Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 6 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 52

Emner: Heddimor brikvævning

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085

    Heddimor brikvævning

    Så er jeg påny startet med lidt brikvævning. Pt. laver jeg den "primitive form hvor jeg drejer alle brikker sammen og samtidigt f.eks 4 frem og 4 tilbage.
    For første gang har jeg selv lavet mit brikmønster.
    Ellers har det været mønstre efter en begynderbog. Dog kan jeg ikke hitte ud af at få mønster frem når brikkerne drejes indiviuelt . men håber det kommer og jeg ser "lyset"
    Mit bræt er lavet efter anvisning på http://www.brikvaevning.dk/vaevebraedt.htm. men skal lige vænne mig til at jeg ikke skal dreje i luften som jeg plejer.
    Nåår jeg engang får lært at dreje brikkerne forskellige vej kan jeg godt se fidusen i at brikkerne ligger understøttet på et bræt.. men på den "primitive" måde er det fint at de svæver i luften
    Fik bestilt brikbogen " please weave me a message" men øvvvv bogen forudsatte at man havde den forrige bog..så min hjerne knokler fortsat og en del garn går ti lspilde på den konto.
    Prøven på dette forsøgsbånd med fejl ..bliver nok til armbånd. På billedet kan for/bagside ses, og mønstret blev ikke som jeg troede efter min rapport hmmm
    Nu er jeg jo begyndt at spinde garn og selvfølgelig skal noget af det gå til min brikvævning
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Rysse Gæst
    Nøj, det ser godt ud.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    hvor er du altså sød..tak Rysse

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er da et sødt bånd. Det, jeg vævede for et par år siden, da vores vævehold havde besøg af en brikvæver en weekend, blev ikke lige så fint.

    Og nu får jeg jo sort samvittighed, fordi jeg ikke har fået øvet mig. Men jeg skal helt sikkert træne med mine brikker, når der bliver tid til det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    Det ser da sk... godt ud.

    Jeg bliver vist nødt til at besøge dig på et tidspunkt, for det kunne jeg godt tænke mig at lære
    Ha' en god dag
    fra Anne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Hej Strikkelene..håber du snart kommer på banen med dit brikvævning..og tro mig mit første bånd lignede noget som var løgn..glemte hele tiden hvornår jeg skulle vende brikkerne..ekstremt rodet mønster kom der ud af det første bånd

    hej avj..ja det kunne da være hyggeligt

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu skal jeg først være færdig med varmestuetingene. Så kan det være, at der også bliver lidt tid til brikvævning (bare jeg nu kan huske det). Jeg har et par links, jeg kan bruge, hvis jeg bliver i tvivl om noget. Og jeg har også stadig min gode, gamle Børnenes Håndarbejdsbog. Der er også massevis af brikvævning i.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Nu skal jeg først være færdig med varmestuetingene. Så kan det være, at der også bliver lidt tid til brikvævning (bare jeg nu kan huske det). Jeg har et par links, jeg kan bruge, hvis jeg bliver i tvivl om noget. Og jeg har også stadig min gode, gamle Børnenes Håndarbejdsbog. Der er også massevis af brikvævning i.
    Den bog så jeg i et af dine opslag..tror at jeg må anskaffe mig den
    Jeg Er sikker på du kan huske det når først du er kommet i gang , når du er færdig med varmestuetingene

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    lenemormeinild Gæst
    Hejsa Heddimor
    øj det gad jeg godt at lære,(du kunne jo lave et lille kursus hihi) har kun set det, men aldrig været tæt på for at se hvordan man gør.
    Og dit er da bare super flot

Side 1 af 6 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •