Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: navneetikket til tøj

  1. #1
    torami Gæst

    Flov navneetikket til tøj

    Hej
    Jeg har købt mig en Pfaff Creative 2.0 og er ved at lære den at kende, hvilket er meget omfattende og tidskrævende. Jeg vil gerne broderer mine egne navne-labels til at sy i mine børns tøj. Kan dette overhovedet lade sig gøre på min nye maskine? Og hvis det kan - hvordan bærer jeg mig ad? Håber meget der er nogen som kan hjælpe mig. Mvh Tina

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2010
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    892
    Hej
    Jeg har en Pfaff creative 1471 (1 gammel svend), jeg har syet utrolig mange navne til mærkning af mine tvillingers tøj, jeg syede navnet på kantbånd og derefter syede jeg kantbåndet på indersiden af tøjet, nogle gang som en strop.
    Så hvis din maskine kan sy bogstaver,er det bare med hurtig at få det lært.
    knus fra Anni

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sandved
    Indlæg
    49
    Hej Tina

    Har du et broderiprogram eller har du kun maskinen ?

    Du kan lave mange labels på een gang i rammen, men det er nok det nemmeste hvis du har et program - 4D f.eks.

    Ellers send mig en mail med dine børns navne - så vil jeg gerne lave et eksempel dig lige til at lgge over på et USB stik eller direkte til maskine via USB kabel.
    Jeg har lige lavet nogle navneskilte til en kollega og jeg tror der var 24 mærker på rammen. Der er lagt satinsting omkring hvert enkelt navn, så du kan klippe mærkerne ud efter brodering. Du kan evt sætte strygevlies bagpå og stryge mærkerne fast.

    Hilsen

    Marianne


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    [QUOTE=M-broderiting;236391]Hej Tina

    Har du et broderiprogram eller har du kun maskinen ?

    Du kan lave mange labels på een gang i rammen, men det er nok det nemmeste hvis du har et program - 4D f.eks.

    Ellers send mig en mail med dine børns navne - så vil jeg gerne lave et eksempel dig lige til at lgge over på et USB stik eller direkte til maskine via USB kabel.
    Jeg har lige lavet nogle navneskilte til en kollega og jeg tror der var 24 mærker på rammen. Der er lagt satinsting omkring hvert enkelt navn, så du kan klippe mærkerne ud efter brodering. Du kan evt sætte strygevlies bagpå og stryge mærkerne fast.

    Hilsen

    Marianne


    Hej Marianne.

    jeg ville skynde mig at slette dine mail adresser hvis jeg var dig. Ellers bliver du bare spamet Send heller en PM (personlig meddelse) det gøres ved at klikke på brugernavnet og så, send personlig meddelse

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sandved
    Indlæg
    49
    Hej bjergged..tusind tak for fiffet...det er hermed rettet

  6. #6
    bustert Gæst
    hej
    jeg har også en stor drøm om at lave navneetiketter men har ikke den fjerneste anelse om hvordan man gør!er der nogen der har et godt råd?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Dec 2008
    Geografisk sted
    Taastrup
    Indlæg
    21

    Labels

    Den CD med 4D der fulgte med din PFAFF creativ 2, indeholder information om hvordan du laver alfabeter med de skrifttyper der findes på din pc. dem kan du bruge jeg kan huske at jeg lavede prøver ved hjælp af disse i starten.
    Hilsen
    Annlin

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436

    Navnbånd lavet med 2 1/2 cm bånd

    navnebånd.PNG

    Navne bånd ala den der sidder i nakken af alle bluser

    først stingsættes båndet bredde ( grøn)
    derefter laves det der skal stå, og tilpasses båndet (rød)
    Husk at lave plads til der lige kan bukkes en lille kant om i begge sider når den syes på

    det tilpasses selvfølge den ramme str man nu har.
    og farverne redigeres så den grønne syes først.

    Derefter sættes stabelisering i rammen ( jeg bruger filmoplast ) den med klæb, men alm rivevlies kan også bruges


    så syes den grønne farve.
    rammen tages af maskinen og hvis der er brugt rivevlies kommes 505 spray på og båndene klæbes fast på fliesen.

    Så syes sidste farve og båndene er klar til at klippe i passende stykker.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •