Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Broderimaskine hvad skal jeg vælge ?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Brønderslev
    Indlæg
    63

    Spørgsmål Broderimaskine hvad skal jeg vælge ?

    Jeg vil anskaffe mig en broderimaskine, men hvilken mærke er bedst osv ?

    Den skal kun bruges til broderi, da jeg har både en god symaskine og overlokker i forvejen.

    Den skal kunne sluttes til pc og usb, have nåletråder og nem at betjene og må gerne kunne rumme flere tråde på en gang.
    Vil gerne kunne designe broderi selv, skulle helst kunne broder på både silke og cowboystof.

    Jeg regner med en prisklasse på max 50.000 kr.

    Håber der er nogle der kan give mig lidt vejledning i, hvilken type og mærke jeg skal vælge.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sandved
    Indlæg
    49
    Jeg har en Brother PR 650 og er superglad for den. Den broderer rigtig flot og kører med max hastighed uden at knække tråden.Eneste hage er at jeg mest bruger 4D programmet til at lægge broderier over på USB stik og farverne bliver ikke rigtige. Der skal man bruge PE design og det er jeg ikke helt skrap til.Men en fantatisk maskine som godt nok koster 75.000 kr. Der kommer dog en ny Brother PR 1000 snart så det kan være at 65o´eren falder i pris på grund af det.

    Hilsen

    Marianne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    jeg læser det også som om du vil have en af de store industrimaskiner. Du skal nok regne med en pris mellem 50 og 100 tusind.
    Men mit forslag vil være at tage på håndarbejdsmessen i Fredericia sidst i oktober og se hvad der er på markedet nu. Der plejer at være udstillet flere fabrikater der. Hvilken der er bedst til prisen ved jeg ikke noget om, men du kunne jo så finde ud af noget om hastigheder, hvad de kan de forskellige, hvilke str. rammer, hvilke format de syr i, hvilke programmer der er nødvendig at have. osv.
    Hvis du selv vil lave broderier skal du regne med omkring 10 tusind oven i til program.
    Men gør dig klar inden hvad precis den skal kunne lave for at dække dit behov. Er det til hjemmebrug eller salg, skal den kunne lave borter osv osv.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Brønderslev
    Indlæg
    63
    Så har jeg fundet en broderimarskine det blev en Brother PR 650.
    Kan næsten ikke vente til at de kommer med den i næste uge.
    Den der aldrig laver fejl, lære aldrig noget.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sandved
    Indlæg
    49
    Tillykke med den Pia - den bliver du glad for !

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •