Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Hundeuld

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Hundeuld

    Ok, dette er måske et dumt spørgsmål; Men hvis nu man er allergisk overfor hunde, er man så også allergisk overfor hundeuld?

    For jeg mener, at det er selve pelsen man er allergisk overfor.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja det kan man være ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Æv, og her troede jeg jo lige, at jeg havde fået en genial idé med at bruge hundeuld istedet for fiverfyld til at putte indeni mine hæklede bolde, dukker, bamser mm lavet af økologisk bomuld .
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Endelig ikke små børn under 6 måneder må slet ikke få hundeuld pga. fiberne kan gå i lungerne .
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Pyhaaaa .....så var det godt at jeg fik spurgt. Tænk at det kan være farligt.

    Tak for svarene

    Så må jeg nok ty til kapok. Men hvor kan jeg købe det?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Nu fik du mig til at grine, Bübbihund! Jeg troede lige, at det var vores kære leder, Hundeuld, du var blevet allergisk overfor!!

    Den anden slags hundeuld kan man måske godt være allergisk overfor. Der findes jo mennesker, der ikke kan tåle hundehår.

    Kan du ikke bruge noget skumgummi noget til fyld? Lige som engangsvaskeklude.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Nu fik du mig til at grine, Bübbihund! Jeg troede lige, at det var vores kære leder, Hundeuld, du var blevet allergisk overfor!!

    Den anden slags hundeuld kan man måske godt være allergisk overfor. Der findes jo mennesker, der ikke kan tåle hundehår.

    Kan du ikke bruge noget skumgummi noget til fyld? Lige som engangsvaskeklude.
    Nårh ja...tænk hvis man var allergisk over for stakkels Hundeuld

    Jeg er selv allergisk overfor hunde, men jeg har ikke haft anfald af at være medlem her på Rokken

    Lige nu tager jeg livet af en billig IKEA-pude, som jeg bruger fiberfyldet fra. Men det er jo ikke økologisk, og hvis jeg skal til at lave noget økologisk legetøj, så dur det ikke med skumgummi, engangsvaskeklude eller fiberfyld.

    Så derfor tænkte jeg på uld, for det må da være økologisk. Men nu må jeg nok ty til kapok. Jeg kan bare ikke finde nogen steder, hvor man kan købe det
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #8
    lillebi Gæst
    griner....jeg troede også først det var vores Hundeuld og tænte,hvad i alverden der var sket? griner.....hvad man dog ikke kan få ud af en overskrift
    nå,men kapok, bruges ofte i møbler, så mon ikke at du kunne finde en venlig møbel polstre og spørge enten hvor han har købt det eller evt. få lov til at købe lidt hos ham?

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Nu er jeg ikke selv allergisk, men er hundeejer...

    De fleste der er allergiske overfor hunde er rent faktisk allergiske overfor de hudflager som hunde får imellem deres pels... og rent faktisk ikke selve pelsen.

    En af mine veninder er meget allergisk, men kan godt tåle vores hund og hun fortæller at det er fordi vores ikke generere så mange af de hudflager...

    Jeg synes nemlig hun fælder rigeligt.. men det er jo pels...

    Mht legetøj, så ville jeg genoverveje om ikke der må komme fiberfyld i - for det kan vaskes ved 60 grader eller derover og dermed kan legetøjet renses for bakterier jævnligt... måske bedre.. når bare det der er udenom og som kommer i hud/mund kontakt med barnet er "giftfri"...

    FYI Fiberfyld bruges til mange allergikere, fordi det kan kogevaskes...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456

    karteflor

    hvis barnet kan tåle uldtøj, så kan du bruge uld-karteflor - det skal selvfølgelig være ufarvet - det bliver almindeligvis brugt til udstopning af "økologisk" legetøj - og kan bruges også sammen med bomuld.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •