Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: løkkehæklet isbjørn

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Oct 2008
    Geografisk sted
    fyn
    Indlæg
    34

    løkkehæklet isbjørn

    jeg har mistet en opskrift på en løkkehæklet isbjørn. den var i et ugeblad i slutningen af ´70´erne. er der nogen, der kan hjælpe? hilsen pjevsie.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Iiih! Den opskrift vil jeg også frygtelig grne have fat i. Jeg lavde den i sin tid (i 70'erne) til min niece til hendes store fryd. Det er et "isbjørneskind" sådan I ved helt fladt med benene ud til alle fire sider. Kun hovedet er udstoppet.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    sådan et havde jeg, da jeg var barn. det var simpelthen skønt at have liggende på gulvet.

    jeg tror faktisk at min svigermor har opskriften i et af sine gamle håndarbejdsblade, så vist nok også hedder "håndarbejde."

    jeg kigger lige i hendes og mine gemmer for at se, om opskriften ligger et sted, eller den røg ud, da vi ryddede op.
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Isbjørne tæppe

    jeg fandt en opskrift i alt om håndarbejde nr. 1 janurar 1982.

    tæppet har dog ikke hæklet hovedet eller luffer, som mit isbjørnetæppe havde. men mon ikke, at man kan hækle en rund pude i fastmasker og så lave et bamsehovedet ud af det. sådan husker jeg at mit tæppe var.

    har sat nogle billeder ind, så I kan se opskriften. hvis I er interesseret, så send en privatbesked.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jeg har lige et spørgsmål: Hvad er løkkehækling? Det har jeg aldrig hørt om.

    Men hvor lyder det da som en sjov idé med sådan et "90-års fødselsdags"- tæppe
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #6
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Jeg har lige et spørgsmål: Hvad er løkkehækling? Det har jeg aldrig hørt om.

    Men hvor lyder det da som en sjov idé med sådan et "90-års fødselsdags"- tæppe
    Løkkehækling er når du slår garnet en gang om venstre pegefinger og derefter hækler tråden fast på rækken med en fastmaske. Når du så tager fingeren ud af tråden skulle der gerne blive en løkke tilbage. Nærmest som man syr rya syning - her hækler man bare løkkerne fast og de skal ikke klippes op.

    Jeg mener den omtalte isbjørn var fra Familie Journalen - muligvis Hjemmet. Jeg skal nok kigge efter den; Men er ikke sikker på at jeg har den mere.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    AHAAAAA.....se, dér lærte jeg lige noget nyt igen...tak for det
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160

    Isbjørn

    Citat Oprindeligt indsendt af xanadue Se meddelelser
    jeg fandt en opskrift i alt om håndarbejde nr. 1 janurar 1982.

    tæppet har dog ikke hæklet hovedet eller luffer, som mit isbjørnetæppe havde. men mon ikke, at man kan hækle en rund pude i fastmasker og så lave et bamsehovedet ud af det. sådan husker jeg at mit tæppe var.

    har sat nogle billeder ind, så I kan se opskriften. hvis I er interesseret, så send en privatbesked.
    Hej Xanadue

    Det er ikke helt det, jeg leder efter. Hele tæppet var i løkkehækling. Men tusind tak for, at du brugte tid på at lede.

    hilsen Pjevs

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    23 Oct 2008
    Geografisk sted
    fyn
    Indlæg
    34

    løkkehæklet isbjørn

    min isbjørneopskrift var på et krammedyr (størrelse: en god favnfuld). skulle nogen ligge inde med en isbjørneopskrift lig denne, men i fastmasker har det også interesse.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Oct 2008
    Geografisk sted
    fyn
    Indlæg
    34

    har fået hjælp.

    jeg får tilsendt en kopi af opskriften. Tak til jer alle sammen! Hilsen pjevsie.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •