Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 52

Emner: Heddimor brikvævning

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vangede
    Indlæg
    8
    "... så kan man sætte nogle vævebrikker ind i trenden på en almindelig væv."

    Det kan man se nogle eksempler på her:
    http://www.ingedam.net/gallery.html

    Hilsen
    Sus

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Sikke farver og designs.. fedt link til Brik og vævning-inspiration tak ...Cherwy

    Strikkelene
    det er gode kombinations-ideer du kommer med ..på et tidspunkt vil jeg da prøve det..men skal lige lære dette brikvævning ordentligt

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Tak for linket, Cherwy! Det ser meget spændende ud. Jeg har gemt det på min computer.

    Ja, når jeg engang får lært det og får en rigtig væv, så vil jeg også prøve.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    årh altså heddimor kan du ikke komme og lære mig det? :P kan da godt både give kage og aftensmad en dag hvis du kommer på disse kanter tihi

    ej jeg må vel hellere blive færdig med noget af alt det andet jeg har gang i....

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Mafalda..damn der er laaaangt til dig fra mig..ellers lyder din invitation da hyggeligt
    her er et lille udpluk på mine brikvævningsprøver 4 er ældre projekter ..

    Vikingemønstret på 2 af båndene er lavet med at dreje brikkerne forskelligt indbyrdes og de er vendbare ...på det forrige billede jeg lagde ind... ses vikingmønstret fra forsiden med lys baggrund... og på dette billede... det samme bånd..bare vendt om fra bagsiden..oh hov der kom en kant på bagsiden ..men ikke på forsiden..ret spændende egentlig!
    uha med at væve i uld..det filter under vævningen ..tungen skal holdes lige i munden for at filtre garnet op under mønsterdannelsen. foretrækker bomuld !
    Prøvede oxo med 53 brikker i uld..(det lille brede bånd hvor mønsteret desværre flyder ud..pga forkert farvesammensætning..nixen bixen det gør jeg ikke mere..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Vi brugte hør garn, da vi skulle lære at brikvæve. Nogle prøvede også broderigarn til at væve med. Hørgarnet var trend. Jeg havde noget bomuldsgarn med hjemmefra, som jeg vævede med.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    29 Oct 2009
    Geografisk sted
    4700 Næstved
    Indlæg
    196
    Citat Oprindeligt indsendt af Heddimor Se meddelelser
    Mafalda..damn der er laaaangt til dig fra mig..ellers lyder din invitation da hyggeligt
    her er et lille udpluk på mine brikvævningsprøver 4 er ældre projekter ..

    Vikingemønstret på 2 af båndene er lavet med at dreje brikkerne forskelligt indbyrdes og de er vendbare ...på det forrige billede jeg lagde ind... ses vikingmønstret fra forsiden med lys baggrund... og på dette billede... det samme bånd..bare vendt om fra bagsiden..oh hov der kom en kant på bagsiden ..men ikke på forsiden..ret spændende egentlig!
    uha med at væve i uld..det filter under vævningen ..tungen skal holdes lige i munden for at filtre garnet op under mønsterdannelsen. foretrækker bomuld !
    Prøvede oxo med 53 brikker i uld..(det lille brede bånd hvor mønsteret desværre flyder ud..pga forkert farvesammensætning..nixen bixen det gør jeg ikke mere..
    Rigtig flotte bånddu har lavet.
    Varmt Knus & Kram.


  8. #28
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Tak for det Misscarlett..

    Strikkelene.. tak for infoen med hør og broderigarn

  9. #29
    Rysse Gæst
    Hvor ser det bare knaldhamrende flot ud.

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Yo Rysse..Tarkk

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •