Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Vi vil gerne lære at kniple

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    22 Jun 2008
    Geografisk sted
    8260 Viby J.
    Indlæg
    126

    Vi vil gerne lære at kniple

    Min søde veninde og jeg vil meget gerne lære at kniple.

    Er der mon nogen her på Rokken der ved om der er et weekendkursus i Aarhus området eller måske kan tænke sig at lære fra sig.
    Hvis du tænker positive tanker, vil du også skabe positive vibrationer, og det vil hurtigt brede sig til dine omgivelser.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    Hej
    jeg vil forslå, at du meldte dig til et aftenskole hold i knipling, da min erfaring siger, at det absolut ikke er noget, man lige lærer på en weekend.

    Jeg skal begynde på min 3. sæson, og jeg kan sagtens lærer mere
    Sidst redigeret af avj : 15-08-2010 kl. 09:31 Årsag: gramatikfejl
    Ha' en god dag
    fra Anne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Brønderslev
    Indlæg
    63
    Er selv igang med at lære kunsten at kniple.
    Jeg bruger bogen Knipling (Teknik og Mønstre) af Karen Trend Nissen.

    Hilsen Pia.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    43
    Jeg synes helt sikkert du skal kontakte FOF i Århus. Deres kniplehold er lige begyndt her i uge 37, og jeg er sikker på du godt kan nå at tilmelde dig nu selvom kurserne lige er startet. Der er nemlig ledige pladser. Jeg går selv på et kniplehold hos FOF i Århus, hvor vi undervises i deres lokaler i Sønderalle og det er 10. år jeg går til det. Og det er super hyggeligt og kan varmt anbefales. Så skynd dig og ring til dem.
    Betteberg

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    10 Jul 2010
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    70
    Hej
    Knipler selv.
    Har lært lidt af andre, men en bog der hedder nyt i kniplig er rigtigt god for nybegunder, er skrevet af åse nilson. Hvis du ikke kan finden den nogen andre steder så skriv igen for har et tlf.nr som jeg kan sende til dig via mail.
    Hilsen Hanne Koldste

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    www.nytiknipling.dk der er gode ting der kan downloades..

    Bla bogen du henviser til..
    Marianne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    08 Oct 2010
    Geografisk sted
    Galten
    Indlæg
    6
    Hej
    Jeg vil råde dig til, at ta et begynderkursus først, så finder du ud af hvad du har brug for, hvor og hvordan du får fat i diverse materialer, som kan være lidt omfattende i starten, men siden kun mønster og garn. Du kan nemlig IKKE bare købe noget i Århus eller i andre byer. Der er specille steder, hvor man handler med det. Der kan man ringe til og bestille og varen bliver sendt med et girokort. Du kan muligvis godt købe lidt i en hobbybutik, men det koster over det dobbelte. Terapihobby i Hasselager har lidt men er noget dyrere end de steder vi andre handler. Desuden går du aldrig forkert af Karen Trend Nissens lærebøger, som du kan låne på bibl. Der findes pc konstruktionsprogrammer, som du f.eks. kan købe ved Åse Nelson. Når du først har fået lært noget ved kursus og læsning kan du sagtens finde ud af selv at konstruere dine mønstre.
    God fornøjelse
    Lise

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    24 Jul 2010
    Geografisk sted
    Guldborg
    Indlæg
    62
    Du kan også prøve at kikke her www.kniple.dk
    Hilsen
    Lis

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •