Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 17

Emner: Raggi strømpegarn

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397

    Raggi strømpegarn

    Er der nogen som har strikket med Raggi strømpegarn. Hvordan er slidstyrken/holdbarheden? Jeg kom til at købe det uden at "opdage" at det kun er med 70% uld, hvor jeg normalt køber med 75%.
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2010
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    891
    Citat Oprindeligt indsendt af Blomsten-Pia Se meddelelser
    Er der nogen som har strikket med Raggi strømpegarn. Hvordan er slidstyrken/holdbarheden? Jeg kom til at købe det uden at "opdage" at det kun er med 70% uld, hvor jeg normalt køber med 75%.
    Jeg har da hørt, at 70 % uld og 30% nylon er supergodt til strømper/sokker
    hilsen Anni

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2010
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    891
    Citat Oprindeligt indsendt af anje03 Se meddelelser
    jeg har da hørt, at 70 % uld og 30% nylon er supergodt til strømper/sokker
    hilsen anni

  4. #4
    Jeanne Thøgersen Gæst
    70 % uld er da fint til strømper med mindre det er til folk med gigt eller føleforstyrrelser i benene men så er det 100 % uld eller bomuld vi taler om - så strik du bare strømper af det garn.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Tak skal I ha' - har endnu ikke så stor erfaring med strømpe-strikkeriet.
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    70 % uld er da fint til strømper med mindre det er til folk med gigt eller føleforstyrrelser i benene men så er det 100 % uld eller bomuld vi taler om - så strik du bare strømper af det garn.
    Hov, nu blev jeg nysgerrig. Det der med 100 % uld har jeg aldrig hørt om før, så jeg vil lige høre: hvad gør det ved gigten i benene?

    For min mor har slidgigt i knæene, så ALT der muligvis kunne hjælpe tages imod med kyshånd
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Den rene uld holder temperaturen i fødderne - virker varmeisolerende om vinteren og holder varmen væk om sommeren - den rene magi men er faktisk det samme som med uld undertøj.
    Derudover er kunstgarner overhovedet ikke sunde for gigtpatienter. De tråde selv i små mængder irriterer huden, så bare frem med ulden og i gang med at strikke nogle knævarmere.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Den rene uld holder temperaturen i fødderne - virker varmeisolerende om vinteren og holder varmen væk om sommeren - den rene magi men er faktisk det samme som med uld undertøj.
    Derudover er kunstgarner overhovedet ikke sunde for gigtpatienter. De tråde selv i små mængder irriterer huden, så bare frem med ulden og i gang med at strikke nogle knævarmere.
    Mange tak for den forklaring...ja, jeg vidste jo godt at uld var godt, men jeg vidste ikke at kunstgarn ligefrem kunne være SÅ generende....så mange tak

    Men der bliver nok ikke strikket knævarmere fra min side...kan ikke strikke ...men mon ikke også man bare kan hækle sådan nogle? Det må da ihvertfald prøves
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2009
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    97
    Hvis du finder en opskrift, så strikker jeg gerne et par knævarmere til din mormor, Bubbihund.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Tak meterk...du er da en skattebasse Vi tales lige ved i en pb så
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •