Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 23

Emner: Hæklet luffer + huer

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet dorit

    jamen, jamen det er du også...en stor SKAT
    det begynde ellers som en riktig öv dag, jeg er lige kommet fra lägen...som sedvanligt skulle trykke en masse blod ud af min krop som ikke er givmild på det plan...og de skulle tages fastene...så mit blodsukke rög i golvet (men da jeg skal ind til sygehuset i morgen var jeg alltså nöd til at tage de l..te pröver i dag)så jeg hjem (max 5min gangvej) og lave en god morgen mad...og så rög jo blodsukkert i top så man bliver let beruset...og så höre jeg hvordan postbudet mishandler båthornet det betyder jo att han har pakke med...og jaaaaaaaaaa det hade han...dejlig gave mmmmmmmmmmm nööööööööj hvor er jeg glad du söde Bente...du har vendt min dag til en super dag...tusen tak.(jeg siger bare karder deeeeeeeeeejlig uld, valmofrö og den södeste hilsen
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Godt du kunne bruge dem, rigtig god arbejds lyst med ulden fra vovserne.
    Glæder mig utroligt til at se hvad du får ud af det
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet vtj

    Så er opskriften lagt ind under download/dameopskrifter
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet mjanneh

    Jeg har netop fundet frem til disse herlige sider Sikke dog en masse spændende ting!

    Grunden til, at jeg fandt jer, var, at min 7-årige datter netop er begyndt at gå til hip-hop. Hun har fået besked på at medbringe 1 eller 2 huer næste gang - '2?' spurgte mor her den unge pige, som underviste. 'Hvorfor 2?'. 'Jo' - svarede hun 'så er det behageligere nr man skal snurre på hovedet'. Nå ja - det kan jeg jo godt se.

    Så nu skal jeg i gang med at hælke en hip-hop hue i 2 eksemplarer.

    Jeg kan jo nok bruge en bøllehatsopskrift. Men er der nogle former for masker, der 'fylder' mere end andre, som man kunne bruge på toppen? Og hvor stort skal det flade stykke på toppen mon være, før man begynder at gå nedad langs siderne? Min datter har et lidt stort hovede.

    Er det i det hele taget en god ide at hækle - ville strik give en bedre polstring? Men - aht snurreriet må der ikke være nogen samlinger oven på hovedet.

    Stilen må meget gerne være lidt grunge-agtig. Blomster er nok ikke så seje som punt, men hvad ellers?

    Glæder mig til at høre jeres forslag
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Tusindfryd

    Jeg synes det lyder som en god ide at hækle den, når der ikke må være nogen samlinger på toppen af hovedet. Jeg hæklede en bøllehat til min datter først på sommeren, hun er 10 og der begyndte jeg at hækle lige ned ad langs siderne da den var 17 cm i diameter.

    Men jeg ved ikke helt hvordan sådan en hip-hop hue til at snurre rundt med skal se ud, så jeg kan vist ikke rigtig hjælpe dig yderligere.

    Held og lykke med projektet.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet HeidiBlach

    velkommen til rokken - her skal du nok blive glad for at være
    Prøv at låne denne bog på biblioteket: "Hippe huer, hatte og kaketter til ham (og hende)" skrevet af Stine Hoelgaard Johansen.

    Den er rigtig god og har flere moderne hatte/huer - måske også en til hip-hop
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet mpindstrup

    Under varmestue-opskrifter kan du finde en hue der der er hæklet i bare stangmasker. Måske det var noget. Den er så let så du kan overtale din datter til selv at lave dem hvis de er gode nok
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Connie

    Jeg har ikke lige en opskrift på en hiphop hue men plejer sådan en ikke at være strikket?
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet mjanneh

    Tak for jeres forslag. Jeg forsøger mig med en forsigtig bøllehat og har bestilt bogen på biblioteket.

    Connie - joda en hiphop hue er strikket. I hvert fald når den sidder på en, der går på sine ben. Så er den også en smule langagtig i den og sort! Men når man skal snurre .... ???
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den her opskrift kan jo også godt bruges til varmestue strikkerne mm
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •