Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 49

Emner: Turen går til Sverige

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvis i skal en tur til Sverige, er her en side i kan besøge inden i drager afsted, her er kunsthåndværkernes paradis

    konsthantverkare.com
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja, så sidder man her og vil finde spændende steder i Sverige, og et sted hvor der er marked kalender, og hvad kan man ikke finde
    Så kender i til noget til og med Dalerne, modtages det med kyshånd.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #13
    ingeborg Gæst
    Hvis i er til glaskunst, vrimler det jo med glaspusterier i hele Småland.
    Orefoss kan jeg varmt anbefale. Husk den store tegnebog, for man bliver nemt fristet.
    Jeg vil anbefale museet i Växjö, hvor der indimellem er speciel udstillinger i husflid og salg af samme. Växjö Turistbyrå er hjælpsomme med hvad som helst.
    Der findes mange arbejdende husflid-værksteder, der sætter skilte i vejsiden, så der er bare med at holde øjnene åbne.
    Og så er der de berømte loppis eller hvad det hedder.
    Husk endelig at klappe en elg fra mig.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jo, vi skal til Kosta, for at klappe en elg
    Orefoss efter bestilt glas og ja den store pengepung kommer med
    Hørby, der er lige en rokker der skal rykkes i ørene
    Sundby for at se det sidste af Carl Larson ting og sager
    Lessbo papirværket, prøve at lave papir..
    Smøgen familie besøg
    Rettvik Håndværker byen
    Grusgraven deroppe, hvor musik er skøn at hører på, men som jeg ikke kan huske navnet på
    Arvika linnedvæveri
    Svinsund grænsen for at se broen.
    Ourst besøg venner.

    Men vi kunne godt tænke os at de nogle markeder ind imellem.
    Og vi stopper mange gange bilen for at gå ind og kigge på skiltene, og hvad der er bag dem.
    men vi må vist også en tur forbi Växjö, der stammer min mormor fra, har aldrig gjort rigtig holdt i den by.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #15
    Hjørdis Jensen Gæst
    Ja, i den sidste ligger jo Smålandsmuseet, og der får man en dejlig oplevelse,men byen i sig selv er også levende og hyggelig.
    På lørdag skal vi til Daltorp, som ligger oppe ved Jønkøbing, har lejet sommerhus midt ude i en skov, med en dejlig lille sø lige udenfor huset, og marker omkring på den ene side, men vi skal vist mest ud med Snøren, og gå ture i skov og plukke kantareller og bær, og slappe fuldstændigt af ved søen, og fange krebs.
    Men jeg har nu altid et eller andet håndarbejde med til stille hyggestunder, eller også samler jeg blomster, eller tegner.
    Man kan virkelig fordybe sig i stilheden og samle energierne sammen.

  6. #16
    Hjørdis Jensen Gæst
    Alle go'e gange tre ! Hvis ikke det lykkes nu, så opgir' jeg ! Der var ihvertfald et af dejlige kantareller.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #17
    Hjørdis Jensen Gæst
    Her er så søen lige udenfor hytten, og dejlige nyfangede krebs
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #18
    Hjørdis Jensen Gæst
    Ja, men så er det imorgen tidlig, lidt over 6.00 morgen at vi tar' til Sverige, og jeg kommer til at savne Rokken og jer, som jeg plejer at skrive med, ha' det godt så længe ! Det er godt nok kun ca.250 km. oppe, men det føles lige nu, som om jeg skal på den anden side af jorden, men så galt er det jo ikke ! Men jeg har jo ikke pc'r med - HULK !

    Ha' det godt allesammen, så længe, jeg tror jeg har fået Rokkenitis, SUK, inden jeg lander igen *G*

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så så fru.... ingen sne til os..
    http://www.algonet.se/~heiden/polkagris.html

    ja dem skal vi da også besøge
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #20
    Hjørdis Jensen Gæst
    Håber også at I får dejligt vejr, men nat temperaturen var lige nede på 2gr. den ene morgen i vores ferie, men hurtigt går det op og ned !
    Vi havde siddet ude hele aftenen og nydt det !
    Men vil lige ønske Jer en rigtig dejlig tur !

    og lidt af det her !

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •