Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 9 FørsteFørste 123456789 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 87

Emner: Et dukkehus bliver bygget.

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    så langt er jeg nået med malearbejdet

    det er så langt, som jeg er nået i dag. hele husets facade er malet en gang, og det bliver nok ikke til mere. ved ikke helt, om jeg skal lade huset være hvidt eller beklæde det med ispinde, som jeg først har tænkt.

    loftet i dukkehuset har kun fået engang, hvilket kan ses, men væggene har fået to omgange, og det har dækket dem. vil gerne have at de fremstår klart hvide i forhold til møblerne.

    på min næste fridag går jeg i gang med underetagen.

    det er godt nok hyggeligt at arbejde på dette projek, og der er stadig massere af arbejde i det, mange timers sjov
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Malearbejdet - forsat

    så langt er jeg nået indtil videre. der skal males nogen gange, før malingen dækker og ligger nogenlunder jævnt mit malearbejde er vist ikke det bedste, men øvelse gør mester !

    et godt råd, hvis man bygger selv. hvis blyants-streger ud, før du sætter det sammen og i hvert fald før du maler !! Blyants-streger trænger simeplthen helt vildt igennem, især hvid maling det er i hvert fald et råd, jeg lægger mig godt på sinde.

    det dejlige vejr gør det muligt at stå udenfor, hvilket er dejligt, da gangen så ikke kommer til at lugte af maling.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Gud hvor er det bare et smukt hus
    Jeg er fuld af beundring over hved du har fået lavet
    Jeg kan godt følge dig i at man kan blive helt bidt af arbejdet med det. Jeg sidder nu også her og tænker, IGEN, på om jeg mon ikke burde gå igang med at renover mit gamle dukkehus
    Jeg glæder mig helt vildt til at følge med i hvad der sker i dit dukkehus.
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  4. #44
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Smiler Tagterassen - næsten færdig

    så er tagterassen næsten færdig. jeg mangler at finde et par pinde i den rette tykkelse, før jeg kan gøre rækværket færdigt.

    men der er lagt græs = grønt filt. lagt med vandbasseret hobbylim, da trælim tit går igennem filt, hvis det ikke bliver lagt ultratyndt, og gør det hårdt. det gør hobbylim ikke.

    ved ikke, om jeg skal lægge filt på den sidste halvdel, eller lade det være hvidt, så de let kan spille bowling. har købt et lille bowlingsæt til de kommende beboere :-)

    har brugt mine nyindkøbte små søm, og de passede bare perfekt og var lette at slå i. de gled bare igennem træet. de blev ikke skæve og de var lige præcis lange nok. det er skønt at have fundet de rigtige, så nu kan jeg godt købe en stor kasse med dem.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Taler Færdig designet - men mangler stadig træmur

    så er designet på tagtereassen færdig. har malet en sort trekant, hvor der kan placeres kegler til bowlingspillet.

    har skåret en af de der aflange røre pinde som man bruger på caffér til, og lagt ned som stopper mellem græs og hvidt tag. de bittesmå søm var godt nok sværer at holde på, mens jeg slog med hammeren, men det lykkedes, og resultatet blev godt.

    jeg er helt glad for min lille tagterasse. mangler kun lige at finde et par pinde i den rette tykkelse og save dem til i den rette længde. så skal de limes og sømmes fast.

    overvejer at lakere træværket på tagterassen med en halvblank lak, det forsegler det og holder på den mørke brændte farve, så smitter farven heller ikke af ;-)

    det er virkelig dejligt at noget på mit lille dukkehus er ved at være færdigt. Har købt en lille trækasse, som bowlingspillet kan opbevares i, når det ikke bruges ;-P

    enderne på træværket slutter ikke helt tæt sammen, men det skyldes en højdeforskel. jeg synes nu ikke, at det gør noget :-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Læs her Taget

    Så er jeg begyndt på at save de små tegl ud. det er enderne på ispindene, som bliver til tegl på husets lille kasket-tag

    det er lidt hyggeligt at sidde og måle de små tegl ud, og sætte dem på, er ikke nået så langt endnu, men er dog begyndt. billederne er lidt uskarpe, men mit kamera vil ikke rigtig stille skarpt på de små tegl, men gerne på alt muligt andet

    teglene limer jeg sammen med en smugle trælim. jeg passer på, at det ikke kommer udenfor, da det så vil være svært at få den røde maling til at sidde fast. har købt rød maling i tigeren, som skal bruges til at male teglene røde.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Okay Første del af taget færdigt

    så er første del af taget færdigt. enderne af 50 ispinde er blevet savet af og brugt til taget, og jeg mangler endnu to lag !

    har malet taget i crimson rød, hvilket jeg synes, liver dukkehuset og mit lille kasket tag op

    kan dog se, at taget giver sig, efter at det har fået rød maling. det må jeg lige se på, om det bliver et problem senere, eller løser sig, når malingen tørre ind.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Læs her Status lige nu.

    mit problem med taget løste sig, da jeg fjernede et tegl, så blev der pludselig plads til resten og de fordelte sig uden de store mellemrum. det må være malingen og limen, som det hele til at udvide sig, men det har i så fald ikke trukket sig sammen igen.

    status lige nu:

    jeg er begyndt at lægge gulv i gangen. jeg bruger de mellemrum, der blev tilbage af ispinden, da jeg lavede tegl til taget. de er lidt ujævne i kanten, men jeg synes faktisk, at det giver gulvet charme.

    jeg har fundet to måtter filt af den slags, man sætter under møbler for at skåne gulvet. måtterne er ret store, så jeg har aldrig helt vidst, hvad jeg skulle med dem. nu bliver de brugt som gulvtæpper i værelserne. Der skal være en træramme undeom, og træpaneler op ad væggene, alt sammen lavet af ispinde.

    jeg har sat møblerne ind i huset og overvejer, om de ikke snart skal males. første sal skal have sorte møbler som kontrast til alt det hvide og lyse trægulv, som kommer til det ligge der.

    møblerne i værelserne skal være hvide. Det hele skal være lige så rigt dekoreret, som det lille sofabord, jeg har lavet og lakeret.

    Det er status indtil videre.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Blinker En form for reolsystem i stuen

    Har tænkt over, om jeg også skal lægge møbelprojekterne herind, men det har jeg besluttet mig for at gøre. så er det hele samlet fra start til slut.

    der er kommet en slags reolsystem op i stuen.

    jeg tog en træbakke, hvor der har været figner og andre julefrugter i på et tidspunkt, og gav den et hvidpigmenteret udseende.

    dernæst fandt jeg nogle postkort fra banken, hvor der var en masse små billeder på. dem klippede jeg ud og skar dem til, så de passede i rammerne. de er limet på med hobbylim, da trælim får pap til at bøje.

    så fandt jeg to af de der cafepinde, og fik dem sømmet og limet fast. det er svært at slå så små søm i, så jeg fandt ud af at bruge en pincet til at holde fast på sømmet. det var mine fingre glade for

    lidt trælim på bagsiden, og jeg brugte to ispinde til at måle højden for, hvor højt oppe, det skulle sidde på væggen. det er meningen, at det skal være en slags bogreol, de bøger der i nu, har ejg købt, men jeg vil lave mine egne. disse små bøger har blanke sider, og jeg synes, at bøger skal indholde tekst.

    så der kommer nok et indlæg om, hvordan jeg får lavet mine egne små bøger med tekst
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    25 Oct 2007
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    188
    Hold da op et projekt - det må være rigtig sjovt ... det er i hvert fald spændende at følge med iHar du selv lavet møblerne (stole og borde)??

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •