Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 49

Emner: Turen går til Sverige

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Turen går til Sverige

    Haven og jeg er så småt begyndt at tænke lidt ferie....

    Vi starter bilen en dag i august og starter med at kører op af vestkysten til Smøgen, derefter kører vi hvor vi vil, altså vi finder et sted af bo henad aften..
    Vi har foreløbigt bestemt
    Retvik = opera i grudgraven
    Falum = se det sidste af Carl Larsson mueset.
    Orefoss = købe nogel glasstager til nogle af vores venner

    Er der nogen der kender til nogle gode steder at besøge , så skriv endelig..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Turen går til Sverige

    kik under link/download. Hvad med en lille smut til Bornholm
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi har kørt i mange år, og elsker netop det, at man bare gør som man vil , og når man kommer hen i august, så er det ikke svært at finde noget at bo i..

    Det jeg efterlyser, er nogen steder med håndværk . Vi har været ved tændstik og papir museummer, men vi kunne godt tænke os så lidt anderledes steder...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tak skal du have , også meget gerne hvis der er nogle marked ...
    Jeg sidder lige og skriver til et par turist steder..

    http://www.visitfalun.se/
    http://www.carllarsson.se/s_index.htm her skal vi hen og se det hele denne gang

    http://www.borsljudet.com/ hvis man kunne møde ham her, tror jeg man får en oplevelse..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Hjørdis Jensen Gæst
    Nu ved jeg jo ikke hvor længevarende ferien er, eller hvor langt den skal gå, men ellers er der jo Huseby bruk, et levende frilandsmuseum, ligger v. vej 23, ca. 20 km sydvest for Væxjø, kan ikke stave det på svensk ! Syd for Alvesta i det centrale Småland, oprindelig opstået omkring store vandmølleanlæg, med jernværk, smedie, der er glasudstilling, og salg, mange forskellige håndværk, og en gartneriafdeling,hvor man kan købe krydderurter, der er slottet, som man kan besøge, fårene går og græsser bagved, og hvis man har lyst, kan man også svinge fiskestangen i elven, som snor sig igennem samme sted, man kan sagtens få masser af tid til at gå der !
    Der er også en hjemmeside
    www.husebybruk.com/

    Knus Hjørdis ;-)

  6. #6
    momse Gæst
    Jeg er jo lige kommet hjem fra en aldeles pragtfuld uge i Småland. Vi har travet mange dejlige ture, nogen mere "hårde" end andre.
    Der er ikke så meget at se lige nu ( håndværk og lign. ) men prøv at gå ind her - under turism
    http://www.hylte.se - det var i den kommune vores hytte var.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hjørdis der skal jeg lige kigge, det område skal vi i, og hvor længe ferien varer .. til vi ikke gider mere eller hvem vi kan få til at slå græs

    Det andet Link Momse skal der også lige kigges på..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja, NU er vi dappet af siger Jens pandekager uhm..
    men det er netop sådan steder vi syntes er spændende.
    vi skal over til Orefos og hente nogle glastager med gravering i, så det er jo på vejen. Viksjø skal også besøges, der kommer min oldemor fra.
    Hørby skal der også laves et stop i, der bo en dame der hedder Dorit..

    Så vi skal helt nede fra syd Sverige til ca lidt over midten, og vestkysten skal også besøges, min tante på Smøgen..
    Så der er mange stop, de skal så bare sættes sammen til en tur, men når man ikke bo fast et sted, så kan man jo bare kører lidt længer en dag, og korter en anden dag..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Hjørdis Jensen Gæst
    Ja, det er et dejligt land, naturmæssigt ! For nogle år siden sejlede vi igennem gøtakanalen, vi var afsted en måned, og besøgte smøgen på vejen hjem, der ku' jeg godt ha' blevet en uge i havn, der var bare så hyggeligt, og liv og glade dage.
    Vi tar' hvert år på fisketur, kalder vi det, men det er jo bare en stor naturoplevelse, og vi samler masser af kantareller, det passer lige i uge 29, der er de gule pletter alle vegne langs skovstierne.
    De sidste par år, har vi haft udgangspunkt i en lille by der hedder Ølsremma. Det er oppe ved Gustavsfors.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4863 Eskilstrup Falster
    Indlæg
    64

    Hov Haller i Sverige

    Et flot og spændende naturområde er Hov Haller i Sverige
    Varmestuestrikker
    Er kravlet ind i skabet for en periode på grund af flytning

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •