Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 87

Emner: Et dukkehus bliver bygget.

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    jeg havde et lundby dukkehus, som blev slidt helt i stykker og smidt ud under en flytning :-( men det var også virkelig brugt.

    derefter købte jeg for de penge, jeg tjente ved at gå med reklaner et hus, som blev bygget af plastigstænger og papværelser. jeg blev dog aldrig helt så glad for det, som jeg var for det andet. det var irriterende, at der var malet køkken, badeværelse og stue på væggene, for det så jo mærkeligt ud, når man så stillede møbler op i det.

    det dukkehus har jeg stadig, det er oppe på loftet, sammen med de møbler, som jeg brugte til det.

    min drøm er at blive så dygtig, at jeg kan bygge et ridecenter, hvor der både er vinduer og døre, hø og halmloft osv. men der er et stykke vej endnu.
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Toppen af en tandpastatube er urtepotte, enten hvid eller malet.
    De flade toppe fra tuben er det øverste af en standerlampe.
    Bøger og cd'er fåes nemt ved at lime de små reklamer der ofte er i blade på et lidt kraftigt stykke karton.
    Et gammeldags komfur blav lavet af kraftig karton der blev sortmalet. Stængerne tandstikker blev guldmalet.
    Da jeg lavede dukkehuse, var hele fam. sat til at samle på div. smådimser i steder for at skrotte dem.
    Altså hvor er det sjovt - god fornøjelse med arb. Men pas på - du bliver nemt bidt af det.

    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    17 Aug 2008
    Geografisk sted
    Køge
    Indlæg
    55
    Nej hvor bliver det fint. Jeg og min mand har tænkt os at lave et "rigtigt" dukkehus til vores datter til hendes 4-års fødselsdag, så jeg følger ivrigt med her

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    min bedre halvdel er vild med is, og jeg gemmer pindene, de skal blive til gulv og få dukkehuset til at ligne et træhus :-)

    de afrunde ender skal bruges til tagsten på det flade/ skrå tag. har ikke helt besluttet mig endnu ;-)

    hvor er det skønt at høre, at Du og din mand Christil vil bygge et hus til jeres datter, det er virkelig dejligt. især i dag, hvor så meget bliver købt. jeg har ikke børn endnu, men er bestemt skruk, og får jeg en lille pige, så skal hun have et dukkehus, får jeg en dreng, så skal han have en rigtig ridderborg med fangekælder og tårne :-D
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    eks. på trægulve

    eks. på trægulve, som også kan lægges ved at bruge ispinde ;-D

    billedet er taget fra denne hjemmeside, hvor der kan ses flere mønstre. det er virkelig muligt at give dukkehuset et superflot og unikt gulv i alle rum.

    http://www.horningfloor.dk/parket.asp?moenster=kva
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    eller denne her hjemmeside. de har nogle virkelig pæne og gamle mønstre ! superflot.

    jeg vil i dette dukkehus lade min inspirerer, men holde det simpelt, indtil jeg har opnået lidt mere erfaring :-)

    http://www.vintagefloors.dk/parketgulve/rothenborg.html
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  7. #27
    lillebi Gæst
    jeg skal nok finde blleder af husene her en af dagene, da eg alligevel skal ha flyttet rundt på hjemmet

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    super - det ser jeg frem til :-)
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    ændret lidt på huset igen

    har fjernet den lille have, og lavet en fuld første sal.

    haven er rykket op til tagniveau, har planer om at lave et lille hak, så der kommer antydningen af et tag.

    har også tilføjet en halv væg, så der kommer flere vægge at stille møbler op ad, og som giver mulighed for adskillelse.

    har dog lavet en lille fejl, som bliver synlig, men det er jo også kun forsøg nr. 2. overetagen flugter ikke helt med underetagen, og jeg har ikke mere træ, så jeg kan lave et nyt forsøg.

    jeg kunne rykke væggene frem, så det kun sås på bagsiden, og det overvejer jeg nok at gøre.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    billede af bagsiden

    her kan man se, hvad der sker, når jeg rykker det hele frem og lader fejlen komme tilsyne på bagsiden.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

Side 3 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •