Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Bernina Artista 830

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40

    Bernina Artista 830

    Jeg har læst i dette forum at flere medlemmer er ejere af en Bernina Artista 830. Kan jeg få lidt erfaringer. Jeg får oplyst af forhandleren at CD-drevet fra Bernina Artista 200 kan bruges på 830, men når jeg læser på Berninas hjemmeside står der, at det ikke kan bruges. Kan man have både software version 4 og 6 på computeren samtidigt? Er der ellers speceille ting jeg skal have i tankerne. Håber på nogle erfaringer fra de "lykkelige" ejere.
    Hilsen Birte

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Jeg tror ikke maskinen kan bruge cdrom drevet. Men den har 2 usb porte.
    Hvad bruger du cdromdrevet til. Jeg brugte det aldrig til min artista 200.
    Filerne lå jeg på en usb eller overførte dem direkte fra computeren.

    Ang. programmer. Jeg forstår ikke rigtig har du begge versioner i fuld udgave. Hvis du har dongle til begge versioner kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle kunne bruge dem.
    Hvis det er en opgradering du har købt i v6, virker v4 ikke når du overfører data fra v4 donglen til v6. Gav det mening.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Jeg har gemt alle designs på CD'ere og lavet udskrifter af siderne. Derfor bruger jeg af og til drevet til at overføre mønstre. Jeg bruger også USB og direkte overførsel fra computeren.
    Jeg har v4 installeret og i forbindelse med køb vil jeg få v6. Derfor vil der være dongel til begge programmer. Jeg har endnu ikke handlet, men vil gerne høre, hvis nogen har erfaringer med artista 830. Tak for dit svar - det gav bestemt mening.
    Hilsen Birte

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Hvis jeg var dig ville jeg da forhandle mig frem til en opgradering, i stedet for et helt program. v4 er jo så gammel at den kører i xp og derfor er den nok ikke nem at sælge.
    når man får en opgradering installerer man cden og overfører data fra v4 donglen og så har man det samme som en sprit ny v 6.
    Det gamle program kan jo så ikke bruges mere. Men skulle man installere om bruger man bare v6 cden og sin nye v6 dongle og programmet kører perfekt.

    Nå der jeg ville hen var, forhandel dig frem til den store ramme, som ikke følger med maskinen. Prøv at få den med opgraderingen, så får du da noget ud af det.

    Om maskinen, ja meningerne som jeg har hørt dem er blandede, der var vist nogle problemer med de aller første maskiner der kom ud. Men det skulle længe være overstået siger min forhandler.
    Ligeledes er det jo vigtig at have en god forhandler man stoler på, og som er dygtig nok til at reparerer de fejl 40 der måtte komme ;) dem ses der en del af siger min forhandler.

    Og ellers har den jo et meget større arbejdsområde,
    super lys,
    spolerne tygger noget tråd, det skal man lige vende sig til, for man kan hurtig tømme en rulle tråd, til gengæld syr den rigtig langt på en spole.
    Den har flere indstillingsmuligheder hvad angår fod og nål, ved start og stop.
    Man kan se hvilken nål man har siddende i maskinen.
    Der er stor legemuligheder med sømmene og ballance
    sømmene kan overføres til broderidelen og videre til dit program og leges med der
    Den kan bruge trykfødderne fra din anden maskine

    i broderidelen er det jo først og fremmest den store ramme
    og uendelig broderi, som jeg vil fremhæve.
    mulighed for at slukke maskinen og forsætte senere.
    Men ellers kan du jo kigge på min blog, der lander mine erfaringer efter hånden som jeg får syet.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Hej Kirsten. Tak for dit fyldestgørende svar. Jeg har set på din blog og set bl.a. om fødderne 7 og 71 - er det nogen der følger med? Jeg har fået lavet en aftale m.h.t. til Mega Jumbo rammen og jeg holder mig nok til et helt program v 6. Jeg skal prøve maskinen på mandag og håber så det går i orden med byttet. Har du haft mange problemer med din 830 - jeg fandt ikke nogen omtale af det på din blog - men jeg har måske ikke set godt nok efter.
    Tak for dine svar.
    Hilsen
    Birte

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    De fødder der følger med er de gængse som til 200, dog er der en 1d fod med. Og nej jeg har ikke haft problemer med min maskine
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •