Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Hvordan skifter man tråd?

  1. #1
    haledyr Gæst

    Hvordan skifter man tråd?

    Det kan godt være, det er et fjollet spørgsmål, men jeg synes ikke, jeg kan få det til at blive pænt.

    Min mor sagde, jeg skulle binde den nye tråd sammen med den gamle, men det synes jeg ikke bliver pænt. Jeg har forsøgt mig med bare at tage en anden tråd, lige som når man strikker, men det bliver heller ikke pænt - så får jeg en maske der har forkert farve i mønsteret.

    Så hvordan skifter man til en ny farve tråd?

  2. #2
    Ulla P Gæst
    Jeg plejer at strikke/hækle et stukke med dobbelttråd (3-5 masker afhængigt af garnets tykkelse og om det er glat eller ikke glat garn) så de masker har både den gamle og nye tråd tilfælles.
    Når jeg er færdig hæfter jeg så de to tråde.

  3. #3
    haledyr Gæst
    Det duer ikke rigtigt her, jeg hækler oldemor firkanter og så ville jeg gerne have to omgange i en ny farve og tilbage til den gamle farve igen.

    Men tak for svar. :-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha jeg har hæklet flere millioner af oldemors firkanter, og det er ikke engang løwen..
    Hvergang jeg skifter farve og det er for hver eneste omgang sædvanligvis, knæk tråden og "læg" den hen over de foregående masker, så når du hækler videre, forsvinder den ind i mønsteret. øv det her lyder bøvlet, prøver at finde digi frem, så du kan se det i løbet af dagen..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    mutti Gæst
    Jeg gør lige som Bente, når du har prøvet det et par gange haledyr, så vil du opdage at det er rigtig godt.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Bedre sent end aldrig her er hvordan du kan gører, senere bliver der lagt en serie i download
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    haledyr Gæst

    Okay

    Tusind tak for billederne. Det vil jeg straks forsøge mig med.

  8. #8
    haledyr Gæst

    Spørgsmål

    Jeg er vist stadig ikke helt med.

    Det ser ud som om, du hækler den hvide tråd ind i den orange løkke og så hækler 3 luftmasker, så der ud af.
    Men når jeg gør sådan, så får jeg ikke den hvide tråd med ned, så det ser ud som om jeg har 2 db stangm og en der sidder og svæver ovenpå den orange, hvis I forstår, hvad jeg mener.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Du skal klippe tråden over hver gang, jeg kender ikke til man kan få tråden med, så den ikke kan ses..
    Men jeg har lagt en serie i download , kigger i foto serie...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    maj77 Gæst
    Hej Haledyr,

    En generel metode til at skifte garn: du hækler den sidste maske i den gamle farve indtil du har 2 løkker tilbage. Så skifter du til den nye farve og afslutter masken med den. På den måde kan man ikke se farveskiftet i den efterfølgende række.

    Du kan så enten hækle rundt om garnenderne og således skjule dem, eller vente til du er færdig og hæfte enderne (den første metode er klart den hurtigste). Giver det mening, hvad jeg skriver?

    Her kan du se en artikel (på engelsk) med nogle gode fotos af flere forskellige metoder til at skifte farve i oldemorsfirkanter. Jeg har ikke selv prøvet dem, men måske kan du bruge dem. http://www.crochetcabana.com/tutoria...arn_granny.htm

    God fornøjelse!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •