Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Fyrtårn

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Læs her Fyrtårn

    Jeg mangler nogle gode idéer til maritime ting der også er runde og har hul i midten.

    Jeg har selv tænkt på: en redningskrans, et ror, (et koøje)....men så kommer jeg ikke videre

    Så gode idéer til runde maritime ting modtages med kyshånd
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hvad med et ror! Før i tiden kunne man købe dem i håndarbejdsbutikker og lignende steder lige til at sy på tøj. Et kompas har vist ikke lige hul i midten, men det er da en maritim ting.

    Min mors farfar har sejlet på de 7 have. Og længere tilbage i min familie er der andre, der også har sejlet på verdenshavene.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    klasus Gæst
    Nu ved jeg jo ikke hvorfor der skal være hul i midten, men der er også et anker med kæde/reb, hvor sidstnævnte går ned bag ankeret.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2009
    Geografisk sted
    8270 Højbjerg
    Indlæg
    48
    Hej.
    Hvad med en strandsten med hul i. Min mand ynder at fortælle, at det eneste legetøj han havde som barn (født i 1931) var stene med hul i. De kunne bruges til alt muligt, fortæller han især, når vi betragter børnebørnenes værelser, som nærmest ligner en filial af Fætter BR!
    Byger, der går og kommer, det er den danske sommer!
    Venlig hilsen fra Birthe Risbjerg

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ja hovsa, jeg nævnte slet ikke hvad jeg skulle bruge det til

    Jeg har tænkt på at hækle et stabeltårn, og tårnet skulle så være formet som et fyrtårn, og så ville jeg gerne lave 3-4 ringe der skal gå ned over fyrtårnet, og der er en redningskrans jo oplagt og så et ror, men jeg synes det er for lidt kun med to ringe

    Og Birthe...jeg kan sagtens følge dig i at det enkle legetøj oftest var det sjoveste . Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har leget "røver og soldater" bare med en pind som våben
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #6
    klasus Gæst
    Hmm ud over hvad der allerede er nævnt bliver det vist svært - jeg tænker en propel, tandhjul, tovværk.

    Men det med fyrtårnet får mig til at tænke: Hvad med at lave tårnet, så man "ser trappen og lyshuset, og ringene som mursten, dvs. hver ring sin farve med hatten på toppen?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Kan man ikke bygge et af baderinge i forskellige størrelser?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Hmm ud over hvad der allerede er nævnt bliver det vist svært - jeg tænker en propel, tandhjul, tovværk.

    Men det med fyrtårnet får mig til at tænke: Hvad med at lave tårnet, så man "ser trappen og lyshuset, og ringene som mursten, dvs. hver ring sin farve med hatten på toppen?

    Sjovt du foreslår det, for igår da jeg sad og kiggede på fyrtårne-billeder, så så jeg at flere af dem var skiftevis røde og hvide, og så var der jo en udendørs "rundgang" ...og så tænkte jeg selv at man kunne gøre som du foreslår. Dvs lave en rød, en hvid og en "rundgang"
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Kan man ikke bygge et af baderinge i forskellige størrelser?
    Det var faktisk en rigtig god idé
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •