Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 29

Emner: Oldemorsfirkanter tæppe

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så kom der lige et til af mine tæppe i fotografiapperatet
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    19 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    92
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Så kom der lige et til af mine tæppe i fotografiapperatet
    Hold da op hvor er de begge flotte og sikken et arbejde. Jeg lavede et barnevogntæppe til min søn for mange mange år siden, men det er jo ikke nær så stort
    Elindsa

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Til Dorthe Pernille.
    Kamgarn er ofte lidt dyrere i pris, men også flot, idet fibrene er kamgarnsspundet (hø, hø) - dvs. ligger på langs i tråden (modsat kartegarn, hvor det ligger hulter til bulter). Det giver i kamgarn en mere glat og glansfuld overflade. Jeg er stor tilhænger af kamgarn.
    Strikke Marie

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    En veninde af mig har også bedt mig om at hjælpe hende med opskrift osv. til et oldemor tæppe. Jeg har heldigvis flere hæklebøger med oldemor firkanter i. Men jeg tror ærlig talt ikke, at hun nogensinde bliver færdig med det. Hun har en patentstrikket trøje, som hun har haft liggende halvfærdig i flere år. Nok er jeg længe om at strikke og hækle, men jeg gør dog tingene færdig. Det gør min veninde ikke.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Bare klø på, men husk Rom blev ikke bygget på 1 dag...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det er nogle søde tæpper, du har hæklet, Hundeuld!

    Jeg glæder mig til engang at se Bondeknoldens kones tæppe. Det bliver spændende at se det færdigt.

    Madsen56!! Du kan købe kamgarn her: http://www.skytten-danmark.dk/group.asp?group=32 og her: http://hoermann-hobby.dk/vis-vare.as...aregruppe=Mora Kamgarn.

    Det hedder Mora kamgarn og er tyndt uldgarn. Og man kan også godt strikke af det med dobbelt garn.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    Ladybird Gæst
    hvordan hækler i dem firkanterne sammen ? er der en guide et sted ? jeg har prøvet at sy dem sammen, men jeg synes ikke lige om resultatet. Jeg kan bedre lide den måde du har brugt hundeuld.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    For mit vedkommende bliver der hæklet fastmasker ned i hvert hul mellem stang maskerne, det syntes jeg gør at tæppet arbejder med i alle retninger.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #19
    Ladybird Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    For mit vedkommende bliver der hæklet fastmasker ned i hvert hul mellem stang maskerne, det syntes jeg gør at tæppet arbejder med i alle retninger.
    jeg forstår ikke hvad du mener ?
    jeg har hæklet firkanter af 4 omgange, og nu vil jeg sætte dem sammen. Skal der være en fastmaske kant først ? og så hækler jeg dem bare sammen med fastmasker ?

  10. #20
    Tina HM Gæst
    Her kan du finde en rigtig god vejledning...godt nok på engelsk, men med fine billeder http://attic24.typepad.com/weblog/jo...o-sqaures.html

    Hvis du allerede har hæklet firkanterne, findes der en vejledning her - også med fine billeder http://attic24.typepad.com/weblog/jo...y-sqaures.html

    God fornøjelse
    Tina

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •