Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 24

Emner: Hvilket garn til hvad?!?!?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hvilket garn til hvad?!?!?

    Frk. Jensen:

    Efter at være blevet grinet ud af de gamle damer her i blokken (de har en strikkeklub) over at have brugt alm. bomuld 8/4 til ALT hvad jeg har hæklet, søger jeg råd og vejledning af jer herinde...

    Hvad bruger man til hvad?!?

    F.eks, hvad bruger man til en taske... Og hvad bruger man til grydelapper... Hvad kan uldgarn bruges til i hækling?

    Håber der er nogle søde mennesker herinde der kan hjælpe med at puffe mig i den rigtige retning... Knuz
    Birgit
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet avj

    der er da ikke noget i vejen med at bruge bomuld, det er da til at ånde i, og det er da bedre end alle de kunstgarner.
    Uldgarn kan bruges til det hele, men det vil nok være lidt dyrt at bruge til grydelapper, også fordi det skal vaskes med forsigtighed.
    Prøv at kikke lidt på denne side, og se hvilke garntyper der bliver brugt til de forskellige arbejder, i mellem tiden skal der nok komme flere svar.
    http://garnstudio.com/lang/dk/skole/generelt_garn.php
    Sidst redigeret af klasus : 28-02-2010 kl. 20:34
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet moster50

    Der er da bestemt ikke noget at grine af. Det er bedst at bruge bommuldsgarn til grydelapper. Og bommuldsgarn kan bruges til meget.
    Til en taske kan du godt bruge bommuldsgarn, men du kan også bruge uldgarn. Og ligså til et sjal kan du også bruge begge dele. Men til et vintersjal ville jeg nok bruge uldgarn da det varmer mere. Hils de gamle damer og sig at de skal ikke grine af dig
    Det må være hyggeligt med sådan en strikkeklub. De vil dig nok også det bedste
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Frkjensen7400

    Tak for dit svar! Så forsætter jeg med at hækle grydelapper i bomuld!

    Jeg blev så fornermet at jeg er holdt i deres lille klub, og sidder så alene og hækler! Måske er jeg lidt nærtagen, men som begynder og selvlært hvor skulle jeg vide fra hvad der skal bruges, efter deres mening...

    Mit store mål er at lære at hækle en poncho (eller hvordan det staves) til vinterbrug... Så har lige fundet modellen efter det link Anne gav mig! Så er det bare at få købt garnet hjem og finde modet frem til at prøve!!!
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet moster50

    Ja, det er bar med at "klø" på. Du kan evt. også låne bøger på biblioteket om hækling.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Frkjensen7400

    Jeg var lige på biblioteket onsdag og lånte ALT hvad jeg kunne finde om hækling + resverede dem der ikke hvad hjemme *G* Der var nogle rigtige 70'er bøger i mellem (ikke lige min stil) men også en der hed Hækleskolen og en der hedder Hækling på den fede måde... Lidt nyere bøger... Så det er bare at glo dem igennem og få taget nogle kopier af opskrifterne, til nå man en gang er blevet bedre...

    Lånte 8 bøger ialt
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet avj

    her er en lille hemmelighed: garnet tager ikke den store skade af at blive pillet op, når nået går galt, tro mig jeg taler af erfaring, og det er der da heldigvis ingen der behøver at få afvide . så forsæt du bare og så har du jo godt 550 ivrige rokker som står i kø for at hjælpe
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet vtj

    hvis de damer tænkte sig lidt om så kom de måske i tanke om at der også var nogen der engang fortalte dem hvilke garntype man kan bruge til hvad.

    Bomuldsgarn har jeg brugt til at hækle grydelapper, bedstemorslapper til et sengetæppe og flaconer af i massevis. Man kan nemlig få det i en masse flotte farver.
    Ellers spørg i en garnforretning, de damer der står der ved nemlig godt, at der er en begyndelse for alle som vil prøve noget nyt.

    http://move.to/Haeklehjoernet

    http://www.hobbymukke.dk/Forside.htm
    Sidst redigeret af klasus : 28-02-2010 kl. 20:37
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet confotoria

    Hej frkjensen7400 det er en skam at jeg har så langt til Herning ellers kunne vi to lave en strikke/hækle klub...og så kunne det være vi kunne få andre med..

    Men man kunne måske gøre det bare en gang imellem, så kunne det være Hanne N J ville med, det kunne nu være hyggeligt, jeg tænker lige lidt mere over det...jeg har heller ikke nogen at strikke med sådan i det daglige..
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Tja ... du er åbenbart stødt på "nogen af dem"der skal nedgøre andre for selv at være noget - "pege fingre" og kommentere negativt - for selv at føle sig hævet - måske var de bange for at blive overhalet indenom - du er jo kvik og har lyst - MEN ET ER SIKKERT - sådan nogen har vi slet ikke her på Rokken Så her kan du trygt søge hjælp til dine spørgsmål - og ligeledes hjælpe og inspirere andre - Godt du gik på biblioteket - og at du fortsætte "ufortrødent" - du kunne jo lige så godt ha mistet modet - SÅDANNE NOGLE GIMPER
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •