Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 9 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 87

Emner: Et dukkehus bliver bygget.

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    overvejer også om jeg skal lave en trappe i det lille rum, som jeg havde planlagt i første omgang, men nu overvejer jeg, om jeg ikke skal holde huset helt simpelt. så må det jo blot være indgangen, hvor der kan hænge frakker og stå sko ;-)

    måske et meget lille køkken?

    nå, det må tiden vises, nu skal det hele skrues sammen. jeg er statidig uvenner med hammer og søm, men skruer er jo også mere holdbare.
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er det flot du deler med os andre, vil følge spændt med herinde.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #33
    lenemormeinild Gæst
    Jeg kan godt lide dine tanker og erfaringer du gør dig mens du arbejder med dit dukkehus, glæder mig fortsat til at følge processen

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    så er "skallen" samlet

    hermed lidt flere billeder af processen.

    jeg har fået samlet "skallen" af dukkehuset. min måde at lave etage-adskillelsen på, kan ikke anbefales.

    først skrugede jeg det sammen, så skruede jeg bagbeklædningen af, og slog førstesalen fast med søm. det gode er, at jeg er blevet bedre til at bruge hammer og søm, men det er altså en besværlig måde at gøre det på.

    men jeg fik så skruet bagbeklæningen på igen, taget, som også bliver til have er sat fast, og der er lavet et lille udhæng, som vil blive til tag, hvor den afrundet ende af ispindene vil blive limet på som tegl.

    taget skal være rødt, og huset skal dækkes af ispinde, så det kommer til at ligne et træhus. ispindene vil blive dækket af en let gennemsigtig hvid maling og derefter lakeret.

    der er mange småfejl hist og pist, hvis en proffesional ser huset, vil han sikkert rynke på næsen, men arbejdet forgår i min stue, lidt ude i udhuset/skuret, og søm/skruer er rester fra da vi renoverede vores lejlighed for alt for mange år siden.

    svigerfar har lavet vinduer i dag og min kæreste har savet det lille tag, da jeg ikke kan save lige

    trappen har jeg valgt ikke at lave, det må blive næste gang. dette bliver simpelthen et simpelt dukkehus :-)

    jeg glæder mig til at fortsætte og skal have fat i en limpistol. min bedre halvdel mener, at den lettere vil udfylde hullerne mellem teglene, end trælimen vil kunne.

    alt i alt er jeg godt tilfreds med mit lille hus, og tak for alle jeres rosende ord. det er dejligt at dele dette projekt med folk herinde
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    den første afprøvning af gulv

    har lagt gulvet i gangen, som jeg har tænkt på, at det skal se ud. væggenen skal være hvide i sådan en hvidpigmenteret farve, som gør at træets strukturer stadig vil kunne ses.

    ispindene skal beholde deres farve, men limes fast og lakeres med halvmat lak.

    jeg undskylder, hvis jeg lyder lidt brysk i mit forrige indlæg. Har det lidt mærekligt med mit dukkehus, det føles som om det er skrøbeligt, og burde være sat bedre sammen, men når jeg har det i hænderne, så føles det solidt nok.

    jeg burde lytte til rådet i min ynglings anime film, "man skal ikke forvente perfektion i første forsøg."

    alligevel kan jeg ikke alde være med at kigge på mit dukkehus med en vis stolthed, og så er det sjovt at lave oven i købet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    slibning

    så har jeg slebet kanterne og støvsuget huset, så det er fri for støv fra slibningen.

    det kan ikke anbefales at gøres i stuen, kræver en del støvsugning bagefter, men der er koldt og vådt udenfor, så det blev altså indendørs. nyser dog en del her bagefter, så måske kan en maske anbefales ;-)

    nu går jeg videre til næste skridt, huset skal males hvidt.

    har desuden været en tur i byggemarkedet efter søm og skruer i den rette størrelse. har købt lidt af hvert i små poser, når jeg finder de helt rette størrelser ogf dem, som jeg bedst kan arbejde med, så køber jeg et større parti.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Taler Begyndt på malearbejdet

    Så er malearbejdet igang, dukkehus beboere er nu heldige, det tager ikke lang tid at male deres små huse ;-)

    har kun malet taget, tagteressen og førstesalen - hvor jeg dog mangler loftet.

    nu lader jeg det lige tørre, også ser jeg, om det skal have endnu en omgang for at malingen dækker. det er godt nok blevet lyst, det bliver et helt anderledes dukkehus at se på, når det sådan bliver malet.

    vinduskarmene har jeg planer om at lade være træfarvet, og måske lakere dem med en halvblank lak, jeg har stående.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hold da ferie hvor er du kommet langt, lad os endelig blive ved med at følge med...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2011
    Geografisk sted
    region midt
    Indlæg
    235
    ja er enig med hundeuld -- spændende projekt
    Se mere på min hjemmeside/blog
    At skabe lykke for andre
    er at skabe lykke i livet

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    ja - jeg er også helt vildt begejstret for mig hus. får så mange erfaringer, når jeg arbejder med det :-)

    har tænkt over, at de møbler, som jeg har til huset, de skal alle males sorte, fordi alt andet bliver så hvidt. men så skal de dekoreres med tegninger, ligesom det lille sofabord, jeg har lavet. det vil være en fin kontrast, synes jeg.

    det er simpelthen sjovt at arbejde på sådan et dukkehus, man bliver helt bidt af det !
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

Side 4 af 9 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •