Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 27

Emner: Halloween ideer

  1. #1
    lillebi Gæst

    Halloween ideer

    Denne tråd bliver samlings "stedet" for ideer til at holde en Halloween fest, så der kun skal ledes et sted for at få ideerne.
    Tanken er at i her kan læse og få inspiration til en Halloween fest/dekoraton og så vil jeg RIGTIG gerne læse om festen i en anden tråd,.

  2. #2
    lillebi Gæst

    Bubbihunds Halloween ideer

    For ca. 5 år siden, før det var blevet udbredt at holde halloween i Danmark, skulle min søster og jeg arrangere en halloweenfest for min nevø og hans klassekammerater. Og fordi det stadig ikke var så udbredt, så var det noget nær en umulighed at købe pynt.
    Så al pynt måtte kreeres fra bunden også de lege der skulle leges.

    Og da festen skulle holdes for enden af en lang sti, som vi gerne ville have oplyst, så fandt vi en masse orange sandspande og malede ansigter på, så lignede de udskårne græskar.

    Vi printede forskellige halloween-cliparts ud fra nettet, og limede dem på gamle syltetøjsglas o.lign, så hvert barn fik sin egen lanterne da vi skulle ud på skattejagten.

    Disse cliparts blev også brugt til at klistre på glas, så hvert barn fik deres eget glas. Navnet blev selvfølgelig skrevet med bloddryppende skrift, den skrift downloadede vi fra nettet til word.

    Men vi lavede bl.a. en skattejagt, hvor børnene ved hver post skulle samle et bogstav ind, som til sidst skulle samles til et ord. Og præmien lå selvfølgelig ikke i en almindelig skattekiste, næ nej, den lå selvfølgelig i en "rigtig" kiste - en sortmalet kiste med et hvidt kors udenpå..uuuuuuuhhh

    Den ene af posterne var en føleleg, hvor børnene fik bind for øjnene og skulle føle på bl.a.:
    en hjerne = et blomkålshoved
    tarme = kold kogt spaghetti

    En af de andre poster var "tril et øjenæble-kapløb": Tag nogle bordtennisbolde og mal iris og pupil, og lav nogle tynde røde streger ud på øjet, så det kommer til at se blodsprængt ud.

    Hver deltager får et øje og et sugerør, og skal hurtigst muligt puste øjet ned til enden af banen.

    Denne leg kan jo også laves ved at man skal placere øjet på en ske, så øjet fungerer som en stafet der skal afleveres.

    Mulighederne er uendelige.

    Børnene skulle også lave deres egen flagermus. Sort karton med pompom-næse, piperensere og hvad børnene ellers selv fandt på.

    Maden der blev serveret var jo selvfølgelig:
    afhuggede fingre med blod = halve pølser med ketchup
    heksegryde med tarme = kødsovs med spaghetti
    afrevne arme = lange flutes, der var "flået" fra hinanden
    Osv osv

    Aftenen sluttede af med "monster-disko"...i samarbejde med min nevø havde vi fundet en masse sjove og uhyggelige sange, som allesammen kunne lånes på biblioteket...temaet fra "The Addams Family" er vildt sjovt for børn i den alder (syntes min nevø ihvertfald)
    Og så blev der danset for fuld skrue.

    Behøver jeg at fortælle, at festen var en KÆMPE-SUCCES?!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der kunne jeg godt tænke mig at have været med
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Der kunne jeg godt tænke mig at have været med
    Det var så sjovt, at da vi året efter skulle holde endnu en fest, så kom forældrene "tilfældigvis" MEGET tidligere for at hente deres børn....hihihi...de ville da have del i morskaben.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg kan altså også godt lide halloweenfester - og det er ikke den første, vi skal holde i år som fødselsdag. Men noget så spændende, som den du nævner Bubbihund, det har vi ikke lavet endnu! Dér er da vist lige et par idéer, jeg kan låne der Især skattejagt har den yngste efterspurgt tidligere - og min fantasi ikke rigtig rakt til.
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Jeg kan altså også godt lide halloweenfester - og det er ikke den første, vi skal holde i år som fødselsdag. Men noget så spændende, som den du nævner Bubbihund, det har vi ikke lavet endnu! Dér er da vist lige et par idéer, jeg kan låne der Især skattejagt har den yngste efterspurgt tidligere - og min fantasi ikke rigtig rakt til.
    Du låner bare alt hvad du har lyst til

    En af posterne på en skattejagt er jo klassikeren: kims-leg. Og til en halloweenfest, dér kan de ting man skal huske på, jo være et kranie/dødningehoved, plasticgebis-hugtænder, et lille græskar, en heksekost, en "blodig" hånd...og idéerne er jo mange.

    Det sjoveste er jo at have et barn med i planlægningen, for min nevø kom med MANGE guldkorn til hvad man kunne lave.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja så skal vi nok igang idag, regner jeg med
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Borddækning.. vend hvide plastic krus med bunden i vejret ( eller stil dem som de er og mal sorte ovale ojne på med vandfast tusch... voila spøgelsedrikkekrus

    Hov..kom til at lægge 2 ideer forkert vedr.. spøgelser af hvide plasticposer og en kæmpe edderkop her http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=22619&page=2

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Datteren har "købt" både plastikposespøgelser og plastkrusspøgelser og er gået igang med at lave dem. Så jeg takker for idéerne

    For at skabe stemning af et forladt hjemsøgt hus, dækker jeg mange møbler af med hvidt stof. Det kan eksempelvis være lagner eller gardiner købt i en genbrugsbutik til billige penge.

    Imorgen skal jeg eksperimentere med en idé, jeg har fået; "Øjenæbleskiver" - afkølede æbleskiver med hvid glasur og rød pupil, der flyder ud...
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Krosalt det gad jeg godt se..Husk nu at forevige det hele
    Hvor har i dog været flittige..der er dømt SUCCES på forhånd
    Uha da da...de æbleskiver lyder farlige



    Indendørspynt.. sidste år slæbte jeg kæmpe grene nærmest træer med visne blade ind og placerede dem i alle hjørner i stuen ..godt i spænd fra loftet..lidt tråd banket ind i væggen for at holde ekstra på minnitræerne ..

    pyntede kæmpegrenene med spindelvæv ( købt sidste år i kvickly)over det meste ( husk at hive og trække meget i det..det rækker langt)..dekoret med selvlysende kravl og sorte edderkopper..små stof spøgelser i hvidt og guld( lavet på samme måde som dem i plastic)

    og minni græskar ud af orange silkepapir..krammede sølvpapir først og silkepapir udenom....så formes det ..bladet i toppen af græskarret var fra lysmangchetter stukket ned eller limet på..en sytråd igennemog op at hænge


    Havde oxo lavet en mega-stor Dørkrans hvor stofspøgelset hang i midten..igen med visne blade små græskar , kravl , spindelvæv hø og små kogler

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •