Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Hvad er det for en plante/ blomst?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563

    Hvad er det for en plante/ blomst?

    Er der nogle der kan fortælle mig hvad denne blomst hedder eller om det bare er ukrudt. Skulle det være ukrudt, waw så er det flot. he he
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Marianne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    25 Nov 2009
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    64
    Det er lidt svær at se den rigtig. Når blomsterne har afblomstret kommer der så nogle kapsler med frø i?

    Jeg ved ikke hvad den hedder, hvis det er den jeg beskriver, men den er fantastisk i drivhuset mod skimmel.
    Mvh. Alis

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Stænglerne er helt sorte og blomsterne starter med at være blåsorte poser, når den er færdig med at blomstre bliver disse poser lidt gulige og inden i sidder et rundt bær med frø.
    Mvh. Marianne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg er næsten sikker på, at det er en Kantbæger.
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456

    kantbæger

    ja - det er Kantbæger - den er meget meget smuk, ikke helt almindelig, af natskyggefamilien - og frugterne er ret giftige - især for børn, ældre og svagelige. Så det skal man lige være obs på, når det bliver aktuelt. Men ingen grund til panik.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Tak for hjælpen. Den er ualmindelig køn, vil da gemme nogle frø til næste år.
    Mvh. Marianne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af Alis Se meddelelser
    Det er lidt svær at se den rigtig. Når blomsterne har afblomstret kommer der så nogle kapsler med frø i?

    Jeg ved ikke hvad den hedder, hvis det er den jeg beskriver, men den er fantastisk i drivhuset mod skimmel.
    Mvh. Alis
    Jeg ved heller ikke hvad den hedder, men jeg købte frøene for nok 20 år siden fordi de skulle kunne 'et-eller-andet-mod-utøj' - måske skimmel, som du skriver. Det gjorde nu ikke den helt store forskel - bortset fra at drivhuset kan gro total til med dem De bliver uden videre 2,5 m høje i drivhuset, så der bliver de holdt nede. De er der nemlig stadigvæk fordi de fik lov at kaste frø og de kan holde mange år i jorden.
    Udenfor gror de også godt - bliver knap så høje men flotte og frodige og med de skønne blå blomster og flotte frøstande. De minder meget om japanlygter, bare beigefarvede i stedet for orange. Man kan være heldig at finde frøkapsler om vinteren, hvor 'huden' er væk og der kun er et tyndt netværk tilbage. De er fine i dekorationer, men meget sarte.
    Jeg bruger dem som jorddække når de bliver for store eller for mange
    Sååeee... det er uden sammenligning det brev frø jeg har fået mest ud af i hele mit liv

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    29 Oct 2009
    Geografisk sted
    4700 Næstved
    Indlæg
    196
    Den er meget smuk. Du kan læse om den her. http://www.havenyt.dk/artikler/prydh...mster/925.html

    Varmt Knus & Kram.


Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •