Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 24

Emner: Hvilket garn til hvad?!?!?

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet jhj

    Frkjensen7400, - luk ørene, når de griner af dig.
    Og vær stolt af, at du bare kaster dig ud i at lære at hækle !
    Måske det kan stive dit selvværd lidt af,
    hvis du vidste hvor meget jeg har pillet op i tidens løb.
    Selv de gamle garvede strikkere og hæklere kan fejlbedømme garn.
    Jeg har f.eks lige strikket 1/4 af et kauni-sjal,
    og pludselig er jeg bare ikke tilfreds med udfaldet,
    så jeg piller op - laver ny opskrift, - og nyt forsøg...
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Frkjensen7400

    Tak Dorthe og Tak jhj... Det hjælper da lidt at andre også synes de er nogle hønisser! Eller Gimper som Dorthe kalder dem :twisted:

    Og i stedet for at tage modet fra mig, gør det mig bare stædigere! De skal ikke tro de er bedre end mig...

    Det er bare så hygligt at sidde og hækle, men det ville være endnu mere hyggeligt at sidde sammen med andre søde og friske mennesker, og hækle/strikke!!! Men jeg må jo bare starte et hold op selv så!!!!
    Men jøsses hvor kan man sidde og bruge TIMER på at læse bøger og surfe på nettet efter opskrifter...
    En ½ dag kan hurtigt smutte når det er weekend :wink:

    Skal i gang med nogle grydelapper, er der nogen der har et forslag til hvad nål jeg skal bruge hvis jeg bruger tre garner (8/4 bomuld) på en gang
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet maj77

    Jeg sidder også her og føler mig lidt dum. Jeg vidste ikke, at der er regler for, hvilke typer garn man kan bruge og til hvad, og nu har jeg hæklet i over 20 år!

    Nej, seriøst, du skal da bare gøre hvad der passer dig og føles godt. Man skal eksperimentere og lave en masse fejl undervejs - det er den bedste måde at lære nyt på. Jeg er selv så heldig at få en masse garn fra en strikkefabrik, så det koster mig ikke noget, hvis et projekt falder uheldigt ud (udover ærgelsen :| ). Sommetider vælger jeg garn udelukkende ud fra farven eller kvaliteten, og så må opskriften bare passes til. Jeg har tonsvis af mindre heldige værker liggende, og lige nu sidder jeg og hækler en mini-poncho af skulderbånd! Den skal nu nok blive god.

    Mht. hvilken str nål du skal bruge: lav en lille prøve først, så du kan se hvordan hæklefastheden bliver. Løs, fast eller lige tilpas! Jeg hækler selv temmelig fast og må altid justere str.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Frkjensen7400

    Jeg viste heller ikke der var regler!

    Er lige blevet færdig med et forsøg med en taske i Irland flags farver...

    Den er MEGA skæv i den ene side, da jeg åbentbar har blandet garn tykkelser!!! Men den er nu sød nok alligevel...

    Næste projekt bliver grydelapper i tonsvis af tretråde garn med en 5'er når... Synes jeg nemligt bliver pænt!
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Må jeg komme med et lille pip Når man sidder med flere garn tykkelser og hækler, så kan med held lave halve stang masker , hvor der står hele, på den måde kan man jævne det ud .
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Vanda

    Jeg vil også gerne give mit indspark. Jeg er hækleman. Jeg har hele tiden flere projekter kørende, og jeg bruger alle slags garner. Men mindst af alt bruger jeg bomuldsgarn, fordi det er lidt hårdt for mine håndled at hækle i. Så lad dig ikke begrænse. Knu fantasien sætter grænser - og det bedste ved ikke at være kræsen er, at man kan købe billige garnrester i genbrugsbutikker. Og en taske i alle mulige farver må da være et hit.

    Bare klø på - det er fedt at hækle.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Frkjensen7400

    Rart at møde en anden hækloman

    JA, bomuld kan være hårdt at hækle i, det har jeg da lært på den hårde måde... 1 uges forbud mod hækling fra lægen, er det blevet til... Øv Øv!

    Men når jeg må igen har jeg fundet næste projekt... Et matchene sæt hue og halstørklæde i Nuuk-uldgarn... Det er en begynder opgave, så det er lige noget for mig
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet huginnbrogaard

    Jeg synes det er fedt at du har lært det hele selv, og jeg holder med de andre herinde.
    Lad være med at høre på de gamle gimper fra blokken
    Klø på, vi har jo set nogle fine ting fra dig.


    Jeg har forresten lige fundet nogle hækleopskrifter i et par gamle ugeblade, der er et langt sjal, en taske, en pung, nogle hæklede blomster.
    Send mig en PB med din mail adresse, hvis du er interesseret, så mailer jeg dem til dig
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Frkjensen7400

    Ja det er sørgeligt med de gamle gimper... Men sådanne harper skal ikke skræmme mig væk fra hækling!

    Her en af dagene skal jeg ha taget en masse billeder af de ting jeg har fået lavet, så skal i nok få dem at se

    Har sendt dig en pb med min mail adresse... Tak!
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nique

    om de reagerer på at du bruker bomuld til grytekluter er de jo rare og da, for er det ikke slik at bomuld leder varme minst?? så det så. og så kan man vaske bomuldsplagg uten å risikere at det krymper...jeg hekler ikke selv, selv om jeg skal lære meg det,men jeg strikker litt...

    nei mitt forslag til deg er å hekle damene i blokka et par grytekluter i ren ull, så kan de få brenne seg litt..hehehehe :twisted: ja jeg kan vvære litt ond. har foresten en bomuldsperiode selv for tiden. her går det i handklær og vaskekluter til badet i alle værdens farger.(mesteparten av garnet er hamstret på et hobbyloppemarked)
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •