Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Babyhåndklæde

  1. #1
    irene Gæst

    Babyhåndklæde

    Skal være faster i det nye år og ville så gerne broderer et babyhåndklæde ( dem med en lille hætte på )til den lille ny. Men da jeg var i min lokale håndarbejds-forretning, for at købe håndklædet var jeg ved at falde om, for det kostede 350 kr!!! ( UDEN garn )
    Nogen der ved hvor man kan købe disse, bare lidt billigere??
    Irene

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    85
    er det sådan en her du tænker på?
    http://www.margaretha.dk/butik/default.asp?
    den er da lidt billigere.. men kan undersøge ved min håndarbejds-butik i morgen.. men tror du ikke det er noget man selv kan lave hvis man køber et håndklæde og stoffet til at brodere på?

  3. #3
    crazyknitter Gæst
    Hejsa!
    Tænkte om du ikke kunne købe et alm badehåndklæde til baby ri broderistof på sy dit motiv og så trække broderistoffet ud.
    Kærligst Crazyknitter

  4. #4
    Jeanne Thøgersen Gæst

    Jysk

    Da jeg skulle bruge til tvillinger købte jeg i Jysk og det har jeg gjort hele 4 gange - jeg har så ikke broderet på dem men syet patchwork på dem.

  5. #5
    irene Gæst
    Det der med at ri broderstof på og så tage det af efter man har broderet, er det noget du har prøvet, lyder da interresant. Bliver broderiet ikke væk i "luren" af håndklædet?

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det lyder mærkeligt. Et håndklæde med hue!! Det har jeg adrig hørt om før.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2008
    Geografisk sted
    Nord for Varde - 6880
    Indlæg
    136
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det lyder mærkeligt. Et håndklæde med hue!! Det har jeg adrig hørt om før.
    Det er for at babyen ikke fryser hovedet når man tører ham/hende efter et bad - der sker et meget stort varmetab for en baby fra selve hovedet
    Norby

    Medlem af Krea-vest

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2008
    Geografisk sted
    vestjylland
    Indlæg
    7

    Babyhåndklæde

    Du kan købe sådan noget aida bånd, med en fin kant på, i metermål. Så kan du brodere en fin bort, og derefter sy det på et almindeligt håndklæde.
    Venlig hilsen Susen

  9. #9
    lærkesmor Gæst
    Hmm måske er det en forkert tråd at spørg i, men det der med at brodere på ting, hvordan er det man gør det??
    Jeg er selv lige kommet i broderihumør og har mange planer om hvad jeg skal have broderet på , men er så kommet i tvivl om hvordan man evt trækker tråde ud når det er brodereret. er det noget der kender en go side hvor man kan se hvordan man gør det??

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    16 Sep 2009
    Geografisk sted
    Lige i midten af Jylland
    Indlæg
    33
    Jeg har fundet et trick til det med at overføre mønstre til mørke stoffer (hvor man jo ikke kan se igennem stoffet og strege af) og måske virker det også på dit projekt.

    Jeg bruger mønsterpapir (madpapiragtigt materiale) og overfører mønsteret der til med blyant, hvorefter jeg sætter det fast på stoffet med knappenåle og rier med en alm. sytråd. Man kan så pille papiret af og følge sytråden, som også kan pilles ud efterhånden som man kommer igennem mønstret. Hvis man bruger sytråde i de farver, mønsteret skal være, behøver man ikke at pille dem ud - de er så svage og tynde, at en broderitråd over gør dem usynlige.

    Lige et godt link med flere gode tips og tricks - også til lærkesmor.

    HTHS

    http://www.needlenthread.com/

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •