Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Hæklingens bagside

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Duer ikke Hæklingens bagside

    Ja, så blev jeg stoppet i mit håndarbejde - at hækle kokke-musen Remo
    fra Ratatouille - animationsfilmen.

    Jeg tror jeg har reddet mig en inflammation i v. håndled :-(((

    Tror det er fordi det er så småt. Man holder krampagtig m v. hånd, når man hækler små armen (kun 6 m rundt) og strammer til - og I kender det nok- man kan ikke stoppe....MEN...nu må jeg stoppe med min mus, til jeg har fået håndleddet til at falde til ro...ØV!!

    Kender andre problemet, at man ikke kan holde pause, men bliver ved og ved ???

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    ØV da Det er da noget værre møg. Men jeg håber at du snart får det bedre i håndledet .
    MEn ja, jeg kender alt til IKKE at kunne holde pause...... for man vil jo baaaare lige.... og så kan man da også liiiige hurtigt nå..... og så....

    Jeg har næsten altid noget hækletøj med i min taske. F.eks. i går da jeg skulle til EKG-scanning.... hvad skal man lave i venteværelset, når man ikke gider at læse de gamle sladderblade der ligger der! Jo man få da lige hæklet 2 ugler. Og da jeg skulle til kor i går aftes, hoppede hækletøjet sørme på mig igen og jeg fik lavet et sjal .
    Jeg synes helt klart at det er 1000 gange bedre at udnytte tiden optimalt og lave noget man hygger med. MEn det kan godt blive noget af et problem hvis man ikke tvinger sig selv til at holde en pause
    Jeg kan godt mærke det, når jeg igen igen har siddet oppe til klokken 1-2 stykker om natten, fordi jeg liiiige skulle have noget færdigt........

    Nå det blev vist lige en længere smørre, men jeg keder mig lidt her på kontoret og vil egentlig heller hjem og....... hækle .

    Knus til dig og rigtig rigtig god bedring
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    jeg har døjet med seneskedebetændelse i en del år. hvilket er træls, når man både holder af håndarbejde og af at skrive historier.

    men det er heldigvis ikke så slemt, som det har været, men er du ved at få det, så tving dig selv til at holde dig helt i or, og lad være med at lave noget, der får det til at gøre ondt i hænderne.
    er det først kommet i hænderne, så har det altså planer om at blive ofte i en del år.

    men gys, hvor er det svært at lade være. jeg er bestemt ingen engel til at overholde mit eget råd, men det er desværre ofte det eneste som hjælper.
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Æv da, hvor træls at få ondt
    Men men men...jeg kunne jo ikke lade være med at studse over, at du er igang med at lave en rotte findes der et mønster??
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    Kender andre problemet, at man ikke kan holde pause, men bliver ved og ved ???
    Joda - og hvis det er den tredje pilekurv, som man ikke kan lade være med at flette færdig den samme dag, ja så kan man opleve at vågne næste morgen med hævede hænder, hvor fingrene bare stritter ud i luften
    Som en anden skrev, er det klogt at respektere smerterne og holde pauser. Både seneskedehinde betændelse, tennisalbue og kold skulder er ikke så let at blive kvit igen. Jeg snakker af erfaring. Fra min tid som syerske har jeg stiftet bekendskab med det hele og det rumler stadig når jeg dummer mig - selv om det er næsten tyve år siden, jeg stoppede med at sy.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg reddede mig vel noget i retning af en tennisalbue sidst på vinteren, fordi der var et voldsomt behov for sokker i familen. Deeeet tog da lige et par måneder eller 3, før jeg ikke længere mærkede noget til det i det daglige. Nu er jeg igang med sokker igen I GOD TID, som varieres med alt muligt andet håndarbejde, havearbejde og husarbejde udover nettet. Så jeg HAR lært lektien (tror jeg nok ). God bedring
    og Julemor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Skulle vores håndledsproblemer ikke ind under snik snak?

    Ja, det er ikke rart at have ondt i håndleddene. Sommetider tror jeg, at jeg tager forkert fat med mine hænder og fingre. Lige som jeg også kan være slem til at træde forkert på mine fødder (mine ankler og håndled er så tynde).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Bubbihund - kan ikke lige finde mønstret, men skal nok når mine armen virker lidt bedre og I skal nok få Remo at se ;.) Tror han bliver sød. Ligger i flere dele nu - og der ER mange - som skal hæftes ende på og sys sammen og broderes : Små ting tager langt længere tid en store lige op og ned

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    Bubbihund - kan ikke lige finde mønstret, men skal nok når mine armen virker lidt bedre og I skal nok få Remo at se ;.) Tror han bliver sød. Ligger i flere dele nu - og der ER mange - som skal hæftes ende på og sys sammen og broderes : Små ting tager langt længere tid en store lige op og ned
    Jamen...jeg venter da gerne det bliver sjovt at se et billede. Og rigtig god bedring
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #10
    marion Gæst
    god bedring,,,

    og ja kender det alt for godt men mit problem er i mine fingre får så ondt i mine fingere så jeg kunne tude..... men strikkes og hækles skal der altså bare lige...

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •