Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 19

Emner: Min første kjole

  1. #1
    lige overfor Gæst

    Min første kjole

    Den her kjole havde jeg og den var de den blev smidt ud ikke andet end laser, alle vi unger havde brugt den.. den er fra ca.1930
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Laurine Gæst
    Min første er fra 1947
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Parkie Gæst
    Her er den barndomskjole jeg aldrig glemmer og som vi tre søstre tit mindes den dag i dag, når vi snakker tøj.
    De var selvfølgelig hjemmesyede, og så var de i det fineste lyseblå taft med vinger på, så vi følte os som små prinsesser. På billedet kan man tydeligt se på oplægningen, at den er blevet syet til at kunne bruges i flere år.
    Jeg kan huske at overdelen havde ekstra sømrum, så den kunne forlænges i takt med vores vokseværk, men gudskelov var jeg den største, så jeg var da fri for at skulle overtage mine søstres aflagte kjoler – stakkels lillesøster.
    Efter min regnestok er billedet taget midt i 50-erne.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nej hvor er i søde i jeres fineste pus.. og den der med de store søm rum både foroven og fornede på nederdelen, den kan jeg også huske..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Charitas Gæst

    min kjole syede min moster

    Jamen så hopper jeg med på tråden om vores kjoler. Min moster syede denne kjole til mig, som jeg var meget meget glad for, det var også min moster der syede min brors fine jakkesæt. det skulle bruges til min far´s og mors bryllup.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    krumme Gæst
    Jeg havde ikke set denne tråd før, men synes, det er en rigtig sjov idé.

    Så her kommer lige et par billeder af mine to små julesvesker.
    Billederne (som blev brugt til julekort) er fra 18. dec. 2000, to dage efter min datter blev født.
    Katinka har min babykjole på. Den er lige så fin som ny, selv om den på det tidspunkt er 35 år gammel.
    Måske kommer jeg også til at se børnebørn i den.

    Jeg har flere af mine babykjoler, og er min mor dybt taknemmelig for at hun har gemt dem. Jeg har selv gemt Katinkas kjoler og det fineste af Alexanders tøj
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Åååå hvor er hun fin i din kjole....
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    strikketøsen Gæst
    Jamen, så prøver jeg også lige at "hoppe med på vognen" eller rettere "ned i kjolen" ... (det er selvfølgelig lille "stygge" mig på billederne)!

    Har nu prøvet at indscanne nogle billeder - det første er fra 1959 og de 2 lidt større billeder er vist fra 1960.

    Både den første røde kjole og den anden hvide kjole er syet og forsynet med broderier af min mormor. Det er fra hende, jeg har arvet min glæde ved at brodere.

    NB: De 3 puder, der kan ses i baggrunden er også alle broderet af min mormor.

    Nu håber jeg så bare, at jeg kan indsætte det indscannede ..
    Undskyld billedstørrelsen - jeg havde mange problemer med at indscanne. Ved klik på dem kan de blive lidt større .....
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af strikketøsen : 13-01-2008 kl. 19:17 Årsag: Tilføjelse

  9. #9
    krumme Gæst
    Hvor er du nuttet tøsen.

    Der er nu noget specielt over de sort/hvide billeder

  10. #10
    Bodiland Gæst
    Her kan vi,Merete Ejlerskov og jeg, også være med. Billedet er fra ca. 1949. Vi havde fået nye kjoler strikket af optrævlet, dampet dueblå shetlandsuld. De kradsede noget så infamt.Heldigvis fik vi dem først på hos fotografen. Merete var heldig at få en ståplads, jeg måtte sidde på den. Vi kan næsten mærke det endnu, når vi taler om dem.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •