste hvad det koste vil...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #13
    Bodiland Gæst
    ja, og "nyt" tøj , var brugt syet om. Vi havde kjoler syet af gardiner.

  4. #14
    ElisabethW Gæst
    Ja, så har jeg lige været i fotoalbummet. Håber billederne er nogenlunde. Min mor var håndarbejdslærer (og matematiklærer), så vi havde stort set kun hjemmesyet tøj. For det meste var det OK. Og hun var god til at sy det, jeg gerne ville have. Jeg var vild med Laura-bøgerne (Det lille hus på prærien), så jeg havde en mængde lange flonelsnatkjoler med festonkant på bærestykket, og en fin blå kjole med hvide blomster, hvor der hørte en rigtig Laura-kyse til. Jeg var lykkelig. Var vel omkring 9 år på det tidspunkt.

    Nå, men her er par kjoler, som min mor har syet, de er dælme korte! Jeg har vel været 3-4 år på de to billeder, så det er i 1975-76. Bøllehatten og min lillebrors kasket er også hjemmesyede. Den blå kjole på julebilledet (hvor vi ser artige ud!) er ikke hjemmesyet, men købt i Helsingfors (hvor min far kommer fra), jeg elskede den kjole. Det var rigtig træls da jeg ikke kunne passe den mere.

    Til sidst et billede, som ikke er en kjole, men jeg synes det var sjovt: Djævledragten! Jeg har været omkring 5 år på det tidspunkt. Hele familien havde djævledragter på til fastelavn, i forskellige farver, med ører, horn og hale! Min far tog sin parkacoat på over dragten og gik i banken, han havde taget huen af, men havde glemt at den lilla, spidse djævlehale hang nedenfor.

    (50)ElisabethW
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #15
    strikkesinen Gæst
    Jeg har også været i gemmerne, min første kjole som 2årig, og min afdansningskjole, som mor selv syede

    Ak ja, det var dengang man var ung og kunne hoppe i almindelig størrelser
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #16
    klasus Gæst
    Jeg har altid haft "hjemmegjort" tøj, så jeg måtte også lige i gemmerne. Så her er jeg altså, som 6 md i strikket kjole, som to-årig og fem-årig i de hjemmesyede og så måtte jeg lige vise det genser-sæt som min moster forærede mig til min 7 års fødselsdag og hvor der også var en strikket nederdel til:

    KH
    Klasus
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er i altså søde... nogle af kjolerne kan jeg godt genkende..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2012
    Geografisk sted
    Gilleleje
    Indlæg
    3
    Mine søskende og jeg, gik også altid rundt i hjemmestrikket og hjemmesyet tøj. Her på billedet er vi alle iført hjemmestrik. Billedet er fra ca 1950.
    Vi var så heldige, at der en gang imellem kom en stor papkasse med tøj fra en velhavende familie, så jeg har haft meget pænt tøj, især da jeg var ca 13-14 år, da var min søster blevet for stor til at passe det fine tøj.
    Hilsen Bisol

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Skulle der være flere der har nogle kjoler at vise frem
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •