Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 9 FørsteFørste ... 23456789 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 87

Emner: Et dukkehus bliver bygget.

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    nej, dem har jeg godt nok købt. man kan sige, at huset er bygget til møblerne ;-)

    tak for din kompliment, det er en virkelig sjov beskæftigelse :-D
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Citat Oprindeligt indsendt af lenemormeinild Se meddelelser
    Wow du er dygtig, sidder og får lyst til at lege med
    sådan har jeg det også, jeg går helt i barndom nu, vil gerne engang have det som hobby.....hvor er det flot!!!!!!

  3. #53
    Tilmeldingsdato
    10 May 2011
    Geografisk sted
    Sydsjælland 4700
    Indlæg
    1
    Hvor ser det spændende ud - kender godt de udfordringer (og småfejl) man møder undervejs. Er selv til miniature i stor stil, og laver en masse til dukkehuse selv. Det er farligt, man bliver bidt af det. Husk at samle dimser, duppeditter og andet, det der ser mest ubrugeligt ud, kan være det du mangler mest senere :-)

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    aj aj hvor det skrider frem, dejligt vi må være med på en kigger..

    Hvad med at lave en trappe evt. af ispinde belagt med evt. kaffeposer, så det får metal look frem, der snor sig op som en metal trappe op til taget udenpå huset ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    ej, det var en god ide !! jeg tror, at jeg vil bruge indersiden af vores sondemads poser på arbejde, det plastik er lidt tykkere end det til kaffeposerne.

    jeg samler virkelig dimser og småting. lige nu mangler ejg især de der cafe pinde, de er altså gode til mange ting. må vist tage på cafe snart. har ingen samvittighed i den forbindelse, og kommer let til at tage en del pinde med hjem - ups ;-)

    jeg nyder virkelig at tage billeder af det hele, og lave denne serie. tak for alle jeres kommentarere. de varmer altså :-D
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Hvor er det altså et super-fint hus, du er i gang med. Skal der sys gardiner og den slags?
    Mange hilsner
    Myre

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Så er terrassen færdig og møblerne malet sorte

    og taget er også blevet færdigt.

    Jeg købte et lille ovalt spejl med en lille ståfod, det viste sig, at spejlet passede perfekt til det ovale sminkebord, så der blev det limet på med trælim.
    har desuden fundet 6 stykker glas, som kommer fra en smadret bilrude, så det er ikke skarpt og lagt på bordet. overvejer at lime det fast, når bordet er dekoreret.

    alle møblerne er malet sorte, da det er et hvidt hus. måske en underlig kontrast, men jeg har planer om at dekorer og lakere hvert eneste møbel, så det bliver lige som det lille sofabord.

    at få lavet taget og en pæn afslutning tog tid. de små ispinde flækkede konstant, når jeg bankede søm igennem, så det blev en raketpind, som blev sømmet fast som afslutning. synes faktisk at det ser pænt ud.

    Har mange planer og projekter endnu. skal finde inspiration til møblerne. påtænker et efterår-vinter-forår-sommer tema til stuen. et enhjørninge tema til spisestuen, og værelserne skal have en form for gotiske/keltiske mønstre.

    måske vil jeg også bygge en slags afskærmning på terrassen, så beboerne kan sidde deroppe og drikke te, når de ikke spiller bowling. der kunne mine hængeblomster også bruges, og jeg kunne lave afskærmning i form af spinkel gennemsigtig voksdug med hvide pletter, har nemlig sådan et stykke liggende.

    har også købt et te/kaffestel i dag, som jeg har sat op i spisestuen. det er nu så hyggeligt at købe småting til huset. vil prøve at hækle nogle amigurumi feer, det løser problemet med trapper, de kan jo bare flyve rundt mellem etagerne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hej Xanadue.

    Nøøøøøj, hvor er det dog flot. Jeg er ret vild med alle de flotte møbler og især med det lille fine sminkebord.

    Skøn idé med bowlingen på taget :-). Og jeg synes det er genialt med amigurumifeerne. Det er sikkert også meget sjovere at flyve rundt end at gå rundt .

    Joannadk

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    To små terrasser/haver med lille hegn

    Så har jeg lavet de to små terrasser/haver foran værelserne. synes at det ser sødt ud og giver farve til huset. de kunne ikke blive større, da jeg manglede filt, og nok ikke kunne få den rigtige farve igen.

    Så de blev så store, som de kunne.

    har stadig problemer med at sømme træet fast, forsøgte, men det gik helt i kludder, så nu har det fået en seriøs omgang trælim, når det er solidt limet sammen, vil jeg prøve igen. eller må jeg finde nogle små skruer. dem er jeg ofte bedre venner med.

    tak for din kommentar Jonanna, det er præcis derfor jeg elsker at dele med folk herinde på rokken. vi er så gode til at blive begejstret for andres arbejde, at det er en helt fornøjelse



    nu vil jeg tage en kop kaffe, mens det tørrer.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    25 Oct 2007
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    188
    Det er altså bare tip top hyggeligt at følge med i færdiggørelsen.

Side 6 af 9 FørsteFørste ... 23456789 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •