Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 21

Emner: garn til babytæppe ?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    20 Jan 2010
    Geografisk sted
    5600 Fåborg
    Indlæg
    161

    garn til babytæppe ?

    Hej Alle,
    Jeg kunne så godt tænke mig at hækle et babytæppe til vores næste lille ny, men hvilket garn skal jeg vælge?
    Hvad er godt og blødt og lækkert til sådan en lille stump?
    fra Hyggehækler

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hvad med lammeuld, lamauld (alpaca) eller mohair? Det er blød uld.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Det er rigtigt at uld er blødt. Men jeg ville nu nok alligevel vælge bomuld for at udelukke allergiske reaktiomer, som uld kan give. Men hvis I i familien ikke har problemer med allergier kan du da sagtens bruge uld
    Har du allerede fundet et mønster du gerne vil bruge?
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Jeg har lavet et i bomuld til min veninde .. Hæklet af oldemors firkanter. Det blev hun rigtig glad for :D
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    29 Oct 2009
    Geografisk sted
    4700 Næstved
    Indlæg
    196
    Jeg er lige gået igang med at strikke et babytæppe/svøb, til min venindes datter, som skal føde til januar. Jeg har købt Merci, 50% Super Wash Merino uld, 50% Peru Pima bomuld, det er rigtig lækkert, dejligt blødt. Købt hos Impaz.dk
    Varmt Knus & Kram.


  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    næsten alle former for garn kan bruges. jeg har hæklet i bomuld (netto har tilbud på det i denne uge 10 kr for alm bomuld og 12 kr for økologisk bomuld). vil du gerne gøre det ekstra tykt, så kan man nemt hækle med to nøgler, så bliver det også ekstra tykt.

    hvis I ikke har allergi, så kan uld være super, alpaka synes jeg personling godt kan stikke, men ellers kan blandingsgarner også bruges.

    overvej hvad tæppet skal bruges til. skal det være et sødt barnevognstæppe, som skal bruges meget lig et sengetæppe.

    skal det være et pusletæppe til middagsluren på sofaen sammen med mor eller far, så spiller størrelsen en rolle.

    skal det være et tæppe, barnet kan ligge på, når det ligger på gulvet, så skal det være tykt. evt hæklet med dobbelt garn.

    overvej hvordan garnet er når det skal vaskes. babyer gylper, savler og alt muligt andet, så det kan være rart at vælge et materiale, som let kan vaskes.
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Hvis du ikke har fundet mønster endnu, kan jeg varmt anbefale dette:
    Hækling 001.jpg

    Du kan finde en video med opskriften på www.youtube.com, hvis du søger på Diamond Bump Der er 8 videoer som detaljeret viser dig hvad du skal gøre...

    Her er link til den første video: http://www.youtube.com/watch?v=zpObDn6B2Dg

    Jeg har brugt 10½ ngl superwash uld fra Cosmo, 62 m/ngl, str pind 6 - hæklet på pind 7, ialt 650 meter2 yderligere nøgler til kantMål ca 73x58, med kant 83x68 cm.Slået 64 masker op til start.

    Modtagern har brugt det meget og vasket det meget og det bliver kun smukkere med tiden.. dejlig tykt og varmt...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  8. #8
    marion Gæst
    jeg har lige netop strikket et tæppe i en rimelig ny garn fra mayflower den hedder easy care er dejlig blød og kan vaskes på 40 grader og tørretumbles og moren der fik tæppet er meget glad for det.

    har også hæklet i dobbeltgarn et babytæppe i lyserødt og lilla som jeg lavede i firkanter det færdige ligger under min tråd med hvad jeg har lavet i 2010 og det er også lavet i det garn det er rigtig skønt at hækle af

    god fornøjelse med hvad du finder ud af ;-) kan ihvertfald varmt anbefale det her garn til den lille ny

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg har lavet rigtig mange baby- og barnevognstæpper og har altid brugt Lanett Marino uld, fra Sandness. Det er ren uld, blødt og lækkert at røre ved, og så kan det vaskes igen og igen og igen og....... uden det ændrer sig.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    20 Jan 2010
    Geografisk sted
    5600 Fåborg
    Indlæg
    161
    Tak for alle de gode ideer og nej jeg har ikke endnu tænk over et mønster, men kunne godt tænke mig at tæppet skulle være et hygge-holde om når jeg skal amme. Den lille kommer til februar, så det er den kolde tid. Jeg har selv haft allergi som lille, så jeg vil helst ikke udsætte den lille for nogle påvirkninger, så det bliver nok ikke uld. Måske et blandingsprodukt? Eller ren bomuld. Jeg kan ikke strikke, mine strikkepinde bliver kun brugt, når jeg bager og skal finde ud af om kagen er bagt indeni Men hæklenålene er meget flittige, så jeg vil gerne høre om I har et super sødt mønster
    fra Hyggehækler

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •