Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Penalhus af bukser...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Penalhus af bukser...

    Imorgen starter det nye skoleår her på øen. Så igår cyklede jeg og den ældste til byen og indkøbte lidt nyt til det. Hun ville gerne have haft et nyt penalhus, men fandt intet, der faldt i smag... Den yngste begyndte også at snakke om penalhus i aftes og vil ind og kigge idag efter et.

    Og moderen tænkte ved sig selv, at det godt nok er et kedeligt udvalg. Man må da kunne lave noget i en håndevending selv. Jeg havde jo også set det fine hæklede herinde

    Jeg rodede lidt i gemmerne i aftes og fandt et par aflagte cowboy.bukser i str. 8-9 år og en lynlås. Begge dele gav mig på forhånd myrekryb, for jeg har ikke syet i umindelige tider - bl.a. fordi maskinen skal repareres. Den kan kun sy frem og tilbage med lige sting Alligevel kastede jeg mig ud i opgaven her til morgen, knækkede to nåle, fordi jeg ikke så mig for og bandede iø fælt over at sy den s.... lynlås i

    Menmen jeg har et resultat, som de kan få at beskue, når de engang kommer ud af fjerene. Skulle det falde i begges smag, så må jeg jo bare til det igen. Gør det slet ikke, så har jeg en "taske" til strikketingogsager

    Og så må jeg vist igang alle de andre forberedelser til imorgen...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    Tina Gæst
    Ha ha - det er da blevet fint !!!!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Jeg synes simpelthen det er sejt. Jeg har engang lavet noget lignende - dog blev det til en taske. Men et penalhus - det vil jeg også prøve.
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515


    Glemte lige at nævne, at en af grundene til, at de gamle penalhuse ikke "duede" var, at vi igår købte linealsæt, hvor der er lange linealer med - iø nogle seje nogle, der kan tåle at blive bøjet - og de kan ikke være i de små gnallinger af penalhuse, de havde. Men det kan de altså i sådan et buksepenalhus OG nåh ja, så er det jo også lige til at stritte i vaskemaskinen, hvis det skulle trænge
    og Julemor

  5. #5
    lenemormeinild Gæst
    Det må da gøre lykke med det seje penalhus der findes jo ikke andre af slagsen spændende om du skal til symaskinen igen sener

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja nu er dét ihvertfald afsat med kommentaren "SEEEEJT"
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Zep : 11-08-2010 kl. 08:49
    og Julemor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Ja det er dejligt når man stadig kan imponere de unge mennesker
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Sikke en opfindsomhed !
    Det kan da heller ikke andet end gøre lykke, og det er da i hvert fald noget at blære sig med i skolen ! - der er helt sikkert ikke andre der har eet magen til !

  9. #9
    olde66 Gæst
    "fedt" penalhus.....

    Sådan godt gået... Måske det snart vælter ind med bestillinger...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Hvor er det et smart penalhus. Jeg ELSKER genbrug, og den taske jeg selv bruger mest for tiden er én, jeg har syet af et par jeans.
    Mvh. Mormal.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •