Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: hjælp til 4d

  1. #1
    bustert Gæst

    hjælp til 4d

    Hej allesammen
    så er jeg kommet et stykke videre i mit projekt "broderi". jeg har købt pakken 4d suite, men synes godt nok det er svært. nu har jeg lige investeret i en masse flot tråd og er klar til at gå i gang med mit broderi, men jeg har lidt småproblemer, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med. jeg er ved og lave et broderi med blomster, men jeg kunne rigtig godt tænke mig og lave sådan nogle tredobbelte stikninger derpå som jeg har fundet ud af man kan gøre inde i design creator, men ved ikke helt hvordan det er jeg skal gøre det, synes jeg har prøvet alt?
    og en anden ting:kan jeg ikke gå på nettet og finde billeder som jeg kan lave om til broderi? der står på kassen til 4d suite at der er 55.000 multimedieklip men synes slet ikke der er så mange.
    Hilsen Tanja

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Jeg har ikke programmet, og kender det ikke, men prøver alligevel.
    Har du tjekket youtube, søg på 4d embroidery.
    http://m-broderiting.dk/group.asp?group=32 her er også hjælp at hente til programmet.

    Tilbage til dit spørgsmål.
    I mit program er det du efterlyser en outline triple. alså når du laver en streg i dit program bliver det til tre streger syet oven i hinanden.
    nogle programmer kalder det også noget med kontur.

    gav det mening
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #3
    bustert Gæst
    jeg kunne ikke finde noget på youtube, men den anden side du henviser til har jeg været inde på mange gange, som jeg er blevet rigtig glad for, det er lidt nemmere at forstå når man får det vist end når man sidder og kigger i et hæfte!men hun viser ikke lige det jeg skal bruge! de der kontursting er det ikke nogen man laver omkring et motiv? det er nemlig ikke lige det jeg vil lave, det er lidt svært og forklare... men jeg har set et motiv hvor der er tre stiplede linier ved siden af hinanden og det er det jeg ikke kan finde ud af :)
    igen tusind tak for at du gider hjælpe, men jeg er godt nok på ret bar bund i det her

  4. #4
    Inger1 Gæst
    Følger der ikke et kursus med programmet?

    Inger

  5. #5
    bustert Gæst
    nej desværre! men købte det meget billig på nettet, så kan ikke rigtig klage:) vil gerne på et kursus men ved ikke lige hvor der er noget i nærheden af hvor jeg bor, så indtil da er jeg bare nødt til og prøve mig lidt frem

  6. #6
    Nørkledamen Gæst
    Jeg har 4D, og jeg syntes også det var svært i starten. Heldigvis synes jeg også det er sjovt, så jeg har brugt rigtig meget tid på at lave mønstre der aldrig er blevet syet. Jeg har ikke fundet noget kursus nogen steder i 4D.

    Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om hvor den 3 dobbelte stikning kan laves. Den jeg kender fra creator er 3 sting oven i hinanden, og det er ikke det du vil have, vel? Måske er man nødt til at lave 3 streger lige ved siden af hinanden, og så stingsætte dem. Men det kan også være at jeg ikke kender programmet godt nok, endnu.

    Venlig hilsen Marie

  7. #7
    Nørkledamen Gæst
    Jeg kommer lige i tanke om at der også er god hjælp at hente på pfaffs hjemmeside.

  8. #8
    bustert Gæst
    nåh ja jeg prøver da lige pfaffs hjemmeside :) den stigning jeg har set er udenpå det hæfte til creator, hvis du har det?

  9. #9
    Nørkledamen Gæst
    Er det den med "snirklerne", eller er det rundt om motiverne. Jeg tror, at de er stingsat hver for sig. Og måske er snirklerne lavet med en 3 dobbelt nål. Men jeg er jo ikke ret erfaren, så.....

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Læg et billede ind, så er det nemmere at hjælpe
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •