Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Mary Hue - strikkefasthed ?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Mary Hue - strikkefasthed ?

    Jeg ku godt tænke mig at strikke en Mary Hue efter Missemors opskrift under varmestuestrik . Men hvilken type garn skal det være for at passe til de 77 m ?? Hvilken strikkefasthed skal jeg ha ???


    Jeg har ikke rundpind 5½ men jeg har nr 6 - det ka vel også gå ??

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af nanse Se meddelelser
    Jeg ku godt tænke mig at strikke en Mary Hue efter Missemors opskrift under varmestuestrik . Men hvilken type garn skal det være for at passe til de 77 m ?? Hvilken strikkefasthed skal jeg ha ???


    Jeg har ikke rundpind 5½ men jeg har nr 6 - det ka vel også gå ??
    Du kan sagtens bruge en 6'er, men så skal du måske kun have 64 m og så lave 8 indtagninger.

    Strikkefastheden som sådan betyder ikke så meget, når bare garnet passer til pindestørrelsen. Prøv evt. med det garn og de pinde du vil bruge og strik et stykke med 10 masker og f.eks. 10 rk., og så mål hvor bredt de 10 masker er. Mål hovedomkreds, for en voksen er det vist ca. 57 cm. og træk så ca. 5 cm. fra, for huen skal jo gerne sidde fast.

    Det vil sige du skal beregne masker til ca. 52 cm.

    Håber det gav mening, ellers prøv dig frem, der er jo altid een der kan passe huen, der er jo både store og små hoveder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Super :-)

    Tusind tak ...

    det var det der med at trække de 5 cm fra jeg ikke vidste.
    Jeg har af en eller anden grund et meget lille hoved ... 53 cm , så jeg går i gang med strikkeprøve og regnemaskine .

    Mange hilsener Nanse

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Mit hoved måler også 53-54 cm. Jeg har lige målt det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Uhmmm, det kan da godt være at det er mænd der har "hattestr." 57, kan bare huske, at jeg har set en lille seddel med det nr. i nogle bøllehatte.

    Lige en lille tilføjelse: Hvis man strikker med tykke pinde og tykt garn, kan man nøjes med at strikke 4 riller i hver "bule", eller 5 riller på retsiden og 4 riller på bagsiden. Håber det er til at forstå, ellers skriv igen.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Ka godt være

    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Uhmmm, det kan da godt være at det er mænd der har "hattestr." 57, kan bare huske, at jeg har set en lille seddel med det nr. i nogle bøllehatte.

    Lige en lille tilføjelse: Hvis man strikker med tykke pinde og tykt garn, kan man nøjes med at strikke 4 riller i hver "bule", eller 5 riller på retsiden og 4 riller på bagsiden. Håber det er til at forstå, ellers skriv igen.
    at mænd har hovedstørrelse 57 ... men gad vide hvad de bruger de der 4 cm til ?????? jeg har da aldrig mødt nogle mænd der var klogere end mig

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2008
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    8

    Mary hue- garn?

    Har nogen erfaring i at strikke huen i Fritidsgarn? Hvilken p str.? maskeantal?

  8. #8
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Luka Se meddelelser
    Har nogen erfaring i at strikke huen i Fritidsgarn? Hvilken p str.? maskeantal?
    Brug pindestr. der passer til garnet.

    90 masker til pind 4
    80 masker til pind 5
    70 masker til pind 6

    Rigtig god fornøjelse med Mary - huen.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2008
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    8
    Mange tak! undrer mig over jeg ikke får svar i min mail boks, helt tilfældigt jeg gik ind og så svaret????

  10. #10
    marion Gæst
    jeg får heller ikke altid alle svar på email... de går nok tabt i posten fnis....

    men jeg har altså også lige et spørgsmål om den opskrift der står 5 retriller er det så der er 5 af dem der er strikket ret og 5 af dem der er glat eller er det ialt bliver bare lige i tvivl for bliver den ikke temmelig høj hvis der skal være 5 af hver??? ja jeg tænker bare nu jeg sidder og prøver at strikke den :-) men kan godt være at det skal være sådanne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •