Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345
Viser resultater 41 til 49 af 49

Emner: Turen går til Sverige

  1. #41
    Elseknits Gæst

    Skåne - here we come

    Vi tager en uge til Skåne i august måned. Nærmere bestemt lige udenfor Lund. Mon I har nogle gode forslag til steder vi skal besøge? Hvadenten det er spisesteder, håndværksmæssigt (incl. fede garnbutikker) eller et smukt sted etc.
    Vi snakker om at Lund, Malmø og Ven nok skal besøges, men er åbne for gode forslag i Skåneområdet
    Solskinshilsner Else

  2. #42
    Rysse Gæst
    Hvad med en tur til Yllefabrikken i Klippan. De har det lækreste uldgarn.

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Indlæg
    92
    Hej med jer
    Sad lige og fik lidt inspiration.... imorgen drager vi fra Nordjylland ned ogver Århus - Kalundborg og til Helsingør og Helsingborg for at overnatte i Klippan med vores campingvogn, og hvor de næste 3 uger så skal bruges i Sverige ja det bestemmer vejr og vind. Sidste år var vi ved østkysten der ovre med et pragtfuldt vejr og da vi skulle hjem var der orkan i Klippan - ja den værste nat vi nogensinde har oplevet i vores 20 år som campister i Sverige.
    Ja vi har set meget derovre og føler nesten os som svenske når vi kommer hjem vi taler faktisk ret godt svensk, førhen var vi mange ture også langt mod nord da min mand gerne holder 5 ugers ferie.
    Så med vores eget lille hus på ryggen drager vi afsted i morgen, min mand, en søn på 17 år og pigen på 12 år, mens den ældste søn på 20 år "passer" hus og have her hjemme...men ih hvor vi glæder os og så kører vi efter hvor vejret ser ud til at arte sig og finder en campingplads ved en elv eller sø og så finder vi en bog eller strikketøjet frem og nyder udsigten og roen der falder over os.
    Når de tre uger er gået glæder vi os så til et gensyn med den store her hjemme og kæmpe bunker med vasketøj fra turen.
    I ønskes alle en god sommer uanset om i skal være hjemme eller ud inaturen.
    Med venlig hilsen
    Husmor

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha hvis man drager til Sverige, så er det her en heldags begivenhed Carl Larson museet.
    Glem ikke at besøge kirken også..
    http://www.clg.se/start.aspx
    Billederne er fra vores besøg i 2005

    cl1-800.jpg Deres gravsted

    cl2-800.jpg >Selve gården, man må ikke fotografer indvendig, men det er utroligt flot, det kan anbefales at læse lidt om Carl Larsson familien inden man besøger stedet, så får man endnu mere ud af det.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    En camping pladser med gode hytter osv

    Åmål camping http://www.vastsverige.com/templates/product____316.aspx?prodId=50234

    Lidt billeder fra vores hytte vindue på den plads

    åmål1-800.jpg åmål2-800.jpg
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Indlæg
    92
    Hej igen
    Ja vi fik 3 dejlige uger i Sverige. på vejen ud og hjem overnattede vi på campingpladsen i Klippan, og selvfølgelig kunne jeg ikke styre min nysgerighed og måtte ind og se Klippans Yllvarefabriks udsalg, og så endte det jo med at jeg kom ud med noget lækkert hørgarn i friske farver til noget påske/forårs væveri. Men hvad nu det er længe siden jeg har vævet på min 50 cm brede bordvæv, tråden jeg har købr er 16/1 og 16/2 hvormange riller/huller skal der så være i min kam pr 10 cm, jeg har en grov og en fin kam så jeg håber den fine kan bruges.

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg læste engang i en bog om Carl Larsson, som en af mine vævevenner havde med til vævning, at hans kone vævede en hel del. Han malede og hun vævede.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha loppis kan man ikke holde sig fra , se her hvad jeg fik for 31,25 i danske kroner lop1-800.jpg resten af købet kan i se her http://www.hundeuld.dk/jensloppis.html

    Nu har jeg en anden drøm, kunne godt tænke mig at være med til en auktion over indboet på en gård, men det får jeg ikke lov til for Jens, da vi så ikke selv kan være i bilen hjem

    Her er der billeder fra årets tur til Sverige http://www.hundeuld.dk/jenssverige2009.html
    Sidst redigeret af hundeuld : 11-09-2009 kl. 09:43
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så er de sidste billeder fra ferie i år i Sverig lagt ind http://www.hundeuld.dk/jenslangbacken.html
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •