Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: Hæklingens bagside

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2009
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    97
    Er der nogen der kender det med at fingrene "låser"? Så når man har siddet og hæklet, så kan man nærmest ikke folder fingrene ud? AV for den, siger jeg bare.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hyper mobile led Meterk jo tak den kender jeg.

    Men tænker i nogen sinde over hvordan i sidder når i laver håndarbejdedet er alfa omega at sidder afslappet, så spænder man ikke i nak - arme og ryg, prøv jer frem i alle huset stole og finde "jeres" stol, siger en der først fandt ud af det da hun var 40 år.
    NU laver jeg kun håndarbejde i den stol, og den bliver betrukket om hver gang stoffet er slidt, jeg kan simpelhen ikke strikke andet i den stol uden at få ondt.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Det har du bare så meget ret i. Det er virkelig vigtigt at sidde ordentligt når man laver håndarbejde .
    Vi har nogen super dejlige sofaer som jeg rigtig kan slappe af i, men hvis jeg skal hækle så er den bedste stol faktisk min store datters læsestol....... hmmmm tænker over om man måske kunne overtale hende til at stille den ind i stuen
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  4. #14
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2009
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    97
    Hundeuld, du er en skat! Jeg fik lige endnu et argument til hus-debatten, hvorfor der skal anskaffes en ny stol i stuen. Drømmer om at få sådan en hyggekrog, som jeg kan bruge til at hækle, strikke og læse gode bøger....en god stol, en egnet lampe....et lille bord til kaffekoppen...måske en reol eller lignende til alt garnet og tilbehøret......gid det snart var jul......så kommer julemanden :-)

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Uha! Ja det skulle du få dig. Jeg eeelsker min krog hvor jeg kan få lov til at sidde med alle mine ting og hygge mig. Har tilladt mig at sætte et par billeder ved. Det lille bord er et gammelt sybord jeg har købt på genbrug. Der kan jeg ha mange af mine ting i som er dejligt lige at have ved hånden.Har planer om at den skal males... Engang...
    Stolen er tude grim,(også købt på genbrug) men jeg sidder helt fantastisk i den ( er med indebygget fodskammel mmmm..)og et stort tæppe kan gøre meget. Så bare kæmp for sagen. Du vil ikke fortryde det..
    Citat Oprindeligt indsendt af Meterk Se meddelelser
    Hundeuld, du er en skat! Jeg fik lige endnu et argument til hus-debatten, hvorfor der skal anskaffes en ny stol i stuen. Drømmer om at få sådan en hyggekrog, som jeg kan bruge til at hækle, strikke og læse gode bøger....en god stol, en egnet lampe....et lille bord til kaffekoppen...måske en reol eller lignende til alt garnet og tilbehøret......gid det snart var jul......så kommer julemanden :-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Dikte

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Ja, jeg tænker meget på det. MEN...mit problem er, at jeg har et siddehandicap efter 2 mislykkedes halebensoperationer (det er fjernet) SAMT to stivgørende rygoperationer.
    Jeg kan kun sidde nogle minutter af gangen på en speciel pude, men så spænder jeg også.
    Jeg er kronisk smerterpatient (også gigt fingre,hypermobil, fibromyali i hele kroppen osv.osv.) men fandt lyset, da jeg i foråret trods alt fandt ud af, at jeg kan ligge ned og hækle, og ikke bare LIGGE !!!
    Strikke kan jeg ikke liggende da jeg spænder i forvejen, men selvom man ligger i en seng, som kan hæves og sænkes i div. retninger, er det jo ikke helt optimalt. Det blev dog lykke også, da jeg fik den i stuen. Den er min
    redning omkring sofabordet,og der, hvor jeg ser tv og er sammen med familien.
    Men bare det det, at jeg producerer noget, som man kan se ER hjemmelavet og som kan glæde andre - ja, det er et stort PLUS for mig.

    Alt er lidt mere besværligt, men skønt af føle, at man trods alt duer til noget

    Jeg skal bare lære at hækle i små bidder - og ikke bare blive ved og ved, for at få det færdigt !!

    Jeg er blevet meget glad for at komme ind i dette forum, hvor man får ideer, og glæder hinanden...

    Tak til alle her i Rokken!!


  7. #17
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Til Dikte - ser lækkert ud med dit hobby-hjørne. Gid man havde plads til det - vi har et lille hus, så mit helt eget hjørne får jeg ikke - men lidt har også ret :-)

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af dikte Se meddelelser
    Uha! Ja det skulle du få dig. Jeg eeelsker min krog hvor jeg kan få lov til at sidde med alle mine ting og hygge mig. Har tilladt mig at sætte et par billeder ved. Det lille bord er et gammelt sybord jeg har købt på genbrug. Der kan jeg ha mange af mine ting i som er dejligt lige at have ved hånden.Har planer om at den skal males... Engang...
    Stolen er tude grim,(også købt på genbrug) men jeg sidder helt fantastisk i den ( er med indebygget fodskammel mmmm..)og et stort tæppe kan gøre meget. Så bare kæmp for sagen. Du vil ikke fortryde det..
    Ok, du skylder mig et nyt tastatur, for nu er det helt savlet til

    NØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØJ et lækkert lille hyggehjørne
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Jamen det må vi da lige finde ud af... Et bestemt mærke? Jeg er også rigtig glad for det. Nyder når aften solen rammer mit hjørne når jeg sidder der.
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Ok, du skylder mig et nyt tastatur, for nu er det helt savlet til

    NØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØJ et lækkert lille hyggehjørne
    Hilsen Dikte

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Det har det helt sikkert. Og det drejer sig jo også bare om at hygge sig og få det til at fungerer. Men pludselig var vores drenge blevet store og klar til at flyve fra reden.Det var hårdt, men midt i moderhjertets kvaler og sorg, var der dog et lille lyspunkt. Plads til mit hjørne.
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    Til Dikte - ser lækkert ud med dit hobby-hjørne. Gid man havde plads til det - vi har et lille hus, så mit helt eget hjørne får jeg ikke - men lidt har også ret :-)
    Hilsen Dikte

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •