Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 87

Emner: Et dukkehus bliver bygget.

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    Da jeg stadig har problemer med at save lige, så anbefalede min mand, at ejg brugte rosensaksen til at klippe ispindene ud med. Det virkede faktisk fint :-)

    man skal dog klippe halvt ind fra hver side, så flækker træet nemlig ikke.
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Fliserne er lagt og taghegnet fjernet

    Så har jeg lagt fliser foran. har brugt enderne af ispindene, og er ikke helt tilfreds med resultatet. skulle have startet med at male dem alle grå, ladet dem tørre på engangsvaskekluden (forhindrede at de hang fast, mens de tørrede) og dernæst leget lidt med mønsteret.

    det er en værdigfuld erfaring til næste gang.

    Har sat fodlister op i forgangen, og begyndt at lægge gulv i et af værelserne. det går forrygende let og hurtigt med rosensaksen.

    Har fjernet hegnet foroven, er ikke tilfreds med det, og nytårsaften gjorde, at jeg fandt mange pinde, som var ens i farven. derfor røg det gamle hegn af, så der kan blive lavet et nyt pænt et.

    har købt grønt filt, og i stede for bowlingbanen, vil jeg lave en særskilt lille have med to små bede i siden, sat lave en naturbænk af samme marteriale som hegnet. et sted, hvor de kommende beborere kan sidde og læse, tage solbad eller slappe af.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af xanadue : 21-01-2012 kl. 13:32 Årsag: fjernelse af billede
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Er vild med alle dine skønne ideer ved dukkehuset.

    Hugger alle de ideer jeg kan. Har nemlig købt et brugt dukkehus, og håber, at mit barnebarn har lyst til at lege med farmor.
    supersine669

    carpe diem

  4. #74
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dejligt med nye ideer hen af vejen..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Sikke et flot dukkehus! Det er vist et større byggeprojekt. Eller er det nr. 2 hus, du er ved?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    Det er stadig hus nr. 1 - men ja det tager lang tid, men det er så fordi jeg har så mange andre hobbyer ved siden af. det er svært at få tid til det hele :-P

    og til supersine - hug du bare løs. jeg er kun glad, hvis mine ideer kan bruges :-D
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af xanadue Se meddelelser
    Det er stadig hus nr. 1 - men ja det tager lang tid, men det er så fordi jeg har så mange andre hobbyer ved siden af. det er svært at få tid til det hele :-P

    og til supersine - hug du bare løs. jeg er kun glad, hvis mine ideer kan bruges :-D
    Dejligt - tusind tak
    supersine669

    carpe diem

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    17 Apr 2011
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    111
    sikke et arbejde, det er flot ...

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Ny anlagt have

    Så er det på tide at få opdateret status på dukkehuset.

    Jeg har bygget haven op, anlagt rosenbede og gangbro, samt et område med indbygget bænk.

    det er meningen at de grå ender fra ispindene skal gå hele vejen rundt, undtagen i rosenhaven. Omend jeg måske ikke er helt tilfreds, selvom det vil hjælpe med at binde hovedindgangen og taghaven sammen.

    Jeg har brugt "rigtige" dukkehus blomster, men må tilstå, at en billigere løsning ville være at bruge lys-kranse og blomsterne derfra, et bedre og billigere alternativ. Hvilket jeg vil have i tankerne næste gang.

    Jorden i rosenbedene er lavet af maling og savsmuld. jeg blandede det sammen og satte roserne ned i det, mens det tørrede. det virkede godt. roserne sidder virkelig fast. Desværre måtte jeg så købe brun maling og male det ovenpå jorden. ikke en let opgave. skulle have købt brun maling fra starten af og blandet savsmulden op i. men jeg laver jo netop det her for at lære af mine fejl.

    en ting er sikkert. jeg er blevet virkelig glad for haven. Nu er den, som jeg gerne vil have den. Selvom jeg stadig er lidt i tvivl om de grå sten, men nu må vi se, om jeg laver det om ;-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Første værelse færdigt

    Så er der lagt gulv og sat gulvlister op i det første værelse.

    Jeg var så heldig at være på café og tog lidt ekstra røre-pinde. dem har jeg brugt til at indramme det grønne område uden for værelset.

    en papirglips blev brugt til at holde den tynde pind på plads, mens limen tørrede. Nu er det rum færdigt og møbleret.

    det er færdigt, når møblerne er dekoreret, og der er madras, hovedpude og dyne i sengen. Sengetæppet er jo hæklet :-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •