Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 7 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 70 af 87

Emner: Et dukkehus bliver bygget.

  1. #61
    lenemormeinild Gæst
    Det er fortsat vildt hyggeligt at følge dine fremskridt og ikke mindst er det hyggeligt at følge dine erfaringer, og så er det jo ting tager tid men for pokker det bliver flot.
    Og fordi du viser din hoobby frem så har jeg jo fået lavet små ting til dukkehuset i børnehaven og børnene nyde de små tøpper og hynder møblerne får og kommer også med tip og ønsker til hvad de også kunne tænke sig.
    Så dejligt endnu engang at følge dig og andre her på rokke som deler deres hobbier med os andre

  2. #62
    cubik Gæst
    Skønt dukke hus du får bygget dig....Jeg husker at min morfar lavet et til mig i tidernes morgen, og han startede med at lave en "kasse" uden front op top. Så lavede han 1. salen med top og satte oven på den første. Du kan måske bruge hans fremgangsmåde til noget.

    NB. Han limede de to etager sammen.

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319

    jeg bøjer mig i støvet!!!!

    Jeg har fuldstændig tabt mælet over hvad det efterhånden er blevet til på din dukkehusserie her.....hvor må du have det sjovt når du sysler....og hvor er det fantastisk kreativt og sjovt!
    Tak for at du lægger det ind, det er så sjovt at følge....

  4. #64
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Det første gulv er lagt og lakeret

    Så har jeg lagt gulvet i forgangen, og fået det lakeret med den halvblanke gulvlak, som jeg har købt til lejligheden. det første min bedre halvdel sagde, var at det lignede klinker. det var lige det, jeg var gået efter, så det var dejligt, at han kunne se det.

    er begyndt at eksperimentere med at lægge gulv i det mindste af værelserne, men ved ikke om jeg har ispinde nok, ellers må min bedre halvdel spise nogle flere

    jeg har også givet taget lak, så nu træder den grimsom-røde farve virkelig frem. det er den røde farve, som jeg bedst kan lide, fordi den er lidt mørk i det.

    overvejer at forstærke de små terasser foran huset. de er ret løse i det, og vil ikke kunne holde til ret meget leg. jeg har derfor sat en malepind op for at se, om jeg kunne forstærke dem på den måde, og det blive nok løsningen. kan simpelthen ikke få hverken skruer eller søm igennem de tynde pinde.

    og endnu engang tak for jeres mange kommentarer og roser til mig. jeg bliver simpelthen så rørt hver gang

    P.S også har jeg fået hæklet et lille sengetæppe, så nu kommer der også lidt liv i værelserne. skal have lavet hovedpude, madras og hæklet to små pyntepuder. det er et virkelig hyggeligt arbejde!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af xanadue : 12-07-2011 kl. 06:57 Årsag: en tilføjelse.
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  5. #65
    Tilmeldingsdato
    08 Jan 2009
    Geografisk sted
    Langå 5874 Hesselager
    Indlæg
    443
    Det er et flot og sjovt projekt du er igang med.
    Spændende at følge udviklingen.

  6. #66
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dejligt du blive ved med at vise os hvad du laver.
    Jeg kan se du laver træ lampe skærme.. hvad med at bruge plastik toppe fra diverse flasker, de er mange gange rillet og de kan jo fik få en gang maling eller papir, så er de gode som skærme. bare et lille pip.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #67
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hejsa.

    Superflotte klinker og jeg er helt vild med det lille sengetæppe. Synes det er dejligt at følge med i det lille hus

    Joannadk

  8. #68
    joandesign Gæst
    Spændende at se og følge med i dit dukkehus byggeri. Jeg skal selv igang med et gammelt 4 etagers Lundby hus jeg har købt på kræmmermarked og som skal total renoveres :-)

  9. #69
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Klar til at lægge fliser

    Nu er det tid til at tage fat på dukkehuset igen, og jeg har fundet lidt inspiration til at lægge fliser.

    jeg har malet gulvet foran entreén hvidt, også er det meningen, at jeg vil lægge grå fliser, som danner et mønster oven på det hvide.

    Jeg vil bruge den runde enden af ispinden, så resten af aften skal gå med at måle en cm af hver enden af pinden, imorgen skal de så saves og slibes.

    de flade ender skal ligge imod hinanden, så de afrunde ender danner et mønster. så det bliver et hyggearbejde i aften med at måle ender, så de er klar til saven

    Joandesign - lav endelig en tråd, så vi kan følge med i dine syslerier. det ville være super hyggeligt
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  10. #70
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    mangler ispinde, men her er grundideen

    mangler 12 ispinde - så vil ikke male eller lave det færdigt, før jeg kan lave det hele færdigt på engang.

    især da jeg selv skal blande farven til fliserne, det bliver svært at blande den grå farve til fliserne ens to gange, så det skal gøres af en omgang, og fliserne skal males, før jeg kan lægge dem.

    det er lidt træls at mangle ispinde, må sætte min bedre halvdel til at spise nogle flere!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

Side 7 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •