Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 23

Emner: Hæklet luffer + huer

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hæklet luffer + huer

    Jeg kunne godt tænke mig at hækle et par luffer, men jeg mangler en opskrift.... det garn jeg har tænkt mig at bruge skal hækles på nål nr. 4...

    Mon der er nogen der kan hjælpe mig?
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Værsegod så er der lagt en opskrift ind under Diverse lige til at hente i download, håber du kan bruge den ...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dyhr-Kostow

    Jeg har hentet opskriften, og siger mange tak for hjælpen, lige hvad jeg søgte....

    Mit problem er bare, at jeg ikke forstår opskrifter, med mindre de står på dansk.... er først for nyligt begyndt at hækle efter opskrifter...

    Nogen der kan hjælpe med en oversættelse?
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Det kan Dorit, hun er halv dansker og halv svensker....
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet LisBethLys

    Hvordan kommer jeg til at spørge Dorit om en oversættelse? Jeg er ikke helt stærk i at navigere rundt på siden endnu, men jeg har tabt mit hjerte til disse hæklede luffer, og kunne godt tænke mig at komme igang! Helst for 10 minutter siden! Kan du hjælpe mig? Venlig hilsen LisBethLys
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet dorit

    Nöööj hvor er der dog brug af et pänt navn her inde jeg har lovet at sätte mig med opskriften snarest...så den kan komme på, på nogenlunde dansk. og nej nej ikke halv dansk, halv svensk...hel dansker er jeg nämlig...jepps !!!
    (jeg har godt nok boet her i Sverige länger end i Danmark...og jeg er svensk statsborger...og ja jeg er gift med en svensker og mine unger siger at de er halvdanske...ikke halv svenske*Smiler*)
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet LisBethLys

    Tak for din hjælp!!! Det er dejligt, at opleve, at der er nogen, der bare hjælper hinanden, fordi det er hyggeligt!
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorit

    Så god venner nu har jeg prövet !!!
    Det lyder som det värste volapyk...men så plejer jeg jo heller ikke at häkle efter et mönster...men nu har jeg läst dette mönster så mange gange at jeg afligevel skal pröve...uden ansvar for resultatet.
    Og så er jeg som sedvanligt kronisk uteknisk


    Flerfarvede häkled prikkvante:

    Damestörelse.

    Matrial: Dobbelt 2-trådig uldgarn Filtgarn 6/2 fra Bergå eller 4-trådig uldgarn fra Morjärv Ullspinneri AB i to farver t.ex. hvid bund med sorte prikker.
    Garn mängde: Bundfarve 150 gram. Prikker 100 gram.
    Häkelnål: 4mm
    Masketäthed: Vantens omkreds ved opläggning er ca. 25cm. 6 omganger er ca. 4 cm.

    Tekniken er flerfarve häkling

    Lägg op 46 luftmasker. Der skal häkles faste masker med nedtag i bakre(den som ligger bagved eller bagerst ) maskebue. Häkel 6-7 omgange inden mönstert begynder. For at slippe lange snore (der ellers kan blive på bagsiden af mönster häkel, med mer end en farve) gör man sådan her: Lad den tråd som ikke er häkeltråd, ligger inde i häkelomgangen som löbetråd.
    Ved farvebytte träkkes den nye farve igenem den sist optaget maske og osse igenem den der allerede sidder på häkelnålen. Fortsät häkle med den nye farve. Fölg mönstertegningen. For tommelfinger, häkel 11luftmasker, hop over 11 faste masker.

    Når vanten når over lillefingern kan indtagningen begynde hop over hver 6:e maske den förste omgang og hver 5:e maske på anden omgang, näste omgang ingen intagning, de näste 2 omgange hver 4:e maske, på näste omgang hver 3:e, de fölgene omgange hver anden maske. Når der er 6 masker tilbage er du fördig til at sy åbningen sammen, sy ind alle löse tråde.

    Häkel tommelfingern uden mönster. Begynd indtagningen når den når op til midten af tommelfingerneglen. Hop over hver 4:e maske den förste omgang, näste omgang hver 3:e maske og fölgene omgange hver anden når der er 6 masker tilbage afsluttes som vanten (alltså sy sammen)

    Häkel begge vanter ens, anpas til höjer og vänster ved efterbehandlingen.
    Prikkerne kommer da på forskellige steder på höjer og vänster vante

    Når vanterne er färdig häklede, vaskede, gnubb dem nu så formen passer hånden.

    Vanten er formgivet af Christina Lindmark, hjemslöjdskonsulent i Norrbottens län.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Du er bare en skat....
    hold lige øje med posten
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet LisBethLys

    Tak, tak, tak! Nu håber jeg, at jeg har gjort det rigtige! Jeg kunne nemlig ikke vente og tyvstartede i aftes. Jeg forsøgte at sjusse mig lidt frem efter den svenske opskrift... det kan jo godt have forårsaget et par fejl hist og her. Nu kan jeg da se, hvad jeg skal gøre! Tak for din hjælp!
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •