Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: Raggi strømpegarn

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2009
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    97
    Det var så lidt...du må lige sige undskyld til din mor, fordi hun pludselig på Rokken blev til din mormor..hahaha. Men er vel ikke ergoterapeut for ingenting, så folk med gigt, dem skal man være god ved.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det samme gælder folk, som ikke tåler kunstigt fremstillede garner og stoffer. Lige som min søster. Hun får blå og kolde hænder og fødder, hvis hun tager noget på, der ikke er 100 % uld eller 100 % bomuld. Derfor skal hun altid være meget omhyggelig med at se, hvad tøjet er lavet af. Bare den mindste procent af noget ikke-naturgarn og hun bliver omgående dårlig. Så min mor strikker kun sokker af 100 % uld til hende.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Meterk Se meddelelser
    Det var så lidt...du må lige sige undskyld til din mor, fordi hun pludselig på Rokken blev til din mormor..hahaha. Men er vel ikke ergoterapeut for ingenting, så folk med gigt, dem skal man være god ved.
    Hi hi...hun er jo også mormor...bare ikke min

    Ja og det dér gigt, det er noget rigtigt hø, for man kan jo se det langt væk når hun har ondt...hun vralter jo afsted...avs
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det samme gælder folk, som ikke tåler kunstigt fremstillede garner og stoffer. Lige som min søster. Hun får blå og kolde hænder og fødder, hvis hun tager noget på, der ikke er 100 % uld eller 100 % bomuld. Derfor skal hun altid være meget omhyggelig med at se, hvad tøjet er lavet af. Bare den mindste procent af noget ikke-naturgarn og hun bliver omgående dårlig. Så min mor strikker kun sokker af 100 % uld til hende.
    Pyha...tænk at det kan være så slemt for nogle. Stakkels din søster
    Personligt kan jeg ikke have noget på med for meget akryl, for jeg bliver VIRKELIG statisk.
    Så bare jeg rører ved noget, så får jeg stød, og det gør altså nas! For det er ikke bare et lille rap jeg får, det er jo nærmest som at blive lammet. Uld kan jeg desværre ikke tåle direkte mod huden, for så kradser og klør det som bare pokker.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Pyha...tænk at det kan være så slemt for nogle. Stakkels din søster
    Personligt kan jeg ikke have noget på med for meget akryl, for jeg bliver VIRKELIG statisk.
    Så bare jeg rører ved noget, så får jeg stød, og det gør altså nas! For det er ikke bare et lille rap jeg får, det er jo nærmest som at blive lammet. Uld kan jeg desværre ikke tåle direkte mod huden, for så kradser og klør det som bare pokker.
    Snak ikke om at være elektrisk!! Det er jeg sommetider (periodevis). Så kan jeg ikke røre ved noget metae l - uden at få et "rap" over fingkrene og jeg hader det. Ikke engang ved et håndtag til et vindue eller min altandør kan jeg undgå at få et rap. Og når jeg skal ned på vores vaskeri og vaske tøj, så må jeg bruge noget til at åbne lågen til vaskemaskinen med. Det er ikke spor rart at være elektrisk. Det gælder også ved diskene i supermarkederne (de er jo lavet af metal). Og det komme pludselig og jeg bliver lige forskækket hver gang og folk kigger så underligt på mig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Snak ikke om at være elektrisk!! Det er jeg sommetider (periodevis). Så kan jeg ikke røre ved noget metae l - uden at få et "rap" over fingkrene og jeg hader det. Ikke engang ved et håndtag til et vindue eller min altandør kan jeg undgå at få et rap. Og når jeg skal ned på vores vaskeri og vaske tøj, så må jeg bruge noget til at åbne lågen til vaskemaskinen med. Det er ikke spor rart at være elektrisk. Det gælder også ved diskene i supermarkederne (de er jo lavet af metal). Og det komme pludselig og jeg bliver lige forskækket hver gang og folk kigger så underligt på mig.
    Øv hvor er det irriterende
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Hov, nu blev jeg nysgerrig. Det der med 100 % uld har jeg aldrig hørt om før, så jeg vil lige høre: hvad gør det ved gigten i benene?

    For min mor har slidgigt i knæene, så ALT der muligvis kunne hjælpe tages imod med kyshånd

    Min svoger, der har haft store problemer med smerter i sine knæ p.g.a. slidgigt, fik af en alternativ behandler at vide, at han skulle hækle en snor og binde om sin ankel. Der skulle den blive "til den var slidt op", og det gjorde ikke noget den blev våd ved bad m.m. Hvis det ikke blev bedre, skulle han hækle een mere og binde om venstre håndled. De skulle være i 100% uld. Nu er han ikke meget for "hokus-pokus", men han prøvede og det virkede. Smerterne blev væsentlig mindre.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •