Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 21

Emner: garn til babytæppe ?

  1. #11
    marion Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Hyggehækler Se meddelelser
    Tak for alle de gode ideer og nej jeg har ikke endnu tænk over et mønster, men kunne godt tænke mig at tæppet skulle være et hygge-holde om når jeg skal amme. Den lille kommer til februar, så det er den kolde tid. Jeg har selv haft allergi som lille, så jeg vil helst ikke udsætte den lille for nogle påvirkninger, så det bliver nok ikke uld. Måske et blandingsprodukt? Eller ren bomuld. Jeg kan ikke strikke, mine strikkepinde bliver kun brugt, når jeg bager og skal finde ud af om kagen er bagt indeni Men hæklenålene er meget flittige, så jeg vil gerne høre om I har et super sødt mønster

    hvad med dette
    http://rokken3.dk/forum/showthread.p...=marion&page=6

    det er det jeg har lavet i den garn jeg snakkede om

    opskriften finder du her...

    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=22&lang=dk
    og du kan jo bare vælge de farver du synes er lækre til det

    spændende hvad du finder på

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    29 Oct 2009
    Geografisk sted
    4700 Næstved
    Indlæg
    196
    Hej hej. Der er også det her. Jeg kunne ikke stå for det mønster. Det går hurtigt at vænne sig til medden store pind, jeg bruge pind 15 og hæklenål 4½.

    Link til mønstre: http://www.youtube.com/watch?v=QzzlVMwewnY

    Her er et par billeder med det jeg selv har fået lavet:
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Varmt Knus & Kram.


  3. #13
    Titia Gæst
    Vil lige gøre opmærksom på det alm bomuldsgarn altså er et MIX med bomuld i! Tror det var 60% så vidt jeg husker.

    Økobomulden er dog ren bomuld.


    Citat Oprindeligt indsendt af xanadue Se meddelelser
    næsten alle former for garn kan bruges. jeg har hæklet i bomuld (netto har tilbud på det i denne uge 10 kr for alm bomuld og 12 kr for økologisk bomuld). vil du gerne gøre det ekstra tykt, så kan man nemt hækle med to nøgler, så bliver det også ekstra tykt.

    hvis I ikke har allergi, så kan uld være super, alpaka synes jeg personling godt kan stikke, men ellers kan blandingsgarner også bruges.

    overvej hvad tæppet skal bruges til. skal det være et sødt barnevognstæppe, som skal bruges meget lig et sengetæppe.

    skal det være et pusletæppe til middagsluren på sofaen sammen med mor eller far, så spiller størrelsen en rolle.

    skal det være et tæppe, barnet kan ligge på, når det ligger på gulvet, så skal det være tykt. evt hæklet med dobbelt garn.

    overvej hvordan garnet er når det skal vaskes. babyer gylper, savler og alt muligt andet, så det kan være rart at vælge et materiale, som let kan vaskes.

  4. #14
    Titia Gæst
    Jeg har tidligere doneret et hjemmelavet tæppe til rokken strikket i firkanter i udelukkende ret og så siden hæklet et par omgange rundt om hver firkant inden de blev hæklet sammen i rækker på hver led og til slut lavede jeg en kant rundt om at fastmasker på det hele og så yderligere en omgang muslingkanter.

    Brugte ren bomuld nr. 8 i forskellige farver til det hele og hver firkant var strikket på bambus p nr. 3 med 24 masker og 48 pinde i højden. Giver en kvadrat ca.

    Antallet af firkanter afhænger af hvor bredt og langt du vil have det.
    Tror jeg brugte 64 firkanter med 7 forskellige farver også en kontrast farve til og hækle sammen med og til den samlede kant rundt om med muslingekanter.

    Brugte vist nål nr 2½ til alle hæklede kanter.

    Håber det giver inspiration og ellers skriv, hvis du ønsker yderligere info.

    Var dejligt blødt da det var færdigt.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    16 Jan 2008
    Geografisk sted
    9500 Hobro
    Indlæg
    18
    Hej - og tillykke med den kommende familieforøgelse :-).

    Min datters svigermor har strikket et dejligt blødt babytæppe i økologisk bomuld fra Kvickly. Dejligt blødt og tilpas varmt tæppe.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har forstået på Hyggehækler, at tæppet skal hækles og ikke strikkes.

    Kan du ikke bare hækle nogle lige store firkanter i forskellige farver og så hækle dem sammen til et tæppe bagefter? Måske lidt efter dit eget hoved.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af MissScarlett Se meddelelser
    Hej hej. Der er også det her. Jeg kunne ikke stå for det mønster. Det går hurtigt at vænne sig til medden store pind, jeg bruge pind 15 og hæklenål 4½.

    Link til mønstre: http://www.youtube.com/watch?v=QzzlVMwewnY

    Her er et par billeder med det jeg selv har fået lavet:
    HVor er det dog et flot mønster.. tror da vist jeg skal have fundet lidt garn til et tørklæde i det mønster!!
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    29 Oct 2009
    Geografisk sted
    4700 Næstved
    Indlæg
    196
    Citat Oprindeligt indsendt af "Brumby" Se meddelelser
    HVor er det dog et flot mønster.. tror da vist jeg skal have fundet lidt garn til et tørklæde i det mønster!!

    Ja, det er et godt mønstre, kan bruges til mange ting og det garn man ønsker at bruge.Glæder mig til at se dit tørklæde.
    Varmt Knus & Kram.


  9. #19
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2007
    Geografisk sted
    8362 Hørning
    Indlæg
    28

    Hæklet tæppe

    Citat Oprindeligt indsendt af Brumby";239758]Hvis du ikke har fundet mønster endnu, kan jeg varmt anbefale dette:
    Vedhæftet fil 46573

    Du kan finde en video med opskriften på [URL="http://www.youtube.com
    www.youtube.com[/URL], hvis du søger på Diamond Bump Der er 8 videoer som detaljeret viser dig hvad du skal gøre...

    Her er link til den første video: http://www.youtube.com/watch?v=zpObDn6B2Dg

    Jeg har brugt 10½ ngl superwash uld fra Cosmo, 62 m/ngl, str pind 6 - hæklet på pind 7, ialt 650 meter2 yderligere nøgler til kantMål ca 73x58, med kant 83x68 cm.Slået 64 masker op til start.

    Modtagern har brugt det meget og vasket det meget og det bliver kun smukkere med tiden.. dejlig tykt og varmt...
    Nøøøøøøøj hvor er det flot, kunne man be om opskriften
    Hilsner fra Lisbeth

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    197

    Smiler

    Hej.
    Det er da Påfuglehækling.
    Flot.
    Knus fra
    Lene.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •