Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 11 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 104

Emner: hæklede og strikkede dyr - legetøj og smykker

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hæklede og strikkede dyr - legetøj og smykker

    Kvikkevik:

    Nu har jeg fået garnrester nu kan jeg ikke finde mine opskrifter på hæklede og strikkede dyr og andet legetøj. Jeg havde engang nogen med pindsvin og andre dyr, mon ikke der er nogen der har dem liggende og rode, de er en del år gamle
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    I denne strikkede udgave må børnene gerne passe på deres Karius og Baktus. Du får strikkeopskrift til hovedpersonerne i Thorbjørn Egners dejlige børnebog om huller i tænderne.


    KARIUS OG BAKTUS
    Materialer: Garn i farverne: Grå, råhvid, orange, hvid, blå, grøn og rød, der passer til p 3 (strømpepind) 1 rest uldgarn i orange og sort til hår. Broderigarn i brun, hvid, sort og rød. 5 små knapper. 1 hæklenål nr. 2,5.

    Hoved/krop:Slå 42 m op med råhvid, strik 7cm, tag 10 m ud jævnt fordelt på sidste omgang. Skift til grå og strik 9 cm. Del arb til ben og skift til rødt. Strik 2 omg og tag 4 m ind jævnt fordelt. Strik til benet måler 9 cm. Strik 2 r sm omg ud. Træk tråden igennem. Strik endnu et ben.
    Arme: Slå 18 m op med gråt og strik 6 cm. Skift til råhvid og strik 5 omg. Tag ind som til fødder. Strik endnu en arm.
    Bukser til Baktus: Slå 70 m op med blåt og strik 2 omg vr. Fortsæt i glat til arb måler 5 cm. Del arb og strik 4 cm til hvert ben. Slut med 1 omg vrang. Strik en lille lap i rød, slå 6 m op og strik 6 p glat, luk af. Sy lappen på det ene ben med sort garn.
    Bukser med smæk til Karius: Slå 70 m op med grønt og strik 1 omg vrang. Fortsæt i glat til arb måler 5 cm. Strik ben som til Baktus’ bukser. Saml 26 m op foran til smæk, strik glat og tag 1 m ind i hver side på hver 2. P til der er 18 m tilbage. Så strikkes 1 knaphul i hver side over 2 m. Strik til smækken måler 4cm, luk af.
    Seler: Saml 5 m op 2 cm fra midten bagpå og strik 12 cm ret, tag ind til 1 m. Strik en tilsvarende sele. Strik en lap som på de andre bukser. Kryds selerne på ryggen og sy knapper for enderne.
    Orange bluse til Karius: Slå 54 m op med orange og strik 5 cm glat. Del arb og strik frem og tilbage over 27 m til ryg. Når ærmegab måler 4 cm lukkes af.
    Forstykke: Strik til det måler 3 cm, så lukkes de 11 midterste m, og hver side strikkes færdig for sig. Tag 1 m ind ved halsen og strik til ærmegabet måler 4 cm, luk af.
    Ærmer: Slå 24 m op med orange og strik 1 omg vr, fortsæt i glat til ærmet måler 6 cm, luk af. Strik endnu et ærme. Sy blusen sammen.
    Stribet trøje til Baktus: Slå 54 m op med orange og strik 3 omg rib 1 r, 1vr. Skift til glat og strik 1 omg orange, så fortsættes i striber med 2 omg hvid og 2 omg orange, til arb måler 5 cm. Del arb, strik ryg over 27 m og fortsæt i striber til ærmegabet måler 4 cm, luk af. Forstykket strikkes i 2 dele. Luk først for de midterste 3 m. Strik 2,5 cm over 12 m og luk til hals for 3m 2 gange, luk resten af m af. Det andet forstykke strikkes tilsvarende. Saml 6 m op langs højre side og strik 4 p r, luk af. Saml 6 m op langs venstre side og strik 1 knaphul over de midterste 2 m. Srik i alt 4 p, luk af.
    Halskant: Saml 41 m op med hvitdt og strik 3p glat, men strik 1 knaphul på 1. P over det først strikkede. Luk af. Sy 2 små knapper i.
    Ærmer: Slå 24 m op med glat og strik 3 omg 1 r 1 vr. Skift til glat og strik 1 omg hvid, derefter striber 2 omg orange og 2 omg hvid til arbejdet måler 6 cm. Luk af, sy blusen sammen.
    Vest:
    Ryg: Slå 34 m op med rødt og strik 1 p vr, skift til glat og strik 4 cm. Luk til ærmegab i hver side for 2 og 1 m. Strik til arb måler 8 cm, luk de midterste 14 m til hals og strik endnu 2 cm over hver skulder. Luk af.
    Højre forstykke: Slå 15 m op og strik 1 p vr, fortsæt i glat og tag samtidig 1 m ud i beg af hver retp til der er 20 m. Fortsæt lige op til arb måler 4 cm. Luk til ærmegab for 2 og 1 m. Strik til arb måler 6 cm. Nu tages 1 m ind i begyndelsen af hver retp, til der er 7 m igen. Luk af.
    Venstre forstykke: Strikkes som højre, bare modsat. Når der er lukket af til ærmegab strikkes 1 knaphul over 2 m. Sy vesten sammen og sy en knap i.
    Sko: Slå 6 lm op med sort, saml til en ring med 1 km og hækl 14 fm i ringen.
    2.omg: Hækl fm og tag jævnt ud til 18 m.
    3.omg: Hækl fm og tag jævnt ud til 22 m.
    Nu hækles 4 rk uden udtagning.
    Overdel: slå 6 lm op og hækl 2 rk frem og tilbage med 5 fm.
    3rk. Tag 1 fm ind i hver side til 3 fm.
    4rk: 3 fm.
    Sy overdelen fast til skoen.
    Montering: Broder øjne og mund efter billedet. Sy en lille næse ( strikket over 6 m og 6 p) på. Stop ben, krop og hoved med pladevat. Stop armene og sy dem på. Sy sort hår på Baktus og rødt eller orange på Karius.

    Tak for "oversættelsen " Dyhr-Kostow
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (5,8 Kb, 90 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hæklet halskæde

    hundeuld:

    Kiwi bladet som man får gratis i Netto har denne halskæde i nr 6, er der nogen der har nr 5 af kiwi, så vi kan få selve opskriften ?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (12,4 Kb, 69 visninger)
    • Filtype: jpg 2.jpg (17,4 Kb, 89 visninger)
    • Filtype: jpg 3.jpg (27,8 Kb, 94 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Britt3060

    Jeg havde sørme december-udgaven. Og .... opskriften kommer fluks:

    Hæklede perler

    Materialer:
    Rester af tyndt bomuldsgarn – gerne med guld- eller sølvtråd indvævet.
    Hæklenål nr. 2

    1. omgang: Lav en lille dobbeltring af garn og hækl omkring den. Begynd med 3 luftmasker, og hækl derefter 13 stangmasker i ringen. Slut omgangen med 1 kædemaske i den øverste af de 3 første luftmasker.

    2. omgang: Begynd med 1 luftmaske, hækl fastmasker omgangen ud.

    3. omgang: Begynd med 3 luftmasker, hækl stangmasker omgangen ud. Bryd garnet med en ende på ca. 15 cm. Vend evt. vrangsiden udad. Du kan bruge både ret- og vrangside. Stop en træperle, sølvpapir eller en garnrest i perlen, så den holder faconen. Træk garnenden gennem den sidste maske og træk til, så ringen strammes sammen. Hæft godt.

    Voila!
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Connie

    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet DiddePedersen

    Er der nogen der ligger inde med en opskrift på en hæklet rotte? Evt. strikket. Har kigget i download men der er ikke nogen...
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Kassio

    Jeg har fundet en strikket rotte, hvis du kan nøjes med det...
    http://www.thedietdiary.com/blog/index.php?p=250
    http://www.thedietdiary.com/blog/lucia/249
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Kassio

    Jeg har en opskrift på en ugle, en meget lille bamse, en kat, mm.

    Jeg kan få masser af inspiration af at søge efter det på Ebay for eksempel:
    http://search.ebay.com/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&catref=C12&from=R1 0&satitle=&sacat=41232%26catref%3DC6&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=ZIP%2FPostal&ftrt=1&f trv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=1%26fsoo%3D1&coaction =compare&copagenum=1&coentrypage=search&fgtp=

    Du kan også få noget inspiration her:
    http://community.livejournal.com/weloveamigurumi/
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (29,3 Kb, 133 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dea

    Hej jeg ville rigtigt gerne hækle dem der på engelsk hedder doilies. min farmor har masser af dem fra den gang hun var ung.. og derfor kunne det være rigtigt sjovt at forære hende nogle nye! men der findes ingen bøger på de danske biblioteker under emnet Doilies.. så hvis der er nogen der ved hvad de hedder på dansk, eller har nogle mønstre, eller ved hvor jeg kan finde dem! så vil jeg være meget glad!

    hvis i heller ikke kender begrebet så prøv at søge på dem på googles billedsøgning, så ved i sikkert godt hvad jeg mener!
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dea

    Øj Søde Kassio anbefalede
    http://www.crochetpatterncentral.com/directory/doilies.php

    men jeg er stadig interreseret i flere..

    og kunststrik begrebet hjalp har bestilt hele 3 bøger!
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 1 af 11 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •