Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 87

Emner: Et dukkehus bliver bygget.

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    jeg tænkte på at man kunne sy små filtblomster på "græsplænen," eller at jeg kunne lave små træer af trylledej/fimo.

    jeg har også set, at man kan lave krukker af tandpastatuber og andre låg, som man kan male med eks. neglelak.

    jeg tænkte også på, at jeg kunne gå i genbrug og finde de der kranse, man sætter omkring lys med blomster på. Det kunne også komme til at se sødt ud.

    men først skal huset bygges og der er vist til nogle timer endnu, især bliver det nok et stort arbejde at skære og lime alle ispindene på huset.

    jeg ved ikke helt, hvem der skal bo i huset, men måske vil jeg hækle to små amigurumi figurer, som kan bo der, og måske skal de have en lille hund eller kat.

    det er virkelig et sjovt projekt, som jeg længe har haft lyst til at tage hul på.
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Dejligt, at du har taget billeder undervejs, så vi kan følge med! Jeg glæder mig til at se dit videre arbejde.
    og Julemor

  3. #13
    lis ai Gæst
    Det er spændende at følge dit arbejde og overvejelser.
    Du kunne evt. ha`ladet udhænget være bagpå og malet det som markise.
    Neden under udhænget kan du så male terrassedøre.

    Og man behøver nu ikke noget stort værksted for at lave et dukkehus.
    Jeg har også bygget et "hus" i tre etager. Det foregik i stuen og køkkenet.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    min bedre halvdel synes ikke om, at jeg saver, maler og lakere indendørs, så derfor ville det være rart med et værksted, hvor der var plads. men så stort er vores ikke, især ikke med terassemøbler, bildæk, græslåmaskine, andre ting til havearbejde, fryseren osv. der er lige nøjagtigt en sti og lidt plads på vores havebord, hvor jeg kan stå.
    kunne virkelig godt tænke mig sådan et værksted, som min far havde. alt hang pænt og nydeligt på væggende, så det man skulle bruge, var let at finde.

    der var en høvlbænk, skab med skruer og søn, et skab til de ting, der krævede strøm osv.

    det var virkelig et drømmeværksted. sådan et vil jeg virkelig gerne have engang :-D
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Underetagen og lidt ændringer

    så er underetagen klar til trælim og søm. Det bliver dejligt at få den sat fast.

    jeg har måttet flytte de to runder vinduer ved at vende væggen, så passede det hele ligesom bedre sammen.

    jeg ved ikke helt, om jeg skal lave et vindue ekstra ved siden af det oprindelige. det skal jeg lige gå og tænke lidt over.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    nye billeder

    så er jeg også kommet videre med dette projekt. det er jo kun mit sådan tredje forsøg på at lave et dukkehus. lavede faktisk en hestestald og to små huse med hjemmelavet møbler, da jeg var teenager. det var sjovt, og derfor har ejg nok aldrig glemt glæden ved at lave disse små hjem.

    har bakset med søm og skruer. søm slår jeg konstant skæve, så det blev skruer, hvilken også kom til at give en del problemer, men nu har jeg sat vægge i underetagen, og sømmet bunden fast.

    jeg har lavet en mellemgang, som enten skal være en gang, hvor de kan hænge deres overtøj, eller også skal der være en bred trappe, som fører op til stuen.

    der er stadig overvejelser, og jeg har nok ikke fundet den mest geniale måde at lave overetagen på, men jeg lærer jo stadigvæk ;-)

    P.S har købt nogle blomster til haven ;-D
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  7. #17
    lillebi Gæst
    Jeg sidder og biver helt nostalgisk....dit hus ligner(næsten) til forveksling et min far byggede til mig da jeg var en 5-6 år gammel. Det var et to etages hus med terrasse på taget. Huset forsvandt i en flytning, da jeg var omkring 24 år ...tror at der var en der kom til at smide det ud,desværre for jeg havde passet på det. Lige nu har jeg to liggende som jeg har haft med hjem fra USA og som "bare" skal samles...syntes bare ikke jeg har haft tiden og pladsen til det, men jeg er ved at få lidt blod på tanden til at starte op med dem.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    jeg er helt midsundelig. har mange gange kigget på dukkehuse fra USA og ganada, de er bare så flotte, men det er ikke helt billigt at få sendt sådan et sæt til DK, og jeg har ikke visakort, så betalingen er heller ikke så nem.

    kan du ikke tage et par billeder af dine to samlesæt, ville virkelig gerne se dem :-)

    men jeg kender godt til det med pladsen. lige nu overvejer vi dog at flytte til noget større, og det hus vi har kig på, har faktisk et værksted ! jeg glæder mig så meget til at indrette det, og min bedre halvdel ser frem til at få træ og hobbylim ud af stuen ;-D
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    P.S træls med dit dukkehus, det er jo et klenodie, især når det er bygget af en så nær pårørende.

    min mor smed mine to første små dukkehuse ud :-(

    stalden smed jeg selv ud, den havde stået i en kælder og edderkopperne havde taget den i brug. det er jeg ked af at jeg gjorde den dag i dag, men jeg kan bare ikke lide edderkopper. jeg kunne jo have fået min svigerfar til at fjerne dem med støvsugeren, men så fremsynet var jeg ikke lige.
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er det en dejlig billed serie du der har lavet --- super ---super
    sidder og mindes mit 3 rum dukkehus, som jo var et slot...dengang
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •